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Assess fermentation levels of tobacco leaves
Assess the fermentation levels of tobacco leaves
Chronically unemployed
Execute stacking fermentation of tobacco leaves
Frictional unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Judge fermentation levels of tobacco leaves
Leave on social grounds
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Perform kiln fermentation of the tobacco leaves
Perform kiln fermentation of tobacco leaves
Perform stacking fermentation of tobacco leaves
Perform the kiln fermentation of tobacco leaves
Perform the stacking fermentation of tobacco leaves
Period of unemployment
Rate of unemployment
Spell of unemployment
Stretch of unemployment
Test fermentation levels of tobacco leaves
UI action center
UI action centre
Undertake kiln fermentation of tobacco leaves
Undertake stacking fermentation of tobacco leaves
Unemployed help center
Unemployed help centre
Unemployed period
Unemployed person
Unemployment
Unemployment insurance action center
Unemployment insurance action centre
Unemployment level

Vertaling van "unemployed leaving " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]






chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


assess the fermentation levels of tobacco leaves | judge fermentation levels of tobacco leaves | assess fermentation levels of tobacco leaves | test fermentation levels of tobacco leaves

évaluer les niveaux de fermentation de feuilles de tabac


execute stacking fermentation of tobacco leaves | perform the stacking fermentation of tobacco leaves | perform stacking fermentation of tobacco leaves | undertake stacking fermentation of tobacco leaves

faire fermenter des feuilles de tabac empilées


perform kiln fermentation of the tobacco leaves | perform the kiln fermentation of tobacco leaves | perform kiln fermentation of tobacco leaves | undertake kiln fermentation of tobacco leaves

faire fermenter des feuilles de tabac dans un four


A rare idiopathic skin disease with characteristics of widespread, congenital, superficial erosions and vesicles (often involving more than 75% of the body) which heal leaving scars with a supple, symmetrical, reticulated pattern, frequently resultin

dermatose érosive et vésiculaire congénitale


period of unemployment [ spell of unemployment | stretch of unemployment | unemployed period ]

période de chômage


unemployed help centre [ unemployed help center | UI action centre | UI action center | unemployment insurance action centre | unemployment insurance action center ]

centre d'action pour les chômeurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
91% of the social protection budget (83% In the EU) is concentrated on old age, health and disability and unemployment, leaving only 9% for addressing other needs.

La majeure partie du budget de la protection sociale (91% contre 83% en moyenne dans l'UE) est consacrée aux personnes âgées, à la santé, au handicap et au chômage, ce qui ne laisse que 9% pour répondre aux autres besoins.


This can be achieved, where necessary, through extending unemployment benefit systems coverage, and reinforcing other social security entitlements (parental leave and other reconciliation entitlements, sickness leave, disability benefits, etc.); the level of unemployment benefits should be commensurate to the individual work history.

Une telle amélioration passe, lorsque c’est nécessaire, par l’extension de la couverture offerte par les prestations du système d’assurance chômage et le renforcement d’autres droits à la sécurité sociale (congé parental et autres droits à la conciliation entre vie privée et vie professionnelle, congé maladie, prestations accordées en cas de handicap, etc.); le niveau des prestations de chômage devrait être proportionnel à la carrière professionnelle de chacun.


whereas domestic workers and carers who are excluded from labour laws cannot be guaranteed a safe and healthy work environment, and face significant discrimination regarding the level of rights and protection that applies to them if compared to a country’s general standards; whereas, moreover, they have no right to participate in trade unions or in collective bargaining by other means, or are unaware of or experience difficulties in how to do so, which makes them particularly vulnerable, especially because of limited social security coverage (particularly unemployment benefits, sickness and accident pay, as well as maternity ...[+++]

considérant que les employés de maison, auxiliaires de vie et gardes d'enfants qui sont exclus de la législation du travail ne peuvent avoir la garantie d'un environnement de travail sûr et sain et sont victimes d'une importante discrimination quant au niveau de droits et de protection dont ils bénéficient par rapport aux normes générales nationales en vigueur; qu'en outre, ils n'ont pas le droit de — ou ignorent comment — faire partie d'une organisation syndicale ou d'autres formes de négociations collectives, ou sont confrontés à des difficultés à cet égard, ce qui les rend particulièrement vulnérables, notamment en raison de la couve ...[+++]


Marianne Thyssen, Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility, commented: "Long-term unemployment is one of the most difficult and acute challenges caused by the economic crisis, affecting more than 12 million people in Europe. It exposes an increasing part of our population to the risk of poverty and social exclusion. We must act to bring them back to work. We cannot settle for an economic recovery that leaves so many Europeans behind. I am confident that today's proposal will make a difference for them wi ...[+++]

M Marianne Thyssen, commissaire européenne pour l'emploi, les affaires sociales, les compétences et la mobilité des travailleurs, a déclaré à ce propos: «Touchant plus de 12 millions de personnes en Europe, le chômage de longue durée est l'un des défis les plus aigus et les plus complexes auxquels nous confronte la crise économique.Une part croissante de notre population est de ce fait menacée par la pauvreté et l'exclusion sociale.Nous devons agir en faveur du retour à l'emploi de ces chômeurs.Nous ne pouvons nous contenter d'une reprise économique laissant tant d'Européens sur le bord de la route.Je suis convaincue que, pour eux, et gr ...[+++]


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The high level of EU unemployment leaves untapped human resources, especially amongst women and young people.

Avec son fort taux de chômage, l’Union européenne dispose d’un réservoir inexploité de ressources humaines, notamment parmi les femmes et les jeunes.


Tackling early school leaving is first and foremost an investment in the future. Young people who leave school early are at increased risk of unemployment, poverty and social exclusion.

La lutte contre l’abandon scolaire est d’abord un investissement pour l’avenir. En effet, les jeunes qui quittent prématurément l’école sont davantage menacés par le chômage, la pauvreté et l’exclusion sociale.


The reduction of early school leaving addresses both the aims for ‘smart growth’ by improving education and training levels and the aims for ‘inclusive growth’ by addressing one of the major risk factors for unemployment, poverty and social exclusion.

La réduction de l'abandon scolaire répond à la fois à l'objectif d'une «croissance intelligente», en améliorant les niveaux d'éducation et de formation, et à celui d'une «croissance inclusive», en s'attaquant à l'un des plus importants facteurs de risque de chômage, de pauvreté et d'exclusion sociale.


The level of poverty and unemployment leaves its northern and north-eastern areas, bordering Somalia, Ethiopia and Uganda, vulnerable to crime and insecurity.

Le niveau de pauvreté et de chômage rend vulnérables à la criminalité et à l’insécurité ses régions du nord et du nord-est, limitrophes de la Somalie, de l’Éthiopie et de l’Ouganda.


This bill aims in particular to: reduce the qualifying period to a minimum of 360 hours regardless of the regional unemployment rate—this will eliminate the inequities between regions on the basis of their unemployment rates; increase the benefit period from 45 to 50 weeks—in this way, we will be able to limit the effects of the gap or black hole, which currently leaves the unemployed suffering for sometimes as long as 10 weeks; increase the rate of weekly benefits to 60% of insurable earnings rather than 55% as is currently the case—unstable jobs are generally the least well paid and these changes would provide claimants with a bare m ...[+++]

Ce projet de loi vise notamment à: réduire la période minimale de qualification à 360 heures et ce, indépendamment du taux de chômage régional — cette mesure permettra d'éliminer les iniquités entre les régions en fonction du taux de chômage; augmenter la durée de la période de prestations de 45 à 50 semaines — de cette façon, nous pourrons enrayer les effets du trou noir qui, en ce moment, plonge les chômeurs dans la détresse, parfois jusqu'à 10 semaines; augmenter les prestations hebdomadaires à 60 p. 100 du revenu assurable plutôt que 55 p. 100, comme c'est le cas à l'heure actuelle — les emplois précaires sont généralement les moin ...[+++]


Unemployment figures do not fully reflect the realities of industrial crisis because: - falling employment can lead to workers leaving the labour market or to increased emigration; - public-sector assistance may delay or offset the impact on reported unemployment (training programmes, part-time working on socially useful projects, etc.); - unemployment statistics do not take into account the likely consequences of new industrial changes.

Les statistiques concernant le chômage ne reflétant pas complètement la réalité de la crise industrielle par ce que : - la diminution de l'emploi peut impliquer la sortie du marché de l'emploi ou l'augmentation de l'émigration; - l'intervention publique peut retarder ou annuler l'impact sur le chômage déclaré (programmes de formation, emplois à temps partiel d'utilité publique, etc.); - elles ne permettent pas de prendre en compte l'anticipation des conséquences de nouvelles mutations industrielles.


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