Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Angle of brush lag
Angle of lag
Credit union branch manager
Credit union manager
Credit union principal examiner
Credit union specialist
Draft Treaty on European Union
EU Treaty
EU strategy
European Union Treaty
Heat lag
Lag period
Lag phase
Liaise with union official
Liaise with union officials
Liaising with union officials
Maastricht Treaty
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
TEU
Thermal lag
Trade union
Trade union association
Trade union council
Trade union federation
Trade union laws
Trade union organisation
Trade union regulation
Trade union regulations
Trade union rules
Trade unionism
Treaty of Maastricht
Treaty on European Union
Work together with union officials
Workers' association
Workers' trade union

Vertaling van "union has lagged " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
angle of brush lag | angle of lag

angle de décalage | angle de retard






trade union [ trade union association | trade union council | trade union federation | trade unionism | trade union organisation | workers' association | workers' trade union ]

syndicat [ bourse du travail | chambre syndicale | fédération syndicale | organisation syndicale | syndicalisme | syndicat de travailleurs | syndicat ouvrier ]


Treaty on European Union [ Draft Treaty on European Union | European Union Treaty | EU Treaty | Maastricht Treaty | TEU [acronym] Treaty of Maastricht ]

traité sur l'Union européenne [ projet de traité d'Union européenne | traité de Maastricht | traité UE | TUE [acronym] ]


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


credit union branch manager | credit union specialist | credit union manager | credit union principal examiner

directeur de banque mutualiste | directeur de coopérative de crédit | directeur de caisse de crédit mutuel/directrice de caisse de crédit mutuel | directrice de coopérative de crédit


trade union laws | trade union rules | trade union regulation | trade union regulations

droit syndical | législation syndicale


liaise with union official | liaising with union officials | liaise with union officials | work together with union officials

se mettre en relation avec des responsables syndicaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
38. Stresses the role of e-government in increasing transparency and combating fraud and corruption, thereby safeguarding public funds; stresses that the Union is lagging behind its industrial partners, inter alia due to a lack of interoperability of systems; stresses that the Union must step up its efforts to achieve a new generation of e-government;

38. souligne le rôle de l'administration en ligne pour ce qui est de renforcer la transparence et de lutter contre la fraude et la corruption, en sauvegardant par conséquent les fonds publics; ajoute que l'Union est à la traîne derrière ses partenaires industriels, notamment en raison du manque d'interopérabilité des systèmes; insiste pour que l'Union intensifie ses efforts pour mettre en place une nouvelle génération de systèmes d'administration en ligne;


38. Stresses the role of e-government in increasing transparency and combating fraud and corruption, thereby safeguarding public funds; stresses that the Union is lagging behind its industrial partners, inter alia due to a lack of interoperability of systems ; stresses that the Union must step up its efforts to achieve a new generation of e-government;

38. souligne le rôle de l'administration en ligne pour ce qui est de renforcer la transparence et de lutter contre la fraude et la corruption, en sauvegardant par conséquent les fonds publics; ajoute que l'Union est à la traîne derrière ses partenaires industriels, notamment en raison du manque d'interopérabilité des systèmes ; insiste pour que l'Union intensifie ses efforts pour mettre en place une nouvelle génération de systèmes d'administration en ligne;


6. Recalls that on current investment trends, Asia may by 2025 be at the forefront of scientific and technological developments; recalls however that these changes not only represents huge challenges but also opportunities, such as a sharp growth in export potential for the EU; notes that in tertiary-level academic and vocational education, the Union are lagging behind as only about 30 European universities rank amongst the world's top 100; stresses that Europe is also falling behind in the skills race and draws attention to the fact that by 2020, 16 m ...[+++]

6. rappelle que, selon les tendances constatées actuellement en matière d'investissements, l'Asie pourrait bien, d'ici à 2025, se trouver à la pointe des progrès scientifiques et technologiques; rappelle cependant que ces changements ne représentent pas seulement des défis gigantesques mais ouvrent également des perspectives, par exemple celle d'une forte croissance du potentiel d'exportation de l'UE; observe que, sur le plan de l'enseignement supérieur universitaire ou professionnel, les établissements de l'Union sont à la traîne, q ...[+++]


D. whereas worldwide competition is steadily increasing; whereas the European Union is lagging behind the growth rates in many other parts of the world and sees its market shares on third markets threatened; whereas the economic growth in the Union as an average is lagging behind the U.S. as well as some key Asian economies,

D. considérant que la concurrence mondiale ne cesse de se renforcer; que les taux de croissance de l'Union sont inférieurs à ceux de nombreuses autres régions du monde et que ses parts de marché dans des pays tiers sont menacées; que, sur le plan de la croissance économique, l'Union prise dans son ensemble est devancée par les États-Unis et par un certain nombre d'économies asiatiques de premier plan,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
C. whereas worldwide competition is steadily increasing; whereas the European Union is lagging behind the growth rates in many other parts of the world and sees its market shares on third markets threatened; whereas the economic growth in the Union as an average is lagging behind the U.S. as well as some key Asian economies,

C. considérant que la concurrence mondiale ne cesse de se renforcer; que les taux de croissance de l'Union européenne sont inférieurs à ceux de nombreuses autres régions du monde et que ses parts de marché dans les pays tiers sont menacées; que sur le plan de la croissance économique, l'Union dans son ensemble est devancée par les États-Unis et par un certain nombre d'économies asiatiques de premier plan,


Nevertheless, the European Union still lags behind in the area of technological research and development if its results are compared with those of the United States, Japan or South Korea.

Cependant, l’Union européenne accuse encore un retard notable dans le domaine de la recherche et du développement technologique en matière de TIC, si l’on compare ses résultats avec ceux des États-Unis, du Japon ou de la Corée du Sud.


The European Regional Development Fund is intended to help to redress the main regional imbalances in the Union through participation in the development and structural adjustment of regions whose development is lagging behind and in the conversion of declining industrial regions.

Le Fonds européen de développement régional est destiné à contribuer à la correction des principaux déséquilibres régionaux dans l'Union par une participation au développement et à l'ajustement structurel des régions en retard de développement et à la reconversion des régions industrielles en déclin.


Despite some promising results revealed by the 2001 and 2002 innovation scoreboards, the European Union still lags far behind the USA and Japan.

Ainsi, malgré quelques résultats encourageants relevés lors de l'élaboration des tableaux de bord sur l'innovation 2001 et 2002, l'Union européenne accuse toujours un retard important sur les États-Unis et le Japon.


At the Barcelona European Council of March 2002, the European Union set itself the objective of increasing the European research effort to 3% of the European Union's GDP by 2010, two-thirds coming from private investment and one-third from the public sector: at 2% of the European Union's GDP, the European research effort today lags behind the efforts of the United States (2.8%) and Japan (more than 3%).

Au Conseil européen de Barcelone de mars 2002, l'Union s'est fixé pour objectif de porter d'ici 2010 l'effort européen de recherche à 3 % du PIB de l'Union, 2/3 venant des investissements privés et 1/3 du secteur public : avec 2% du PIB de l'Union, il se situe aujourd'hui derrière ceux des Etats-Unis (2,8%) et du Japon (plus de 3 %).


The question is therefore how to define regions whose development is lagging behind and lay down the limits of and rules for Community support". The report reviews the four possible options for determining the eligibility of regions whose development is lagging behind: 1) application of the present threshold of 75 % irrespective of the number of countries joining the Union. This option would eliminate a large number of regions in EU 15; 2) the same approach, but all regions above this threshold currently eligible under Objective 1 wo ...[+++]

La question est désormais de savoir comment définir les régions en retard de développement et de fixer les limites et les modalités du soutien communautaire.Le rapport rappelle les quatre options possibles pour l'éligibilité future des régions en retard de développement: 1) l'application du seuil actuel de 75 % quel que soit le nombre de pays qui adhéreront, option qui éliminerait un grand nombre de régions des Quinze; 2) la même approche mais toutes les régions actuellement éligibles à l'Objectif 1 qui seraient au-dessus de ce seuil bénéficieraient d'un soutien transitoire modulable; 3) la fixation d'un seuil d'éligibilité supérieur à ...[+++]


w