37. Calls on the Commission to develop a comprehensive strategy for removing the barriers to using e-commerce still affecting SMEs (access to ICT, costs of developing and maintaining e-business systems, lack of trust, lack of information, legal uncertainty over transnational disputes, etc) and policy recommendations including offering incentives to SMEs for enhanced participation in online trading products and services; encourages, in this respect, the establish
ment of a database, designed to provide information support and management guidance to the new and inexperienced participants in online trading, and the conduct of a comparative econo
mic analys ...[+++]is of the benefits of e-commerce and online advertising for SMEs, as well as case studies of successful EU SMEs trading online; 37. invite la Commission à mettre en place une stratégie exhaustive qui permette de supprimer les obstacles
qui existent encore pour les PME en ce qui concerne l'utilisation du commerce électronique (accès aux TIC, coûts de développement et d'entretien des systèmes d'e-business, manque de confiance, manque d'informations et incertitude juridique en cas de conflits transnationaux, etc.) et à élaborer des recommandations politiques incluant la proposition d'incitations aux PME afin qu'elles participent davan
tage au commerce en ...[+++]ligne de biens et de services; à cet égard, recommande la création d'une base de données destinée à fournir des informations et des conseils de gestion aux entreprises inexpérimentées qui se lancent dans le commerce en ligne, et la réalisation d'une analyse économique comparative des avantages du commerce électronique et de la publicité en ligne pour les PME, et d'études de cas de PME européennes ayant réussi dans le commerce en ligne;