Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belt-force limiter
Force limiting seat belt
Limit load
Limit load to prevent damage
Limit loads
Limit of carrying capacity of a vehicle
Limit of loading capacity of a vehicle
Limiting load to prevent damage
Load limit of a vehicle
Load limiter
Load reducing to prevent damage
Prevent damage by limiting load
Rudder Q-limiter
Rudder limiter
Rudder load limiter
Rudder load relief
Rudder throw-limiter
Rudder travel limiter
Rudder travel limiter system
Rudder travel restriction mechanism
Seat belt force limiter
Seat belt load limiter
UEL
UFL
Unfactored load
Upper explosion level
Upper explosion limit
Upper explosive level
Upper explosive limit
Upper flammability level
Upper flammability limit
Upper flammable level
Upper flammable limit
Upper limit of flammability
Upper load limit

Vertaling van "upper load limit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


upper explosive limit | UEL | upper explosion limit | upper flammable limit | upper flammability limit | UFL | upper explosive level | upper explosion level | upper flammable level | upper flammability level

limite supérieure d'explosivité | LSE | limite supérieure d'explosion | LSE | limite supérieure d'explosibilité | LSE | limite d'explosivité supérieure | LES | limite d'explosion supérieure | LES | limite supérieure d'inflammabilité | LSI | limite d'inflammabilité supérieure


load reducing to prevent damage | prevent damage by limiting load | limit load to prevent damage | limiting load to prevent damage

limiter les charges pour éviter les dommages


upper explosive limit | upper limit of flammability

limite supérieure d'inflammabilité


rudder throw-limiter [ rudder Q-limiter | rudder travel limiter | rudder travel limiter system | rudder travel restriction mechanism | rudder load limiter | rudder load relief | rudder limiter ]

limiteur de débattement de la direction


seat belt force limiter | seat belt load limiter | belt-force limiter | force limiting seat belt | load limiter

limiteur d'effort de ceinture de sécurité | limiteur de tension de la sangle | limiteur d'effort de ceinture | limiteur d'effort | limiteur de charge | limiteur de force de la ceinture


limit of carrying capacity of a vehicle | limit of loading capacity of a vehicle | load limit of a vehicle

capacité-limite d'un véhicule | limite de capacité d'un véhicule


limit loads [ unfactored load | limit load ]

charges limites


rudder travel limiter system | rudder travel limiter | rudder travel restriction mechanism | rudder load limiter | rudder load relief | rudder limiter

limiteur de débattement de la direction


seat belt load limiter [ load limiter ]

limiteur d'effort de ceinture de sécurité [ limiteur de charge | limiteur de charge de ceinture de sécurité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This alternative can apply at the request of the car manufacturer in the case of a group of seats where all the seating positions are equipped with 3-point safety-belts to which thorax load limiter functions are associated and when the group of seats additionally comprises a seating position for which the upper safety-belt anchorage is located on the seat structure.

Cette alternative peut s'appliquer à l'initiative du constructeur, dans le cas d'un groupe de sièges dont toutes les places assises sont équipées de ceintures 3 points auxquelles sont associées des fonctions limiteur d'effort thorax et lorsque que le groupe de siège comporte en outre une place pour laquelle l'ancrage supérieur de ceinture est fixé à la structure du siège.


Even in P.E.I. , there are still a significant number of hours in the year where there is little or no wind, and current thinking suggests that about 30 per cent of the electricity load is the reasonable upper limit that we could expect to see supplied from wind.

Même à l'Î.-P.-É., il y a un nombre considérable d'heures de l'année où il y a peu ou pas de vent. Selon les évaluations actuelles, la limite supérieure raisonnable de la charge électrique que pourrait fournir le vent s'élève à environ 30 p. 100.


An exhaust system shall be used presenting an exhaust back pressure within ± 1000 Pa of the upper limit of the engine operating at the speed of declared maximum power and full load and a volume within ± 40 % of that specified by the manufacturer.

La contre-pression à l'échappement du système d'échappement utilisé doit se situer à moins de ± 1000 Pa de la limite supérieure de fonctionnement du moteur au régime de la puissance maximale déclarée et à pleine charge et son volume doit être égal à ± 40 % de celui indiqué par le constructeur.


An engine air intake system shall be used presenting an air intake restriction within ± 100 Pa of the upper limit of the engine operating at the speed at the declared maximum power and full load.

La restriction d'admission d'air du système d'admission d'air du moteur utilisé doit se situer à moins de ± 100 Pa de la limite supérieure de fonctionnement du moteur au régime de la puissance maximale déclarée et à pleine charge.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Requirements have been met if, for all the loading conditions, the variation in inclination is within the calculated limits (for example, within the difference between the stated initial inclination and the lower and upper limits specified for approval) with a safety margin of 4 mrad (0,4 % inclination).

Si, pour tous les états de charge, la variation de l'inclinaison reste dans les limites calculées (dans celles de la différence entre l'inclinaison initiale indiquée et les limites inférieure et supérieure prescrites pour l'approbation, par exemple), avec une marge de sécurité de 4 mrad (0,4 % d'inclinaison).


2.5.1.4.2. for the upper mass adjustment limit, the load of 1 500 N depresses the seat to the lowest limit of the suspension travel".

2.5.1.4.2. à la limite supérieure, la charge de 1 500 N fasse descendre le siège en bas de course du système de suspension».


w