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Crown half
Dead works
Deadworks
Headwaters
Kami-shiho-gatame
Superstructures
Top break facet
Top half
Top half facet
Top-break facet
Top-half facet
UEL
UFL
Upper break facet
Upper course
Upper explosion level
Upper explosion limit
Upper explosive level
Upper explosive limit
Upper flammability level
Upper flammability limit
Upper flammable level
Upper flammable limit
Upper four quarters
Upper fourquarter hold-down
Upper girdle facet
Upper half facet
Upper reach
Upper wind
Upper works
Upper-air wind
Upper-break facet
Upper-girdle facet
Upper-level wind
Upper-works
Upperworks
Wind aloft

Vertaling van "upper works " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
upper works [ deadworks | upperworks ]

œuvres mortes [ superstructures ]










upper explosive limit | UEL | upper explosion limit | upper flammable limit | upper flammability limit | UFL | upper explosive level | upper explosion level | upper flammable level | upper flammability level

limite supérieure d'explosivité | LSE | limite supérieure d'explosion | LSE | limite supérieure d'explosibilité | LSE | limite d'explosivité supérieure | LES | limite d'explosion supérieure | LES | limite supérieure d'inflammabilité | LSI | limite d'inflammabilité supérieure


crown half [ top half | upper girdle facet | upper-girdle facet | upper break facet | upper-break facet | top break facet | top-break facet | upper half facet | top half facet | top-half facet ]

haléfi de couronne [ halefi de couronne | haléfis de couronne | halefis de couronne ]


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

vent d'altitude | vent en altitude


upper reach | upper course | headwaters

cours supérieur | cours amont


upper four quarters | upper fourquarter hold-down | kami-shiho-gatame

contrôle des quatre points par l'arrière | kami-shiho-gatame
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Percentage of working age population having achieved at least upper secondary education (ISCED level 3) by gender, age group (25-34, 35-44, 45-54, 55-64 and 25-64 years) and working status (source: LFS).

31. Pourcentage de la population en âge de travailler ayant terminé au moins des études secondaires supérieures (niveau 3 CITE) par sexe, classe d'âge (25-34, 35-44, 45-54, 55-64 et 25-64) et par situation d'emploi (source: enquête sur les forces de travail)


The country's situation continues to reflect the major structural problems that beset it: (a) the shortcomings of the social protection system, whose per capita level of public expenditure is the lowest in the EU (despite some impact on the risk of poverty, which would have been 37% without social transfers including pensions); (b) the low level of education (in 2002, only 20.6% of 25-64 year-olds had completed at least upper secondary education, and the early school-leaving rate of 45.5% contrasts strikingly with the EU average of 18.8%); (c) the low skill level of large sectors of the work ...[+++]

La situation du pays continue de refléter des problèmes structurels majeurs: (a) les défaillances du système de protection sociale, dont le niveau de dépenses par habitant est le plus faible de l'UE (malgré un impact certain sur le risque de pauvreté qui, hors transferts sociaux et retraites, aurait été de 37%); (b) le faible niveau d'éducation (en 2002, 20,6% seulement des 25-64 ans ont au moins un niveau de fin d'études secondaires, tandis que le décrochage scolaire, de 45,5%, offre un contraste frappant avec le taux moyen de 18,8% de l'UE); (c) le faible niveau de qualification de segments importants de la population active dans une ...[+++]


Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience. Business-education partnerships, involving all sectors and levels of education and training, can unlock this potential.

Actuellement, seul un quart des élèves du deuxième cycle de l’enseignement professionnel secondaire participent à des programmes de formation par le travail, tandis que les programmes de l’enseignement général ou supérieur prévoient rarement une expérience en milieu professionnel. Les partenariats entreprises-enseignement peuvent, en faisant intervenir tous les secteurs et niveaux d’éducation et de formation, libérer ce potentiel.


Currently just a quarter of students in upper secondary vocational education attend work-based programmes, while general and higher education programmes rarely include any work-based experience. Business-education partnerships, involving all sectors and levels of education and training, can unlock this potential.

Actuellement, seul un quart des élèves du deuxième cycle de l’enseignement professionnel secondaire participent à des programmes de formation par le travail, tandis que les programmes de l’enseignement général ou supérieur prévoient rarement une expérience en milieu professionnel. Les partenariats entreprises-enseignement peuvent, en faisant intervenir tous les secteurs et niveaux d’éducation et de formation, libérer ce potentiel.


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The 2003 Employment Guidelines ask Member States to implement policies to ensure in the EU by 2010 a level of participation in lifelong learning of at least 12.5% of the adult working-age population and to ensure that a least 85% of 22 years old in the EU should have completed upper secondary education.

Les lignes directrices pour l'emploi de 2003 invitent les États membres à mettre en oeuvre des politiques visant à garantir, dans l'UE d'ici 2010, un taux de participation à la formation tout au long de la vie d'au moins 12,5 % de la population adulte en âge de travailler et que la proportion des personnes âgées de 22 ans ayant terminé l'enseignement secondaire supérieure atteigne au moins 85 % dans l'UE.


1. The navigation of the River Ottawa, as well by vessels and boats as by rafts and cribs of timber or logs, is hereby declared to be subject to the exclusive legislative authority of the Parliament of Canada, and all canals or other cuttings for facilitating such navigation, and all dams, slides, piers, booms, embankments and other works of what kind or nature soever in the channel or waters of the said River, or in which the waters of the said River are used, and in whatever Province situate, and whether constructed or to be constructed, and whether constructed by the Government of Canada or by the Government of the late Province of Canada, or by the Gove ...[+++]

1. La navigation de la rivière Ottawa, telle qu’ouverte aux navires et bateaux ainsi qu’aux trains de bois et cajeux de bois de construction ou billots, est par le présent déclarée assujétie à l’autorité exclusive du parlement du Canada, — et tous canaux ou autres tranchées construits dans le but de faciliter la navigation de cette rivière, et tous les barrages, glissoires, jetées, estacades, levées, et autres travaux de toute espèce ou nature que ce soit, construits dans le chenal ou dans les eaux de cette rivière, ou dans lesquels il est fait usage de l’eau de cette rivière, et en quelque province qu’ils soient situés, et qu’ils soient déjà construits ou à construire, et qu’ils aient été construits par le gouvernement du Canada ou par le gouvernemen ...[+++]


135. Until the Legislature of Ontario or Quebec otherwise provides, all Rights, Powers, Duties, Functions, Responsibilities, or Authorities at the passing of this Act vested in or imposed on the Attorney General, Solicitor General, Secretary and Registrar of the Province of Canada, Minister of Finance, Commissioner of Crown Lands, Commissioner of Public Works, and Minister of Agriculture and Receiver General, by any Law, Statute, or Ordinance of Upper Canada, Lower Canada, or Canada, and not repugnant to this Act, shall be vested in o ...[+++]

135. Jusqu’à ce que la législature d’Ontario ou de Québec en ordonne autrement, — tous les droits, pouvoirs, devoirs, fonctions, obligations ou attributions conférés ou imposés aux procureur-général, solliciteur-général, secrétaire et régistraire de la province du Canada, ministre des finances, commissaire des terres de la couronne, commissaire des travaux publics, et ministre de l’agriculture et receveur-général, lors de la passation de la présente loi, par toute loi, statut ou ordonnance du Haut-Canada, du Bas-Canada ou du Canada, — n’étant pas d’ailleurs incompatibles avec la présente loi, — seront conférés ou imposés à tout fonctionn ...[+++]


The Fathers of Confederation were perhaps predisposed to the idea of an appointed upper chamber due to the experience of many of the provinces. Most of the British North American provinces had established appointed legislative councils to complement the work of their elected assemblies, with the exception of Prince Edward Island whose legislative council was elected.1 The Province of Canada, created when Upper and Lower Canada (later to become Ontario and Quebec) united in 1840, had an appointed Legislative Council until 1856, when a ...[+++]

La province du Canada, créée en 1840 par l'union du Haut et du Bas-Canada (l'Ontario et le Québec d'aujourd'hui), avait eu un Conseil législatif composé de membres nommés jusqu'en 1856, l'année de l'adoption d'un projet de loi qui devait graduellement leur substituer des membres élus.


I would point out, in respect of what my colleague Lord Tyler said, that I suspect some members of the upper house do not attend because they are still working, and it is difficult to fix a working timetable to be free when the House of Lords, perhaps unexpectedly, has an important vote.

J'aimerais souligner, au sujet de ce que mon collègue Lord Tyler a dit, que je soupçonne certains membres de la Chambre haute de ne pas être présents parce qu'ils travaillent toujours et qu'il peut être difficile de modifier son horaire de travail de façon à être libre lorsque la Chambre des lords décide, peut-être à l'improviste, de tenir un vote important.


According to the history books, many settlers came to Ontario, to Upper Canada, and when the union did not work out, members for Upper Canada, under the slogan ``Rep by Pop'', demanded a new government.

L'Ontario, le Haut-Canada, les livres d'histoire nous l'enseignent, se peupla beaucoup et, devant le mauvais fonctionnement de l'union, des députés du Haut-Canada, au cri de «Rep. by Pop».




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Date index: 2021-09-03
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