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Central city
Central city of a city region
City core
City planning
Community planning
Downtown area
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Remainder of urbanized core
Science of urban pollution implications
Town
Town centre
Town development
Town planning
Urban Core Program
Urban area
Urban centre
Urban core
Urban design
Urban development policy
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban management
Urban nucleus
Urban planning
Urban planning scheme
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urbanised region
Urbanized core

Vertaling van "urban core " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Urban Core Program

Programme d'aménagement des centres-villes


city core | downtown area(USA) | town centre | urban centre | urban core

centre de la ville | centre urbain | cité


central city | central city of a city region | urban core | urban nucleus

noyau urbain






town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

urbanisme [ aménagement des villes | aménagement urbain | planification urbaine | politique d'aménagement urbain | politique de la ville ]


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

habitat urbain [ ensemble résidentiel urbain | milieu urbain ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

zone urbaine [ environnement urbain | région urbaine ]


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

implications de la pollution urbaine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These vary from the central or "core" city, through the larger urban zones (LUZ), the "Kernel" for nine capital cities where the concept of the administrative city did not yield comparative spatial units and finally subcity districts (SCD).

Ce découpage comprend les cœurs ou "noyaux" des villes, les zones urbaines plus vastes (LUZ), les "noyaux" de neuf capitales européennes pour lesquelles le concept de ville administrative ne pouvait pas déboucher sur des unités spatiales comparables et enfin les subdivisions au sein d'une même ville ("subcity districts" ou SCD).


o Weak MIZ : Between 0% and 5% of the employed workforce commutes to the urban core of any large urban centre. Examples include: Squamish-Lillooet , British Columbia ; Val-des Lacs, Québec; and Dauphin, Manitoba

o ZIM Faible : Entre 0 % et 5 % de la population active fait la navette pour aller travailler dans le noyau urbanisé d’une grande ville, ex. : Squamish-Lillooet (Colombie-Britannique); Cal-des-Lacs (Québec); Dauphin (Manitoba)


o No MIZ: 0% of the employed workforce commutes to the urban core of any large urban centre. Examples include: Alma , New Brunswick ; Saint-Alphonse, Québec; and Prairiedale , Saskatchewan

o ZIM nulle - 0 % de la population active fait la navette pour aller travailler dans le noyau urbanisé d’une grande ville, ex. : Alma (Nouveau-Brunswick); Saint-Alphonse (Québec); Prairiedale (Saskatchewan).


Moreover, many immigrants themselves come from urban areas and therefore feel more affinity for Canada ’s urban cores.

De plus, de nombreux immigrants venant eux-mêmes de zones urbaines préfèrent les villes du Canada.


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o Moderate MIZ: Between 5% and 30% of the employed workforce commutes to the urban core of any large urban centre. Examples include: Lunenburg , Nova Scotia ; Twillingate , Newfoundland ; and Labrador and Taber , Alberta

o ZIM moyenne – Entre 5 % et 30 % de la population active fait la navette pour aller travailler dans le noyau urbanisé d’une grande ville, ex. : Lunenburg (Nouvelle-Écosse); Twillingate (Terre-Neuve-et-Labrador); Taber (Alberta)


o Strong MIZ: Between 30% and 49% of the employed workforce commutes to the urban core of any large urban centre. Examples include: Shediac New Brunswick ; Garden River , Saskatchewan ; and Plympton , Ontario

o ZIM forte - Entre 30 % et 49 %de la population active fait la navette pour aller travailler dans le noyau urbanisé d’une grande ville, ex. : Shediac (Nouveau-Brunswick); Garden River (Saskatchewan); Plumpton (Ontario).


Hence it is widely considered that cities/ urban areas need special attention in the context of cohesion policy, because on the one hand they represent cores of development, but on the other hand they face a lot of problems of economic, environmental and social nature.

De ce fait, on part généralement du principe que les villes / zones urbaines méritent une attention spéciale dans le contexte de la politique de cohésion, parce que d'un côté, elles représentent des centres de développement, mais de l'autre, elles font face à de nombreux problèmes de nature économique, environnementale et sociale.


These vary from the central or "core" city, through the larger urban zones (LUZ), the "Kernel" for nine capital cities where the concept of the administrative city did not yield comparative spatial units and finally subcity districts (SCD).

Les "central/core cities" - ou villes centrales (grandes villes régionales), les "larger urban zones" ou LUZ (zones urbaines de grande dimension), les "noyaux" ("kernels") pour neuf capitales (le concept de ville administrative étant difficile à comparer avec les autres unités spatiales), et finalement les "subcity districts" ou districts intra-urbains.


(11) To ensure the sustainable development of rural areas it is necessary to focus on a limited number of core priority objectives at Community level relating to agricultural and forestry competitiveness, land management and environment, and quality of life and diversification of activities in those areas, taking into account, however, the diversity of situations within the EU, ranging from remote rural areas suffering from depopulation and decline to peri-urban areas under increasing pressure from urban centres .

(11) Pour assurer le développement durable des zones rurales, il y a lieu de viser au niveau communautaire un nombre limité d'objectifs prioritaires fondamentaux relatifs à la compétitivité de l'activité agricole et forestière, à la gestion de l'espace et de l'environnement ainsi qu'à la qualité de la vie et à la diversification des activités dans ces zones, non sans tenir compte, cependant, de la diversité des situations que présente l'UE, qui vont de régions rurales éloignées souffrant de dépeuplement et de déclin à des régions périurbaines soumises à la pression croissante des centres urbains ...[+++]


(11) To ensure the sustainable development of rural areas it is necessary to focus on a limited number of core priority objectives at Community level relating to agricultural and forestry competitiveness, land management and environment, and quality of life and diversification of activities in those areas, taking into account, however, the diversity of situations within the EU, ranging from remote rural areas suffering from depopulation and decline to peri-urban areas under increasing pressure from urban centres.

(11) Pour assurer le développement durable des zones rurales, il y a lieu de viser au niveau communautaire un nombre limité d’objectifs prioritaires fondamentaux relatifs à la compétitivité de l’activité agricole et forestière, à la gestion de l’espace et de l’environnement ainsi qu’à la qualité de la vie et à la diversification des activités dans ces zones, non sans tenir compte, cependant, de la diversité des situations que présente l'UE, qui vont de régions rurales éloignées souffrant de dépeuplement et de déclin à des régions périurbaines soumises à la pression croissante des centres urbains ...[+++]




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'urban core' ->

Date index: 2022-03-23
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