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Traduction de «users and decision » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
end-user to end-user signalling [ user-to-user signalling | user-to-user signaling ]

signalisation d'usager à usager


communicate with service users' families | communicate with service users' significant others | communicate with others who are significant to service users | talk with others who are significant to service users

communiquer avec d’autres personnes importantes pour les usagers


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aider des utilisateurs d'archives dans leurs recherches


revise user-friendliness | update user-friendliness | improve user-friendliness | improving user-friendliness

améliorer la facilité d’utilisation


user to user signaling | user to user signalling

signalisation d'usager à usager


decision (EU) [ Commission Decision | Community decision | Council Decision | decision of the European Central Bank | decision of the European Council | decision of the European Parliament | European Council decision ]

décision (UE) [ décision communautaire | décision de la Banque centrale européenne | décision de la Commission | décision du Conseil | décision du Conseil européen | décision du Parlement européen ]


users association [ users group | user group | computer users association | computer users organization ]

groupe d'utilisateurs [ association d'utilisateurs ]


interpersonal messaging system user | IPMS user | IPMS user [Abbr.]

usager de messagerie de personne à personne | utilisateur de messagerie de personne à personne | utilisateur de messagerie interpersonnelle


user of a data bank | user of a databank | user of an information system

utilisateur d'un système informatique | utilisateur d'une banque de données


Multi-User Dimension [ MUD | Multi-User Dungeon | multiuser dungeon | multi-user dungeon | multi-user domain ]

dimension multiutilisateurs [ domaine multiutilisateur | MUD | donjon multiutilisateurs ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
33. Acknowledges the importance of R&I in the area of individual mobility and stresses that the behaviour of transport users is decisive; calls for the creation of incentives to choose sustainable, physically active, safe and healthy means of transport and mobility, in order to develop innovative approaches that promote environmentally friendly public transport, walking and cycling, taking into account the needs and specificities of urban, peri-urban, interurban and rural areas; considers it important to improve interoperability between transport services, and believes that approval authorities will need to be particularly alert to, an ...[+++]

33. reconnaît l'importance de la R&I dans le domaine de la mobilité individuelle et insiste sur le fait que le comportement des usagers des transports est décisif; appelle de ses vœux la mise en place d'incitations afin d'opter pour des moyens de transport et de mobilité durables, qui favorisent l'activité physique et soient à la fois sûrs et sains, afin de développer des approches innovantes qui promeuvent des transports publics favorables à l'environnement, ainsi que la ...[+++]


33. Acknowledges the importance of RI in the area of individual mobility and stresses that the behaviour of transport users is decisive; calls for the creation of incentives to choose sustainable, physically active, safe and healthy means of transport and mobility, in order to develop innovative approaches that promote environmentally friendly public transport, walking and cycling, taking into account the needs and specificities of urban, peri-urban, interurban and rural areas; considers it important to improve interoperability between transport services, and believes that approval authorities will need to be particularly alert to, and ...[+++]

33. reconnaît l'importance de la RI dans le domaine de la mobilité individuelle et insiste sur le fait que le comportement des usagers des transports est décisif; appelle de ses vœux la mise en place d'incitations afin d'opter pour des moyens de transport et de mobilité durables, qui favorisent l'activité physique et soient à la fois sûrs et sains, afin de développer des approches innovantes qui promeuvent des transports publics favorables à l'environnement, ainsi que la ...[+++]


Commission Decision 2013/131/EU (4) establishing the user's guide setting out the steps needed to participate in EMAS (the ‘EMAS User's Guide’) also refers to the legal character of the EMAS Sectoral Reference Documents.

La décision 2013/131/UE de la Commission (4) établissant le guide de l'utilisateur présentant les étapes nécessaires pour participer à l'EMAS (le «guide de l'utilisateur de l'EMAS») mentionne également le caractère légal des documents de référence sectoriels de l'EMAS.


17. Stresses that the behaviour of transport users is decisive, and calls for the creation of incentives to choose sustainable physically active, safe and healthy means of transport and mobility; calls on the Commission and the Member States, in keeping with the principle of subsidiarity, to submit by 2013 proposals to develop initiatives that promote environmentally friendly public transport, walking and cycling, especially in towns and cities, with the aim of doubling their number of users; considers it important, therefore, to develop safe infrastructure for pedestrians and cyclists, especially in towns and cities, and to improve in ...[+++]

17. souligne que le comportement des usagers des transports est déterminant et demande que soient mises en place des incitations pour qu'ils choisissent une mobilité et des modes de transport durables, sûrs, sains et favorisant une activité physique; invite la Commission et les États membres à présenter d'ici 2013, dans le respect du principe de subsidiarité, des propositions visant à mettre en place des initiatives qui promeuvent ...[+++]


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20. Stresses that the behaviour of transport users is decisive and calls for the creation of incentives to choose sustainable means of transport, where proposals should be made by 2013 to develop initiatives that promote behavioural changes, especially among young people, and develop infrastructure for pedestrians and cyclists in towns, to double the number of passengers on public transport, which mainly uses alternative sources of energy, and to establish e-tickets for multi-modal travel, where pricing policy should be considered as an incentive; calls on the Commission to present a strategy to promote the use of bicycles and safe jour ...[+++]

20. souligne que le comportement des usagers des transports est déterminant et demande que soient mises en place des incitations en faveur d’un choix durable des modes de transport, ce qui implique que soient présentées, d’ici 2013, des propositions visant à développer des initiatives encourageant le changement de comportement, en particulier chez les jeunes, et le développement d’infrastructures urbaines destinées aux piétons et aux cyclistes, à doubler le nombre des usagers des transports publics écologiques, ainsi qu’à promouvoir l ...[+++]


Therefore, existing spectrum users should be given appropriate time to apply the technical conditions of CEPT Report 49 without limiting access to spectrum in this band for users who comply with the technical conditions of CEPT Report 49 and national administrations the flexibility to defer the implementation of the technical conditions of this Decision depending on market demand.

Par conséquent, les utilisateurs actuels du spectre devraient disposer du délai nécessaire pour appliquer les conditions techniques du rapport 49 de la CEPT sans que l'accès au spectre dans cette bande de fréquences soit limité aux utilisateurs qui respecteraient lesdites conditions, et les administrations nationales devraient avoir la possibilité de différer l'application des conditions techniques de la présente décision en fonction de la demande du marché.


1.1 | Set up a communication channel between policy makers (Commission included), data providers and end users | COM (HOME) | Commission Decision in 2011 Annual meetings, starting from 2012 | a. Re establishment and enlargement[15] of an expert group to consult the Commission on the implementation of this Action Plan. b. Definition and regular update of the policy need through discussions and written consultations. c. Feedback from the users of the collected crime statistics for better understanding of the type of data required for policy and decision mak ...[+++]

1.1 | Mettre en place un canal de communication entre les décideurs politiques (Commission comprise), les fournisseurs de données et les utilisateurs finals | COM (HOME) | Décision de la Commission en 2011 Réunions annuelles, à partir de 2012 | a. Réinstauration et élargissement[15] d'un groupe d'experts pour consulter la Commission sur la mise en œuvre du présent plan d’action. b. Définition et mise à jour régulière des besoins stratégiques au travers de discussions et de consultations écrites. c. Retour d'information de la part des utilisateurs des statistiques recueillies sur la criminalité pour mieux comprendre le type de données req ...[+++]


55. Calls on developing countries, in order to ensure the sustainable exploitation of their water resources, to decentralise water management to local level so as to involve users and decision-makers in the formulation of water policies at as close a level as possible to citizens' needs;

55. demande aux pays en développement, pour veiller à l'exploitation durable de leurs ressources en eau, de décentraliser la gestion de l'eau au niveau local afin d'associer les usagers et décideurs à la définition des politiques de l'eau au plus près des besoins des citoyens;


Accessibility to these tools may be promoted in order to enable users to make their own decisions on how to deal with unwanted and harmful content (user empowerment).

L'accessibilité de ces outils peut être favorisée afin de permettre aux utilisateurs de décider eux-mêmes des moyens de traiter des contenus non désirés et préjudiciables (principe de la responsabilisation des utilisateurs).


Already significant improvement has been made in strengthening and formalising JRC relations with its main users (adoption of multi-annual work programmes through a Commission decision, annual workshops with main user DGs, memoranda of understanding and administrative arrangements [7], user groups, projects steering committees, bilateral contacts, support to the EP, etc.).

Une amélioration notable a déjà été apportée au renforcement et à la formalisation des relations du CCR avec ses principaux utilisateurs (adoption des programmes de travail pluriannuels par décision de la Commission, ateliers annuels avec les principales DG utilisatrices, protocoles d'accord et arrangements administratifs [7], groupes d'utilisateurs, comités de gestion des projets, contacts bilatéraux, assistance au PE, etc.).


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