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Adjustable pitch propeller
Blade pitch reversal
Controllable pitch propeller
Controllable reversible pitch propeller
Controllable-pitch propeller
Controllable-pitch reversible propeller
Pitch reverse
Pitch reversing
Reversal of the propeller
Reversal of the propeller pitch
Two-bladed variable-pitch propeller
Variable pitch propeller
Variable pitch reversing propeller
Variable-pitch air propeller

Vertaling van "variable pitch reversing propeller " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
variable pitch reversing propeller

hélice à renversement de marche à pas variable


controllable-pitch reversible propeller [ controllable reversible pitch propeller ]

hélice à pas variable et réversible


variable-pitch air propeller

lice aérienne à pas variable


blade pitch reversal | reversal of the propeller | reversal of the propeller pitch

inversion du pas de l'hélice | mise au pas inverse de l'hélice


adjustable pitch propeller | controllable pitch propeller | variable pitch propeller

hélice à pales orientables et réversibles | hélice à pas variable


controllable-pitch propeller [ controllable pitch propeller | variable pitch propeller ]

hélice à pas variable [ hélice à pales orientables ]


Pitch reverse | Pitch reversing | Reversal of the propeller

inversion de pas


controllable pitch propeller | variable pitch propeller

hélice à pas variable


variable pitch propeller | controllable pitch propeller

hélice à pas variable | hélice à pales orientables


two-bladed variable-pitch propeller

hélice bipale à pas variable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Variable-speed engine intended for propulsion that operates on a fixed-pitch propeller curve

Moteur à régime variable destiné à la propulsion fonctionnant sur une courbe d'hélice à pas fixe


37 (1) Every ship of 1600 tons or more that was constructed before September 1, 1984, every ship of 500 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 and every Canadian ship of 200 tons or more that was constructed on or after September 1, 1984 shall be fitted with indicators that show the rudder angle, the rate of revolution of each propeller and, if fitted with variable-pitch propellers or lateral-thrust propellers, the pitch and operational mode of those propellers.

37 (1) Tout navire de 1 600 tonneaux ou plus construit avant le 1 septembre 1984, tout navire de 500 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date et tout navire canadien de 200 tonneaux ou plus construit le 1 septembre 1984 ou après cette date doivent être munis d’un indicateur qui donne l’angle de barre, la vitesse de rotation de chaque hélice ainsi que, si le navire est muni d’hélices à pales orientables ou de propulseurs latéraux, le pas et le mode de fonctionnement de ces hélices ou de ces propulseurs.


(b) subject to subsections (2) and (3), a separate technical record for the airframe, each installed engine and each variable-pitch propeller; and

b) sous réserve des paragraphes (2) et (3), des dossiers techniques distincts pour la cellule, chaque moteur installé et chaque hélice à pas variable;


(i) reciprocating engine equipped with a variable-pitch propeller,

(i) à pistons muni d’une hélice à pas variable,


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Fixed speed inland waterway propulsion engines with variable pitch or electrically coupled propellers shall be tested on a dynamometer using the following 4-mode steady-state cycle (8) characterised by the same load and weighting factors as the above cycle, but with engine operated in each mode at rated speed:

Les moteurs de propulsion à vitesse fixe destinés aux bateaux de la navigation intérieure, fonctionnant avec des hélices à pas variable ou couplées électriquement, sont testés sur un dynamomètre, en utilisant le cycle suivant de 4 modes en régimes stabilisés (8), caractérisé par les mêmes taux de charge et facteurs de pondération que le cycle ci dessus, mais en faisant fonctionner le moteur en régime nominal dans chaque mode:


Fixed speed inland waterway propulsion engines with variable pitch or electrically coupled propellers shall be tested on a dynamometer using the following 4-mode steady-state cycle 3 characterised by the same load and weighting factors as the above cycle, but with engine operated in each mode at rated speed:

Les moteurs de propulsion à vitesse fixe destinés aux bateaux de la navigation intérieure, fonctionnant avec des hélices à pas variable ou couplées électriquement, sont testés sur un dynamomètre, en utilisant le cycle suivant de 4 modes en régimes stabilisés , caractérisé par les mêmes taux de charge et facteurs de pondération que le cycle ci-dessus, mais en faisant fonctionner le moteur en régime nominal dans chaque mode:




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Date index: 2022-08-25
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