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Allocation of various goods
Collective good
Collective goods
GPG
Global public good
Good character
Good morals
Public good
Public goods
Public goods and services
Public morality
Public morals
Social good
Storage and preparation of various goods
Taking delivery of various goods

Vertaling van "various public goods " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
public goods [ collective goods | public goods and services ]

biens publics [ biens collectifs | biens et services publics ]


storage and preparation of various goods

entreposage et préparation de marchandises diverses


allocation of various goods

répartition de marchandises diverses


taking delivery of various goods

réception de marchandises diverses


good morals | public morals | good character | public morality

bonnes mœurs


Framework for Good Human Resources Management in the Public Service [ Framework for Good Human Resource Management in the Public Service ]

Cadre pour une saine gestion des ressources humaines dans la fonction publique [ Cadre de saine gestion des ressources humaines dans la fonction publique ]


Accountability for Good Management in the Federal Public Service [ Accountability for Good Management in the Federal Public Service - The Relationship Between Departments and the Treasury Board/Treasury Board Secretariat ]

Obligation de rendre compte d'une saine gestion dans la fonction publique [ Obligation de rendre compte d'une saine gestion dans la fonction publique - Les relations entre les ministères et le Conseil du Trésor/le Secrétariat du Conseil du Trésor ]


public good [ collective good | social good ]

bien collectif [ bien public ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
C. whereas, as a result of those tax rulings, a large number of companies have enjoyed effective tax rates of less than 1 % on the profits they have shifted into Luxembourg; whereas while benefiting from various public goods and services where they operate, some MNC do not pay their fair share of tax; whereas close-to-zero effective tax rates for the profits generated by some MNC can hurt the Union and other economies;

C. considérant que ces rescrits fiscaux ont permis à de nombreuses entreprises de bénéficier d'un taux d'imposition effectif inférieur à 1 % sur les bénéfices qu'elles ont transférés vers le Luxembourg; que si les multinationales tirent parti de différents biens et services publics des pays où elles exercent leurs activités, certaines ne paient pas leur juste part d'impôts; que des taux d'imposition effectifs pratiquement nuls pour les bénéfices générés par certaines multinationales peuvent porter préjudice à l'Union et à d'autres économies;


C. whereas, as a result of those tax rulings, a large number of companies have enjoyed effective tax rates of less than 1 % on the profits they have shifted into Luxembourg; whereas while benefiting from various public goods and services where they operate, some MNC do not pay their fair share of tax; whereas close-to-zero effective tax rates for the profits generated by some MNC can hurt the Union and other economies;

C. considérant que ces rescrits fiscaux ont permis à de nombreuses entreprises de bénéficier d'un taux d'imposition effectif inférieur à 1 % sur les bénéfices qu'elles ont transférés vers le Luxembourg; que si les multinationales tirent parti de différents biens et services publics des pays où elles exercent leurs activités, certaines ne paient pas leur juste part d'impôts; que des taux d'imposition effectifs pratiquement nuls pour les bénéfices générés par certaines multinationales peuvent porter préjudice à l'Union et à d'autres économies;


C. whereas, as a result of those tax rulings, a large number of companies have enjoyed effective tax rates of less than 1 % on the profits they have shifted into Luxembourg; whereas while benefiting from various public goods and services where they operate, some MNC do not pay their fair share of tax; whereas close-to-zero effective tax rates for the profits generated by some MNC can hurt the Union and other economies;

C. considérant que ces rescrits fiscaux ont permis à de nombreuses entreprises de bénéficier d'un taux d'imposition effectif inférieur à 1 % sur les bénéfices qu'elles ont transférés vers le Luxembourg; que si les multinationales tirent parti de différents biens et services publics des pays où elles exercent leurs activités, certaines ne paient pas leur juste part d'impôts; que des taux d'imposition effectifs pratiquement nuls pour les bénéfices générés par certaines multinationales peuvent porter préjudice à l'Union et à d'autres économies;


18. Stresses that tax avoidance by some MNCs can result in close-to-zero effective tax rates for the profits generated in European jurisdictions, highlighting the fact that such MNCs, while benefiting from various public goods and services where they operate, do not pay their fair share, thereby contributing to national tax base erosion and greater inequalities; stresses also that the possibility to shift profits is only available to companies undertaking cross-border activities which penalises competitors only active in one country;

18. souligne que l'évasion fiscale pratiquée par certaines multinationales peut aboutir à des taux d'imposition effectifs pratiquement nuls pour les profits générés dans des pays européens, et insiste sur le fait que les multinationales concernées tirent parti de différents biens et services publics des pays où elles exercent leurs activités sans pour autant payer leur juste part, participant ainsi à l'érosion de la base d'imposition nationale et au creusement des inégalités; souligne également que seules les entreprises qui exercent des activités transfrontalières peuvent transférer leurs bénéfices, ce qui pénalise les concurrents dont ...[+++]


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18. Stresses that tax avoidance by some MNCs can result in close-to-zero effective tax rates for the profits generated in European jurisdictions, highlighting the fact that such MNCs, while benefiting from various public goods and services where they operate, do not pay their fair share, thereby contributing to national tax base erosion and greater inequalities; stresses also that the possibility to shift profits is only available to companies undertaking cross-border activities which penalises competitors only active in one country;

18. souligne que l'évasion fiscale pratiquée par certaines multinationales peut aboutir à des taux d'imposition effectifs pratiquement nuls pour les profits générés dans des pays européens, et insiste sur le fait que les multinationales concernées tirent parti de différents biens et services publics des pays où elles exercent leurs activités sans pour autant payer leur juste part, participant ainsi à l'érosion de la base d'imposition nationale et au creusement des inégalités; souligne également que seules les entreprises qui exercent des activités transfrontalières peuvent transférer leurs bénéfices, ce qui pénalise les concurrents dont ...[+++]


7. Property that is brought into a participating province for a period not exceeding six months for the purpose of display at a convention (within the meaning assigned by the Display Goods Temporary Importation Regulations made under the Customs Tariff) or a public exhibition at which the goods of various manufacturers or producers are displayed.

7. Les biens transférés dans une province participante pour une période maximale de six mois en vue de leur exposition lors d’un congrès, au sens du Règlement sur l’importation temporaire de marchandises d’exhibition pris en vertu du Tarif des douanes, ou d’une exposition publique où sont exposés les produits de divers fabricants ou producteurs.


It is already advising its well-heeled clients how to avoid the implications of various tax measures, whereas the artistic community, many of whom survive on less than $12,000 a year, but one year might have good earnings, has been working as a group for many years as a matter of good public policy to fix this by allowing averaging out for people in that community.

Pendant ce temps, la communauté artistique fait front commun depuis plusieurs années afin que le revenu de ses membres puisse être étalé sur plusieurs années aux fins de l'impôt, ce qui serait une bonne politique publique parce que bon nombre d'artistes gagnent moins de 12 000 $ par année, mais connaissent parfois une année très lucrative.


Could the member give us some thoughts as to whether this piecemeal approach, as opposed to a more coordinated approach to assessing the priorities and the needs of the various regions of Quebec or other parts of Canada, would provide better public interest, or whether it is simply a matter of every member of Parliament fighting for his or her own region as opposed to the greater public good?

La députée peut-elle nous dire si cette approche fragmentée sert mieux l'intérêt public qu'une approche mieux coordonnée d'évaluation des priorités et des besoins des différentes régions du Québec et des autres régions du Canada, ou si chaque député doit se contenter de se battre pour sa région au mépris du bien commun?


Furthermore, I recognize that there are many good and noble lawyers out there who do capable work on behalf of Canadians in defending interests and protecting people from maybe the ultra vires aspects of various laws we pass around this place, but the idea that only lawyers somehow can be served by this system, the idea that victims or the police officers who try to serve the public in all these various functions cannot be allowed ...[+++]

De surcroît, je reconnais qu'il y a de nombreux avocats nobles et compétents qui font du bon travail au nom des Canadiens, qui défendent leurs intérêts et les protègent contre les aspects indésirables de certaines lois que nous adoptons ici même, mais il est inacceptable de dire que seuls les avocats peuvent participer au système et que les victimes ou les agents de police qui servent le public de plusieurs façons différentes ne peuvent pas faire partie du processus de sélection des juges.


Mr. Bill Blaikie (Winnipeg Transcona, NDP): Mr. Speaker, reports today that Alberta may want to withhold more of the water which currently flows from Alberta into Saskatchewan, and indeed ultimately into Manitoba and Hudson Bay, raise serious questions not just about the effect on downstream communities and provinces but also about water policy in Canada in general and the lack of an overall water policy based on sustainability and the maintenance of water as a public good and not a source of profit or the object of various privatization schem ...[+++]

M. Bill Blaikie (Winnipeg Transcona, NPD): Monsieur le Président, des articles rapportant aujourd'hui que le gouvernement albertain songe à garder une plus grande partie de l'eau qui coule maintenant de l'Alberta en Saskatchewan, voire, au bout du compte, au Manitoba et dans la baie d'Hudson, soulèvent de sérieuses questions. On s'inquiète de l'incidence que cela pourrait avoir non seulement sur les localités et les provinces en aval, mais encore sur la politique canadienne de l'eau en général et sur l'absence d'une politique générale fondée sur le fait que l'eau est un bien durable, qui doit demeurer un bien public et non devenir une so ...[+++]




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'various public goods' ->

Date index: 2024-03-29
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