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Actual velocity
Actual velocity of ground water
Average interstitial velocity
Current velocity
Dynamic pressure
Effective velocity
Effective velocity of ground water
Field ground-water velocity
Field velocity
Field velocity of ground water
Flow velocity
Impact air pressure
Impact pressure
Pressure-velocity compounded turbine
Ram air pressure
Ram pressure
Reference velocity pressure
Stream velocity
True velocity
True velocity of ground water
Velocity pressure
Wind pressure

Vertaling van "velocity pressure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
velocity pressure

pression due à la vitesse | pression dynamique




dynamic pressure | velocity pressure | ram air pressure | ram pressure | impact air pressure | impact pressure

pression dynamique


dynamic pressure | velocity pressure

pression dynamique


wind pressure [ velocity pressure ]

pression du vent [ poussée du vent ]


reference velocity pressure

pression dynamique de référence


effective velocity of ground water | actual velocity of ground water | true velocity of ground water | field velocity of ground water | effective velocity | actual velocity | true velocity | field velocity

vitesse réelle de l'eau souterraine en zone saturée | vitesse réelle


pressure-velocity compounded turbine

turbine à étages de pression à chute de vitesse [ turbine à chute de pression à chute de vitesse ]


average interstitial velocity | effective velocity | field velocity | field ground-water velocity | true velocity

vitesse effective


flow velocity | current velocity | stream velocity

vitesse d'écoulement | vitesse du courant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la compos ...[+++]


Any explosive not listed elsewhere in ML8.a. with a detonation velocity exceeding 8 700 m/s at maximum density or a detonation pressure exceeding 34 GPa (340 kbar).

tout explosif non énuméré au point ML8.a possédant une vitesse de détonation supérieure à 8 700 m/s à une densité maximale ou à une pression de détonation supérieure à 34 GPa (340 kbar).


Energetic ionic materials melting between 343 K (70 °C) and 373 K (100 °C) and with detonation velocity exceeding 6 800 m/s or detonation pressure exceeding 18 GPa (180 kbar).

Matières ioniques énergétiques fondant entre 343 K (70°C) et 373 K (100°C) et dont la vitesse de détonation ou la pression de détonation est supérieure à 6 800 m/s ou 18 GPa (180 kbar).


Measures are to be taken, in underground stations, either through construction features reducing the pressure variations coming from adjacent tunnels, or through auxiliary devices, to limit the air velocities to a value acceptable for humans,

Des dispositions doivent être prises, dans les gares souterraines, soit par des mesures constructives réduisant les variations de pression en provenance des tunnels encadrants, soit par des dispositifs de protection annexe, pour limiter les vitesses d'air à une valeur admissible pour les personnes.


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Besides compliance with these general requirements, the pressure variations to which passengers and railway personnel are liable to be subjected when trains run in tunnels, covered cuts and underground stations, and the air velocities to which passengers in underground stations may be exposed is to be limited; in platform and underground station areas accessible to passengers, the risks of electric shock are to be prevented.

Outre le respect de ces exigences de portée générale, les variations de pression auxquelles les voyageurs et le personnel sont susceptibles d'être soumis au franchissement des tunnels, tranchées couvertes et gares souterraines, et les vitesses d'air auxquelles peuvent être soumis les voyageurs dans les gares souterraines doivent être limitées; dans les zones accessibles aux voyageurs des quais et gares souterraines, les risques de chocs électriques doivent être évités.


Measures are to be taken, in underground stations, either through construction features reducing the pressure variations coming from adjacent tunnels, or through auxiliary devices, to limit the air velocities to a value acceptable for humans,

Des dispositions doivent être prises, dans les gares souterraines, soit par des mesures constructives réduisant les variations de pression en provenance des tunnels encadrants, soit par des dispositifs de protection annexe, pour limiter les vitesses d'air à une valeur admissible pour les personnes.


Besides compliance with these general requirements, the pressure variations to which passengers and railway personnel are liable to be subjected when trains run in tunnels, covered cuts and underground stations, and the air velocities to which passengers in underground stations may be exposed is to be limited; in platform and underground station areas accessible to passengers, the risks of electric shock are to be prevented.

Outre le respect de ces exigences de portée générale, les variations de pression auxquelles les voyageurs et le personnel sont susceptibles d'être soumis au franchissement des tunnels, tranchées couvertes et gares souterraines, et les vitesses d'air auxquelles peuvent être soumis les voyageurs dans les gares souterraines doivent être limitées; dans les zones accessibles aux voyageurs des quais et gares souterraines, les risques de chocs électriques doivent être évités.


With these systems, the flow into the transfer tube is matched to the bulk exhaust flow in terms of gas velocity and/or pressure, thus requiring an undisturbed and uniform exhaust flow at the sampling probe. This is usually achieved by using a resonator and a straight approach tube upstream of the sampling point.

Avec ces systèmes, le débit qui pénètre dans le tube de transfert est adapté à la vitesse et/ou pression des gaz du flux global des gaz d'échappement; par conséquent, le flux de gaz d'échappement ne doit pas être perturbé et doit être uniforme au niveau de la sonde de prélèvement, ce qui est en général obtenu en plaçant, en amont du point de prélèvement, un résonateur et un tube d'alimentation droit.


The range of the exhaust gas velocity and the pressure oscillations shall be checked and adjusted according to the requirements of Annex V, section 2.2.1, EP, if applicable.

La gamme de vitesse des gaz d'échappement et les oscillations de pression sont vérifiées et réglées conformément aux exigences de l'annexe V, point 2.2.1, EP, s'il y a lieu.


The range of the exhaust gas velocity and the pressure oscillations is checked and adjusted according to the requirements of Annex V, if applicable'.

La gamme de vitesse des gaz d'échappement et les oscillations de pression sont, le cas échéant, contrôlées et réglées conformément aux exigences de l'annexe V».




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Date index: 2022-12-20
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