Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canting of the rail
Conductor rail
Conductor-rail
Continuous lengths of rails
Continuous welded rail track
Live rail
Locomotive
Long lengths of rails
Long welded rails
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Rail connection
Rail grinder operation
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway carriage
Railway equipment
Railway line
Railway track
Railways
Ribbon rails
Third rail
Tilting over of the rail
Train
Trains
Tram
Transport by railway
Use of rail grinder
Vehicle on rails
Via Rail Commercialization Act

Traduction de «via rail over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Via Rail Commercialization Act [ An Act respecting the commercialization of Via Rail Canada Inc. ]

Loi sur la commercialisation de Via Rail Canada Inc. [ Loi concernant la commercialisation de Via Rail Canada Inc. ]


VIA Rail Inc., Hazardous Incident VIA Train No. 12, Mile 58.2, CN Sussex Subdivision, Moosehorn, New Brunswick, 10 August 1993

VIA Rail Inc., incident dangereux train numéro 12 de VIA, point milliaire 58,2, subdivision Sussex du CN, Moosehorn (Nouveau-Brunswick), 10 août 1993


Interim report on Passenger Rail Service provided by VIA Rail Canada Inc.

Rapport provisoire sur le service ferroviaire de transport de voyageurs fourni par VIA Rail Canada Inc.


canting of the rail | tilting over of the rail

déversement du rail


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

transport ferroviaire [ chemin de fer | liaison ferroviaire | trafic ferroviaire | transport par chemin de fer ]


continuous lengths of rails | continuous welded rail track | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

barres longues | barres soudées de grande longueur | longs rails soudés | rails longs | rails soudés en barres longues


conductor rail | conductor-rail | live rail | third rail

rail conducteur | rail d'alimentation | rail de contact | troisième rail de contact


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

utiliser une meuleuse de rails


rail network [ railway line | railway track ]

réseau ferroviaire [ ligne ferroviaire | voie ferrée ]


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

véhicule sur rails [ locomotive | matériel ferroviaire | train | tram | wagon ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
i. to seek an ambitious but balanced outcome for the transport sector, which is critical to the sustainable development of global value chains; to increase the speed, reliability, security and interoperability of transport services, to the benefit of business customers and individual users and workers; to ensure consistency with the EU's climate policy; to keep in mind the importance of transport and delivery services for the European economy and employment given that European ship owners control 40 % of the world’s merchant fleet, that the aviation industry supports over 5 million jobs, that the European rail industry ...[+++]

i. s'efforcer d'obtenir des résultats ambitieux mais équilibrés dans le secteur des transports, élément capital pour le développement durable des chaînes de valeur mondiales; accroître la rapidité, la fiabilité, la sécurité et l'interopérabilité des services de transport, dans l'intérêt des clients professionnels, des particuliers et des travailleurs; veiller à la cohérence avec la politique de l'Union en matière de climat; garder à l'esprit l'importance des services de transport et de livraison pour l'économie et l'emploi en Europ ...[+++]


Question No. 894 Mr. François Choquette: With regard to VIA Rail passengers with reduced mobility: (a) how many anchoring mechanisms are currently installed per railway car to accommodate persons with reduced mobility; (b) does VIA Rail have a policy on accommodating people with reduced mobility and, if so, what is it; (c) does VIA Rail keep a file concerning accessibility requests for persons with reduced mobility and, if so, how many requests does it receive on average per (i) day, (ii) week, (iii) month, (iv) year; (d) how many accessibility requests for persons with reduced mobility have been received ...[+++]

Question n 894 M. François Choquette: En ce qui concerne les voyageurs à mobilité réduite dans les trains de VIA Rail: a) combien y-a-t-il, à ce jour, d’encrage par wagon pour accueillir des personnes à mobilité réduite; b) existe-t-il une politique au sein de VIA Rail concernant l’accommodation des personnes à mobilité réduite et, si oui, quelle est-elle; c) VIA Rail détient-elle un répertoire des demandes concernant l’accessibilité des personnes à mobilité réduite et, si oui, combien y a-t-il de demandes en moyenne par (i) jour, (ii) semaine, (iii) mois, (iv) année; d) combien y a-t-il eu de demandes concernant l’accessibilité des p ...[+++]


Therefore, it sets the following relevant targets for TEN-T policy: 30% of road freight over 300 km should shift to other modes by 2030, and more than 50% by 2050; the length of the existing high-speed rail network should triple by 2030 and by 2050 the majority of medium-distance passenger transport should go by rail; by 2050, all core network airports should be connected to the rail network; all seaports to the rail freight and, where possible, to the inland waterway system.

Il fixe donc les objectifs suivants à atteindre pour les politiques RTE-T: en ce qui concerne les transports routiers de marchandises sur des distances supérieures à 300 km, faire passer 30 % du fret vers d'autres modes de transport d'ici à 2030, et plus de 50 % d'ici à 2050; la longueur du réseau ferroviaire à grande vitesse actuel devrait tripler d'ici à 2030 et pour 2050, la majeure partie du transport de passagers à moyenne distance devrait s'effectuer par train; pour 2050, tous les aéroports du réseau central devraient être con ...[+++]


26. Regrets that the functioning of the railway network has deteriorated over recent years; notes, in particular, that both the frequency of domestic rail passenger services and connections to neighbouring countries have been reduced to a minimum and that the rolling stock in use is less suitable for passenger services over relatively short distances, so that new investment will be necessary if rail passenger services are to survive in future; regrets the lack of progress with regard to the construction of the railway connection between the former Yugos ...[+++]

26. déplore que le fonctionnement du réseau ferroviaire se soit détérioré au cours des dernières années; observe notamment que la fréquence tant des trains de passagers dans le pays que des liaisons vers les pays limitrophes a été réduite au minimum et que le matériel roulant utilisé est moins adéquat pour les services de passagers sur des distances relativement courtes, de sorte que de nouveaux investissements sont nécessaires si l'on veut sauvegarder à l'avenir le transport ferroviaire de passagers; déplore l'absence de progrès ré ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Regrets that the functioning of the railway network has deteriorated over recent years; notes, in particular, that both the frequency of domestic rail passenger services and connections to neighbouring countries have been reduced to a minimum and that the rolling stock in use is less suitable for passenger services over relatively short distances, so that new investment will be necessary if rail passenger services are to survive in future; regrets the lack of progress with regard to the construction of the railway connection between the former Yugos ...[+++]

26. déplore que le fonctionnement du réseau ferroviaire se soit détérioré au cours des dernières années; observe que la fréquence tant des trains de passagers dans le pays que des liaisons vers les pays limitrophes a été réduite comme peau de chagrin et que le matériel roulant utilisé est moins adéquat pour les services de passagers sur des distances relativement courtes, de sorte que de nouveaux investissements sont nécessaires si l'on veut sauvegarder à l'avenir le transport ferroviaire de passagers; déplore l'absence de progrès r ...[+++]


– (DE) Mr President, Commissioner Barrot, the report now before us is a third-reading compromise and can broadly be described as a victory for the European Parliament over the Council, over the Member States that are often over-protective of their national rail authorities and shield them off.

– (DE) Monsieur le Président, Monsieur le Commissaire Barrot, le rapport qui nous est présenté est un compromis de troisième lecture que l'on peut globalement qualifier de victoire du Parlement européen sur le Conseil, sur les États membres qui protègent souvent de manière excessive leurs autorités ferroviaires nationales.


The importance of this matter is realized by the fact that this year well over 100 appointments to Crown corporations come due, including key ones that have already opened up, such as the chairman of VIA Rail, the CEO of VIA Rail and the CEO of the Business Development Bank.

Le fait est que, cette année, plus de 100 nominations à des postes au sein de sociétés d'État doivent être faites, notamment des nominations clés à des postes déjà vacants, tels que le poste de président de VIA Rail, celui de chef de la direction de VIA Rail et celui de chef de la direction de la Banque de développement du Canada.


Each year for just the operational subsidy of VIA Rail, the taxpayers of each individual riding send, on average, over $600,000 to Ottawa for the government to give to VIA Rail to fund its operating deficit.

Chaque année, uniquement au titre des subventions d'exploitation, les contribuables de chaque circonscription envoient en moyenne à Ottawa plus de 600 000 $ que le gouvernement remet à VIA Rail pour financer son déficit d'exploitation.


Why then would the government even consider for a moment allowing this huge subsidized VIA Rail currently being subsidized by an amount of $600,000 a day to compete against the private sector, the private sector that it in fact asked to take over VIA Rail operations? They not only did it, they were good.

Pourquoi alors le gouvernement envisagerait-il de donner à la société VIA Rail, qui est déjà considérablement subventionnée à raison de 600 000 $ par jour, le feu vert pour qu'elle commence à concurrencer le secteur privé, celui-là même auquel il a demandé de reprendre les activités de VIA Rail?


I urge the minister to consider the November 1989 report of the federal Liberal task force on VIA Rail, whose members included over 15 Liberal members now sitting in this House and which made recommendations on what VIA Rail should do and on what could be done to make it profitable and efficient. One of the conclusions was this: ``We must however show foresight by immediately introducing a program of expenditures-they were not talking about cutbacks or rationalization-of investments aimed at upgrading the whole VIA Rail network''.

J'inviterais le ministre à considérer le rapport du groupe libéral fédéral sur VIA Rail qui date de novembre 1989, dans lequel on retrouve un certain nombre de députés libéraux qui siègent ici présentement en Chambre, certainement au-delà d'une quinzaine, et qui faisaient des recommandations à ce moment-là sur ce que VIA Rail devait faire et qu'est-ce qu'on devrait faire de VIA Rail pour la rendre rentable, la rendre efficace.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'via rail over' ->

Date index: 2025-01-19
w