Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Careers advisor
Careers officer
Default interest
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Interest on amounts paid late
Interest on arrears
Jackson Vocational Interest Survey
Late interest
Late payment interest
Minnesota Vocational Interest Inventory
Moratorium interest
Moratory interest
Occupational-interest inventory
Prepare examinations for vocational courses
Psychogenic depression
Reactive depression
Single episodes of depressive reaction
Vocational consellor
Vocational counselor
Vocational guidance officer
Vocational guidance specialist
Vocational interest inventory
Vocational interests

Vertaling van "vocational interests " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


occupational-interest inventory [ vocational interest inventory ]

inventaire d'intérêts professionnels


Minnesota Vocational Interest Inventory

Minnesota Vocational Interest Inventory


Jackson Vocational Interest Survey

Inventaire de préférences professionelles Jackson


Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. The lowered mood varies little from day to day, is unresponsive to circumstances and may be accompanied by so-called somatic symptoms, such as loss of interest and pleas ...[+++]

Définition: Dans les épisodes typiques de chacun des trois degrés de dépression: léger, moyen ou sévère, le sujet présente un abaissement de l'humeur, une réduction de l'énergie et une diminution de l'activité. Il existe une altération de la capacité à éprouver du plaisir, une perte d'intérêt, une diminution de l'aptitude à se concentrer, associées couramment à une fatigue importante, même après un effort minime. On observe habituellement des troubles du sommeil, et une diminution de l'appétit. Il existe presque toujours une diminution de l'estime de soi et de la confiance en soi et, fréquemment, des idées de culpabilité ou de dévalorisation, même dans les formes légères. L'humeur dépressive ne varie guère d'un jour à l'autre ou selon les c ...[+++]


careers advisor | careers officer | vocational consellor | vocational counselor | vocational guidance officer | vocational guidance specialist

conseiller d'orientation | Conseiller d'orientation professionnelle | conseiller d'orientation scolaire et professionnelle | orienteur | orienteur professionnel | orienteuse


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


default interest | interest on amounts paid late | interest on arrears | late interest | late payment interest | moratorium interest | moratory interest

échéance sur arriéré | intérêt d'atermoiement | intérêt de retard | intérêt moratoire


Definition: Personality change, persisting for at least two years, attributable to the traumatic experience of suffering from a severe psychiatric illness. The change cannot be explained by a previous personality disorder and should be differentiated from residual schizophrenia and other states of incomplete recovery from an antecedent mental disorder. This disorder is characterized by an excessive dependence on and a demanding attitude towards others; conviction of being changed or stigmatized by the illness, leading to an inability to form and maintain close and confiding personal relationships and to social iso-lation; passivity, reduced interests, and dimi ...[+++]

Définition: Modification de la personnalité, persistant au moins deux ans, imputable à l'expérience traumatique d'une maladie psychiatrique sévère. Le changement ne peut pas s'expliquer par un trouble antérieur de la personnalité et doit être différencié d'une schizophrénie résiduelle et d'autres états morbides consécutifs à la guérison incomplète d'un trouble mental antérieur. Ce trouble se caractérise par une dépendance et une attitude de demande excessives vis-à-vis des autres, par la conviction d'avoir été transformé ou marqué par la maladie au point de ne pas parvenir à établir ou maintenir des relations interpersonnelles étroites e ...[+++]


Definition: This category includes certain disorders of behaviour that are not classifiable under other categories. They are characterized by repeated acts that have no clear rational motivation, cannot be controlled, and generally harm the patient's own interests and those of other people. The patient reports that the behaviour is associated with impulses to action. The cause of these disorders is not understood and they are grouped together because of broad descriptive similarities, not because they are known to share any other impo ...[+++]

Définition: Cette catégorie comprend certains troubles du comportement qui ne peuvent pas être classés sous d'autres rubriques. Ils sont caractérisés par des actes répétés, sans motivation rationnelle claire, incontrôlables, et qui vont généralement à l'encontre des intérêts du sujet lui-même et de ceux d'autres personnes. Le sujet indique que son comportement est sous l'emprise d'impulsions à agir. La cause de ces troubles n'est pas connue. Ils ont été regroupés en raison de certaines similitudes dans leur tableau clinique, non parce qu'ils ont en commun d'autres caractéristiques importantes.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
24. Notes that high-standard vocational training is founded on sound, gender-neutral general education, and urges Member States to ensure that teaching materials do not contain gender-specific career models, so as to ensure that boys' and girls' interest in all career possibilities is awakened from the outset;

24. fait observer qu'une bonne formation professionnelle repose sur un enseignement général solide, dénué de préjugé sexiste, et invite les États membres à renoncer, dans les ouvrages pédagogiques, à tout exemple associant une profession à un genre donné, afin d'éveiller, sans a priori, l'intérêt tant des garçons que des filles à l'ensemble des métiers;


66. Emphasises that a highly skilled and educated labour force is one of the driving forces of innovation and constitutes a significant competitive advantage for the Union; stresses that high-quality vocational education and training contribute fundamentally to sustainable development and to the creation of a functioning single market, and should be constantly adapted to the needs and developments in the European labour market through an extensive dialogue among all interested parties;

66. insiste sur le fait qu'une main d'œuvre hautement qualifiée et instruite constitue l'un des ressorts de l'innovation et représente un avantage concurrentiel important pour l'Union; souligne que la bonne qualité de l'enseignement et de la formation professionnels contribuent de façon majeure au développement durable et à la réalisation du marché intérieur unique et qu'il convient de les adapter constamment aux besoins et aux évolutions du marché du travail européen grâce à un vaste dialogue entre toutes les parties prenantes;


The difference between these programs is that through SISIP the vocational training is centered on the existing education while VAC’s vocational rehabilitation services concentrates on providing training for a skill that is appropriate for the client’s health interests and in the long term will provide gainful employment.

La différence entre ces programmes, c'est que la formation professionnelle obtenue par l'entremise du RARM vise à améliorer le niveau de scolarité actuel tandis que les services de réadaptation professionnelle d'ACC visent principalement à offrir au client une formation aux fins d'acquisition de compétences pertinentes qui tiennent compte de ses impératifs de santé et qui, à long terme, lui permettront d'occuper un emploi rémunérateur.


The huge interest in this topic shows us however that there is still a great deal to do, especially in the area of equal treatment for men and women as regards access to employment, vocational training and promotion. In this respect, Teresa Riera Madurell’s report is a success thanks to clarifying the role of employers and civil society in promoting gender equality.

L’énorme intérêt pour ce thème démontre cependant qu’il y a encore beaucoup à faire dans ce domaine, notamment en matière d’accès à l’emploi ainsi qu’à la formation et la promotion professionnelles. À cet égard, le rapport de Teresa Riera Madurell est précieux parce qu’il clarifie le rôle des employeurs et de la société civile en matière de promotion de l’égalité entre les hommes et les femmes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I turn now to interest-based constituencies. It was said that senators are able to take a focused approached to the needs of a variety of professional and vocational interests in our social fabric, thus knitting together national constituencies of people who might otherwise have an inadequate voice in Parliament.

Pour ce qui est d'une représentation axée sur les intérêts, on m'a déjà dit que les honorables sénateurs sont en mesure de se concentrer sur les besoins d'un éventail d'intérêts professionnels dans notre tissu social, ce qui permet de rassembler des groupes de gens qui pourraient autrement ne pas être bien représentés au Parlement.


A. whereas the European Centre for the Development of Vocational Training (Thessaloniki Centre) pursues its mission as a reference Centre for the promotion and development of vocational education and training at Community level through compiling documentation on systems and developments in this area and dissemination of all relevant information and documentation, through conducting research in that field, through supporting a concerted approach to vocational training development and by providing a discussion forum for interested parties,

A. considérant que le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Centre de Thessalonique) poursuit sa mission de centre de référence pour la promotion et le développement de la formation professionnelle et de la formation continue au niveau communautaire en réunissant de la documentation sur les systèmes et les évolutions de ce domaine, en diffusant l'ensemble des informations et de la documentation pertinentes, en menant des recherches dans ce domaine, en soutenant une approche concertée du développement de la formation professionnelle et en constituant un lieu de discussion pour les parties intéressées,


A. whereas the Thessaloniki Centre pursues its mission as a reference Centre for the promotion and development of vocational education and training at Community level through compiling documentation on systems and developments in this area and dissemination of all relevant information and documentation, through conducting research in that field, through supporting a concerted approach to vocational training development and by providing a discussion forum for interested parties,

A. considérant que le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Thessalonique) poursuit sa mission de centre de référence pour la promotion et le développement de la formation professionnelle et de la formation continue au niveau communautaire en réunissant de la documentation sur les systèmes et les évolutions de ce domaine, en diffusant l'ensemble des informations et de la documentation pertinentes, en menant des recherches dans ce domaine, en soutenant une démarche concertée du développement de la formation professionnelle et en constituant un lieu de discussion pour les parties intéressées,


To teach six European Union languages using new multimedia technologies, to help young people released from prison reintegrate into society, or to disseminate the most interesting training practices: these are some of the first initiatives financed by the European Commission under the new vocational training programme Leonardo da Vinci.

Enseigner six langues de l'Union européenne grâce aux nouvelles technologies du mutlimedia, aider à la réinsertion de jeunes à leur sortie de prison, ou encore diffuser les pratiques les plus intéressantes en matière de formation : ainsi se présentent quelques unes des premières initiatives financées par la Commission européenne dans le cadre du nouveau programme de formation professionnelle LEONARDO DA VINCI.


It is interesting that you brought up your vocational program because one thing that another Senate committee discovered in their study on access to post-secondary education was that vocational training was grossly undervalued and underrated on the part of parents and communities.

Il est intéressant que vous ayez parlé des programmes de formation professionnelle parce qu'un autre comité du Sénat s'est rendu compte, au cours d'une étude qu'il a menée au sujet de l'éducation postsecondaire, que les parents et les collectivités valorisent très peu la formation professionnelle.


Training and qualifications Following on from programmes such as Force, Comett, Petra and Eurotecnet, etc., this programme, concerned with both basic and continuing training, would focus on three aspects: - creation of networks of training resource centres at national, regional and sectoral level; these structures would provide support for innovation transfer, particularly to SMEs, in the field of learning methods and technologies or for encouraging mobility and exchanges among young workers and trainees; - innovation aid for training, particularly distance learning, through projects involving partners in several Member States and leading to the development of quality training methods and products which can be disseminated through the netwo ...[+++]

Formation et qualifications A partir des réalisations de programmes tels que FORCE, COMETT, PETRA, EUROTECNET, etc, ce programme, touchant tant la formation initiale que continue, serait articulé autour de trois volets : - mise en place de réseaux de centres de ressources de formation au niveau national, régional et sectoriel. Ces structures serviraient de support notamment pour le transfert d'innovations, en particulier vers les PME, en matière de technologies et de méthodes d'apprentissage, ou pour l'encouragement de la mobilité et l'échange de jeunes travailleurs et de jeunes en formation, - aide à l'innovation dans le domaine de la f ...[+++]


w