4. Is aware of the need to protect and deepen the principles of the humanity, neutrality, impartiality and independence of humanitarian ai
d – breach of which could comprise both humanitarian workers and the populations involved – without overlooking genuine humanitarian needs and emergencies, while paying special at
tention to the most vulnerable sections of the population, such as women and children, and to respect also the principle of non-discrimination in the distribution of that aid; is, moreover, convinced that emergency humanit
...[+++]arian aid is a political complement to the revival of, or support for, the attempt to find political and diplomatic solutions to the crises which gave rise to the emergency; takes the view that the concept of ‘Linking Relief, Rehabilitation and Development’ (LRRD) should be a strategic feature of the EU’s external and humanitarian action; concurs, therefore, with the Commission’s proposal to identify a number of LRRD pilot countries with experience in this field, with particular reference to specific regions which are suffering drastically from the effects of climate change and need to be kept under special surveillance, and considers this to be a vital factor for the success of the EU’s humanitarian strategies; 4. est conscient de la nécessité de protéger et d'approfondir les principes d'humanité, neutralité, impartialité et indépendance de l'aide humanitaire – dont le non-respect pourrait porter préjudice tant au personnel humanitaire qu'aux populations affectées – sans perdre de vue les véritables besoins et urgences humanitaires détectés, en accordant une attention particulière a
ux groupes les plus vulnérables de la population, tels que les femmes et les enfants, ainsi que de l'obligation de respecter aussi le principe de non-discrimination dans la distribution des aides; est convaincu qu'il existe une complémentarité politique entre l'aide
...[+++] humanitaire d'urgence et la relance, ou l'accompagnement, de la recherche de solutions politiques et diplomatiques aux crises qui sont à l'origine de l'urgence; estime que la notion de lien entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement (LARD) doit avoir un caractère stratégique dans l'action extérieure et humanitaire de l'Union européenne; appuie donc la proposition de la Commission de déterminer des pays pilotes LARD ayant de l'expérience dans ce domaine, en particulier dans des régions précises qui souffrent de manière dramatique des conséquences du changement climatique et qui devraient faire l'objet d'une surveillance particulière, et considère que c'est un élément décisif pour le succès des stratégies européennes dans le domaine humanitaire;