Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chyle vessel
Chyliferous lymphatic
Chyliferous vessel
Chylophoric vessel
Chylous vessel
Core pressure vessel
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Fulfilling small vessel administrative duties
Lacteal
Lacteal vein
Lacteal vessel
OSV
Ocean going ship
Ocean going vessel
Ocean-going vessel
Oceangoing vessel
Off-shore supply vessel
Off-shore support vessel
Offshore supply vessel
Offshore support vessel
Peform small vessel administrative duties
Perform administrative duties on a small vessel
Performing administrative duties on a small vessel
Pressure vessel
Provide assistance in vessel machinery
Provide support in vessel machinery systems
Provide vessel machinery systems assistance
Provide vessel machinery systems support
RPV
Reactor pressure vessel
Reactor vessel
Reinforce vessel components through using wood strips
Sea going ship
Sea going vessel
Seagoing vessel
Supply boat
Supply ship
Supply vessel
Whereas
Whereas directives should be adopted

Vertaling van "whereas vessels " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
a statement of the reasons on which the Regulation is based,introduced by the word Whereas

la motivation du règlement commençant par le mot considérant


whereas directives should be adopted

considérant qu'il se révèle opportun d'arrêter des directives


provide vessel machinery systems assistance | provide vessel machinery systems support | provide assistance in vessel machinery | provide support in vessel machinery systems

fournir une assistance dans les systèmes de machines des navires


perform administrative duties on a small vessel | performing administrative duties on a small vessel | fulfilling small vessel administrative duties | peform small vessel administrative duties

exécuter des tâches administratives à bord de petits navires


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire


core pressure vessel | pressure vessel | reactor pressure vessel | reactor vessel | RPV [Abbr.]

caisson résistant d'un réacteur | caisson sous pression de réacteur | cuve de réacteur | cuve sous pression de réacteur


sea going vessel | seagoing vessel | sea going ship | ocean going vessel | oceangoing vessel | ocean-going vessel | ocean going ship

navire de haute mer | navire de mer | bateau de mer | navire au long cours | navire long-courrier | long-courrier | navire hauturier | hauturier | navire océanique | navire deepsea


chyliferous vessel | chyliferous lymphatic | chylous vessel | chyle vessel | lacteal vessel | lacteal vein | lacteal | chylophoric vessel

vaisseau chylifère | lymphatique chylifère | chylifère | veine lactée


off-shore supply vessel | offshore supply vessel | OSV | off-shore support vessel | offshore support vessel | OSV | supply boat | supply ship | supply vessel

navire avitailleur | avitailleur


whereas

attendu que, considérant | les considérants | préambule (dans un contrat)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Douglas McRae (Chairman of the Legislative Committee, Canadian Board of Marine Underwriters): Currently many of the small Canadian passenger vessels, charter boats, small ferries, excursion vessels, are insured in the Canadian market, and we expect vessels with fewer than 24 passengers will continue to be insured in our market, whereas the larger vessels, because of the increased limitation amounts available under the Athens convention, will probably go to these protection and indemnity associations.

M. Douglas McRae (président du comité législatif, Canadian Board of Marine Underwriters): à l'heure actuelle, beaucoup des petits navires canadiens de passagers, des bateaux de louage, des traversiers de petite taille, des bateaux d'excursion, sont assurés dans le marché canadien. Nous nous attendons à ce que les bateaux de moins de 24 passagers continuent d'être assurés dans le marché canadien, alors que les bateaux plus gros, en raison de la couverture plus élevée offerte en vertu de la Convention d'Athènes, se tourneront sans doute vers les associations de protection et d'indemnité.


Clause 149, in its current form, stipulates that when a person dies on board a vessel, on the vessel's arrival at a port in Canada, an inquiry must be initiated automatically whereas the amendment that we want to adopt states that the inquiry may or not be initiated.

L'article 149, tel qu'il est écrit actuellement, prévoit que lorsqu'il y a un décès à l'arrivée du bâtiment dans un port au Canada, on doit automatiquement faire une enquête, tandis que selon l'amendement qu'on veut faire adopter, on peut en faire ou ne pas en faire une.


E. whereas vessels engaging in IUU fishing help to weaken the social conditions and living and working conditions of crews,

E. considérant que les navires qui se livrent à des activités de pêche INN contribuent à affaiblir les conditions sociales ainsi que les conditions de vie et de travail des équipages,


E. whereas vessels engaging in IUU fishing help to weaken the social conditions and living and working conditions of crews,

E. considérant que les navires qui se livrent à des activités de pêche illicites, non déclarées et non réglementées contribuent à affaiblir les conditions sociales ainsi que les conditions de vie et de travail des équipages,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The wording of G-1 clarifies that if you're a person carried on board one of those vessels, if you're on a commercial vessel, you're a passenger and the liability regime is X proposed subsection 28(1), to be more precise whereas if you're on a pleasure craft, or you're not on a commercial vessel and therefore on a pleasure craft, then you're directed to proposed section 29 in part 3.

Par son libellé, l'amendement G-1 précise qu'une personne transportée à bord de ce type de bâtiment, à savoir un bâtiment commercial, est considérée comme un passager et qu'elle est donc assujettie à l'un des régimes de responsabilité énoncés au paragraphe 28(1) proposé, tandis que la personne qui est transportée non pas sur un bâtiment commercial, mais sur une embarcation de plaisance, est visée par l'article 29 proposé de la partie 3.


H. whereas vessels flying flags of convenience account for a significant proportion of the total number of shipwrecks recorded,

H. considérant l'importance des navires sous pavillon de complaisance sur le total des naufrages recensés,


G. whereas vessels flying flags of convenience account for a significant proportion of the total number of shipwrecks recorded,

G. considérant le nombre important des navires sous pavillon de complaisance sur le total des naufrages recensés,


D. whereas vessels have taken advantage of the disastrous pollution in the wake of the accident involving the Erika to empty massive quantities of material from their tanks, even though such operations are prohibited under Directive 76/464/EEC,

D. considérant que des navires ont profité des circonstances catastrophiques de pollution dues au naufrage de l´Erika pour procéder á des dégazages massifs dans cette zone maritime, pratiques interdites par la directive 76/464,


For fisheries management purposes (e.g., licensing, quotas, vessel replacement), the " inshore" sector includes all vessels less than 65 feet in " length overall" (or LOA), whereas the " offshore" includes all vessels greater than 100 feet LOA.

Aux fins de la gestion des pêches (p. ex., permis, quotas, remplacement des bateaux), le secteur «côtier» comprend tous les bateaux de moins de 65 pieds de «longueur hors tout» (ou LHT), et le secteur «hauturier», tous les bateaux de plus de 100 pieds (LHT).


I know it is a fact, but why is it that Canadian vessels are required, if their vessel monitoring system is not operative, to return to port or face prosecution in order to get it fixed, whereas the foreign vessels in the Northwest Atlantic Fisheries Organization, NAFO, zone around our coast are not required to return to a port to get their VMS system fixed if it is not operative?

Je sais que c'est la règle qui s'applique, mais pourquoi exige-t-on que les navires canadiens rentrent au port pour faire réparer leur système de surveillance des navires si celui-ci est en panne alors qu'on n'exige pas la même chose des navires étrangers dans la zone de l'OPANO, l'Organisation des pêches de l'Atlantique Nord-Ouest?


w