Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
College of higher education in fine arts and design
Courseware design
Design and applied arts instructor
Design and applied arts vocational teacher
Designated educational institution
Designated school
Didactic resource design
EUROTALENT
Educate on principles of architectural design
Educational resource design
Educational software design
Explain principles of architectural design
Instructional software design
Recognized educational institution
Teach principles of architectural design
Teaches principles of architectural design
Teaching software design
Teachware design
Vocational design and applied arts educator
Vocational instructor in design and applied arts

Vertaling van "who design education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
instructional software design [ educational software design | teaching software design | courseware design | teachware design ]

conception de logiciels éducatifs [ conception de didacticiels ]


didactic resource design [ educational resource design | didactic resource design ]

conception de ressources didactiques


designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]

établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]


Definition: An ill-defined disorder of uncertain nosological validity. The category is designed to include a group of children with severe mental retardation (IQ below 35) who show major problems in hyperactivity and in attention, as well as stereotyped behaviours. They tend not to benefit from stimulant drugs (unlike those with an IQ in the normal range) and may exhibit a severe dysphoric reaction (sometimes with psychomotor retar ...[+++]

Définition: Trouble mal défini dont la validité nosologique reste incertaine. Cette catégorie concerne des enfants ayant un retard mental prononcé (Q.I. inférieur à 34) associé à une hyperactivité importante, une perturbation majeure de l'attention et des comportements stéréotypés. Les médicaments stimulants sont habituellement inefficaces (alors qu'ils peuvent être efficaces chez les enfants ayant un Q.I. normal) et peuvent provoquer une réaction dysphorique sévère (accompagnée parfois d'un ralentissement psychomoteur). A l'adolescence, l'hyperactivité fait souvent place à une hypoactivité (ce qui n'est habituellement pas le cas chez le ...[+++]


design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator

enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle/enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle


educate on principles of architectural design | explain principles of architectural design | teach principles of architectural design | teaches principles of architectural design

enseigner les principes de la conception architecturale


delegates who shall be designated by the respective Parliaments from among their members

délégués que les Parlements sont appelés à désigner en leur sein


delegates who shall be designated by the respective Parliaments from among their members

des délégués que les Parlements sont appelés à désigner en leur sein


European Committee for the Education of Children and Adolescents who are Intellectually Advanced, Highly Gifted, Talented | EUROTALENT [Abbr.]

Comité européen pour l'Education des Enfants et Adolescents précoces, surdoués, talentueux | EUROTALENT [Abbr.]


college of higher education in fine arts and design

haute école d'art visuel et d'arts appliqués [ HEAA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, mobility will always be limited to a relatively small percentage of the student and staff population: higher education policies must increasingly focus on the integration of a global dimension in the design and content of all curricula and teaching/learning processes (sometimes called “internationalisation at home"), to ensure that the large majority of learners, the 80-90% who are not internationally mobile for either degree or credit mobility, are nonetheless able to acquire the international skills required in a globalised ...[+++]

Cependant la mobilité sera toujours limitée à une proportion relativement faible d’étudiants et de membres du personnel: les politiques en matière d’enseignement supérieur doivent se focaliser de plus en plus sur l’intégration d’une composante mondiale dans la configuration et le contenu de tous les programmes de cours et processus d’enseignement/d’apprentissage (ce que l’on appelle parfois «l’internationalisation chez soi»), afin de garantir que la grande majorité des apprenants, c'est‑à‑dire les étudiants qui ne participent pas à la mobilité internationale, que ce soit la mobilité des diplômes ou celle des crédits d’enseignement, et qu ...[+++]


The allowance is designed to raise the remuneration of women who are not paid sufficiently well despite the difficulty of their work and their education in traditionally low paid industrial sectors.

Cette allocation est conçue pour relever le salaire des femmes qui ne sont pas suffisamment payées en dépit de la difficulté de leur travail et de leur niveau d'études dans des secteurs traditionnellement mal rémunérés de l'industrie.


5 (1) Subject to section 15, the Minister may make a direct loan to a qualifying student who is enrolled as a full-time student at a designated educational institution and who

5 (1) Sous réserve de l’article 15, le ministre peut consentir un prêt direct à l’étudiant admissible inscrit à titre d’étudiant à temps plein à un établissement agréé, si les conditions ci-après sont remplies :


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d'aider les États membres dans la mise en œuvre d'une éducation ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(I) where the taxpayer has a perceptual disability, for the cost of talking textbooks used by the taxpayer in connection with the taxpayer’s enrolment at a secondary school in Canada or at a designated educational institution, if the taxpayer has been certified in writing by a medical practitioner to be a person who, because of that disability, requires those textbooks,

(I) si le contribuable a un trouble de la perception, en règlement du coût de manuels parlés utilisés par le contribuable en raison de son ins­cription à une école secondaire au Canada ou à un établissement d’enseignement agréé, si le contribuable est quelqu’un qui, d’après l’attestation écrite d’un médecin, a besoin de ces manuels en raison de sa déficience,


6.4 The Minister may suspend or deny the provision of financial assistance to all those who are qualifying students in relation to a designated educational institution if the Minister is satisfied that there are compelling reasons to believe that the provision of the financial assistance would

6.4 Le ministre peut refuser ou suspendre l’octroi d’aide financière à l’ensemble des étudiants admissibles relativement à un établissement agréé s’il est convaincu qu’il existe des motifs impérieux de croire qu’un tel octroi faciliterait la perpétration par cet établissement d’une infraction à la présente loi ou à toute autre loi fédérale ou exposerait ces étudiants ou Sa Majesté du chef du Canada à un risque financier important.


·Building on existing cooperation, including on skills strategies and school resources, set up a demand driven technical support arrangementin cooperation with the OECD to help Member States who voluntarily seek assistance, to design and implement major school education reforms.

·À partir de la coopération existante, notamment sur le plan des stratégies en matière de compétences et des ressources scolaires, élaborer un accord d’appui technique basé sur la demandeen concertation avec l’OCDE, afin d’aider les États membres qui recherchent délibérément une assistance à concevoir et mettre en œuvre des réformes éducatives d’envergure.


Often neither funding nor general thinking about it doesn't focus on all of the multiple providers that serve these kids, including local educational providers, local public heath agencies, local first nations organizations, the people who design neighbourhoods in the municipalities, and so on.

Souvent, ni le financement ni la façon de voir les choses ne tient compte des multiples fournisseurs qui desservent ces enfants, que ce soit les fournisseurs de services éducatifs locaux, les organismes de santé publique locaux, les organismes des premières nations locaux, les gens qui conçoivent les quartiers dans les municipalités, etc.


Under the bill, the minister must certify any person who holds an associate or licensed diploma in music, teaching or as a solo performer and that is granted by a designated educational institution, holds a bachelor of music degree or higher in instrumental music, voice or theory, or is a member of a provincial music teachers association.

Aux termes du projet de loi, le ministre reconnaît comme professeur de musique qualifié toute personne qui est titulaire d’un diplôme d’associé ou d’une licence en musique, en enseignement ou en interprétation soliste, décerné par un établissement d’enseignement agréé, ou qui détient un baccalauréat en musique ou un diplôme supérieur en instruments de musique, chant ou théorie, ou qui est membre d’une association provinciale de professeurs de musique.


30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all employees, particularly by the less educated, the less skilled and older workers.

30. Pour ce qui est de l'éducation et la formation tout au long de la vie, les entreprises ont un rôle primordial à jouer et cela, à plusieurs niveaux: en aidant à mieux définir les besoins en formation grâce à un partenariat étroit avec les responsables locaux concevant les programmes d'éducation et de formation, en facilitant le passage des jeunes de l'école au monde du travail au moyen, par exemple, de postes d'apprentis, en valorisant la formation, notamment grâce à la validation de l'expérience antérieure, et en instaurant un environnement propice à l'éducation et la formation tout au long de la vie, plus particulièrement à l'intent ...[+++]


w