Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise drivers about detour routes
Carry out hiring procedures for bus drivers
Chauffeur
Conduct driver monitoring
Conduct hiring processes for bus drivers
Decision-making
Decision-making process
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Employ drivers of buses
Engine driver
Engineer
Heavy goods vehicle driver
Inform driver of detour routes
Inform drivers of detour routes
Informing drivers of detour routes
Locodriver
Locomotive driver
Lorry driver
Making a Will
Monitor drivers
Motor driver
Motor man
Paper industry
Paper-making
Paper-making industry
Paperboard industry
Pulp and paper industry
Recruit bus drivers
Supervise drivers
Train driver
Two wrongs do not make a right
Two wrongs do not make one right
Two wrongs don't make a right
Two wrongs don't make one right
Two wrongs will not make it right

Vertaling van "will make drivers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carry out hiring procedures for bus drivers | employ drivers of buses | conduct hiring processes for bus drivers | recruit bus drivers

recruter des chauffeurs de bus


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]


conduct driver monitoring | ensure driver performance through monitoring activities | monitor drivers | supervise drivers

surveiller les chauffeurs


inform driver of detour routes | informing drivers of detour routes | advise drivers about detour routes | inform drivers of detour routes

informer des conducteurs sur des itinéraires de déviation


two wrongs don't make a right [ two wrongs do not make a right | two wrongs don't make one right | two wrongs will not make it right | two wrongs do not make one right ]

on ne guérit pas le mal par le mal [ On ne peut pas éteindre le feu avec le feu ]


engine driver | engineer | locodriver | locomotive driver | motor driver | motor man

conducteur de locomotive | conducteur de tracteur | machiniste de locomotive | mécanicien de locomotive


pulp and paper industry [ paperboard industry | paper industry | paper-making | paper-making industry ]

industrie de pâte et papier [ industrie du carton | industrie du papier | industrie papetière | papeterie ]


decision-making [ decision-making process ]

prise de décision [ procédure de décision | processus décisionnel | processus de décision ]


make a beginning, God will provide for the ending

toile ourdie Dieu envoie le fil


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Transport undertakings shall be responsible for ensuring that their drivers are properly trained and instructed as regards the correct functioning of tachographs, whether digital or analogue, shall make regular checks to ensure that their drivers make correct use thereof, and shall not give to their drivers any direct or indirect incentives that could encourage the misuse of tachographs.

1. Les entreprises de transport sont chargées de veiller à ce que leurs conducteurs soient dûment formés et aient reçu les instructions appropriées en ce qui concerne le bon fonctionnement des tachygraphes, qu’ils soient numériques ou analogiques; elles procèdent à des contrôles réguliers pour s’assurer que leurs conducteurs utilisent correctement les tachygraphes et elles ne prennent aucune disposition susceptible d’encourager directement ou indirectement leurs conducteurs à faire une utilisation abusive des tachygraphes.


I believe that this directive will make drivers drive more carefully and safely and the directive will contribute towards a reduction in fatal traffic accidents on European roads where 40 000 people died in 2007.

Je pense que cette directive encouragera les automobilistes à conduire plus prudemment et qu’elle contribuera à faire baisser le nombre d’accidents mortels sur les routes européennes, où 40 000 personnes sont mortes en 2007.


The report therefore concluded that there was not a decisive case for including self-employed drivers under the directive, but that it was important to address the issue of definitions and make them clear through an appropriate amendment that the notion of mobile worker covered by the directive also included the so-called 'false' self-employed drivers, i.e. those drivers who are not tied to an employer by an employment contract but who do not have the freedom to have relations with several customers.

Le rapport a donc conclu qu'il n'était pas nécessaire d'inclure les conducteurs indépendants dans le champ d'application de la directive, mais qu'il était important de régler le problème des définitions et de les clarifier grâce à une modification précisant que la notion de travailleur mobile, couvert par la directive englobe également les «faux» conducteurs indépendants, qui ne sont pas liés à un employeur par un contrat de travail mais qui ne sont pas libres d'entretenir des relations commerciales avec plusieurs clients.


As far as recital J is concerned, it must be clear that, regardless of whether technological progress makes drivers feel safer and therefore less responsible, it is up to each individual driver to drive carefully.

En ce qui concerne le considérant J, il convient d’affirmer clairement que, peu importe si les conducteurs se sentent davantage en sécurité grâce aux progrès technologiques et, dès lors, sont moins responsables au volant, il revient à chaque individu de rouler prudemment.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is also very important to make drivers aware of their own responsibility.

Il est aussi important de sensibiliser les conducteurs à leurs propres responsabilités.


Reducing the fragmentation of national approaches (problem driver 1), increasing data and knowledge/information-based policy and decision making (problem driver 3) and increasing overall awareness of and the tackling of NIS risks and challenges (problem driver 4) by contributing to:

réduire le morcellement dû aux approches nationales (facteur 1), développer les politiques et les processus décisionnels fondés sur les données et sur les connaissances/informations (facteur 3), et renforcer la prise de conscience générale et la lutte contre les risques et les défis inhérents à la SRI (facteur 4) en participant à:


The third objective of the Intelligent Car Initiative is to promote the dissemination of information to a wide audience in order to make drivers and policymakers aware of the potential of intelligent vehicle systems.

Le troisième objectif de l'initiative «véhicule intelligent» vise à assurer la promotion et la diffusion des informations auprès d'un large public. Le but recherché est de mieux faire connaître aux conducteurs et aux décideurs politiques le potentiel des systèmes pour les véhicules intelligents.


The aim of these common provisions should be above all to make it easier for train drivers to move from one Member State to another, but also to make it easier for them to move from one railway undertaking to another, and generally for licences and harmonised complementary certificates to be recognised by all railway sector stakeholders.

Ces dispositions communes devraient surtout avoir pour objet de faciliter la mobilité des conducteurs de trains non seulement d’un État membre à l’autre, mais aussi d’une entreprise ferroviaire à l’autre et, d’une manière générale, la reconnaissance des licences et des attestations complémentaires harmonisées par tous les acteurs du secteur ferroviaire.


3.1. objective: to make drivers aware of the risks of the road and of accidents at work

3.1. Objectif: être sensibilisé aux risques de la route et aux accidents du travail


That is why this directive is important, for we must first of all be able to make certain demands of drivers of road vehicles for the carriage of goods or passengers, making of course stringent demands in terms of, for example, safety.

D'où l'importance de cette directive. Celle-ci nous offre en effet, d'une part, la possibilité de poser certaines exigences par rapport aux personnes chargées du transport de marchandises et de voyageurs par route, un secteur où nous devons précisément poser des exigences élevées au niveau notamment de la sécurité.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'will make drivers' ->

Date index: 2021-05-06
w