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Adolescence
Adolescence
Adolescent
Arrange young peoples activities
Arrange youth activities
Business creation by young people
Children's services worker
Daphne II
Daphne Programme
Disaffection of young people
Entrepreneurship among young people
Entrepreneurship by young people
Further the safeguarding of young people
Minor
Minors
PETRA
Plan youth activities
Prepare young peoples activities
Promote safe-guarding of young people
Promote the safe-guarding of young people
Promote the safeguarding of young people
Residential home young people care worker
Residential support worker
Support worker
Teenager
Young adults
Young people
Young people's movement
Young person
Youth
Youth business creation
Youth entrepreneurship
Youth movement
Youth organisation
Youth organizations

Vertaling van "young people second " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
further the safeguarding of young people | promote safe-guarding of young people | promote the safeguarding of young people | promote the safe-guarding of young people

promouvoir la protection des jeunes


children's services worker | residential support worker (young people) | residential home young people care worker | support worker (young people in care)

accueillant familial auprès d'enfants | employée familiale auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants/accueillante familiale thérapeutique auprès d'enfants


young person [ adolescence | adolescent | minor | teenager | young people | youth | adolescence (human)(AGROVOC) | youth(GEMET) | Young adults(STW) | Youth(STW) | minors(UNBIS) ]

jeune [ adolescence | adolescent | jeunes gens | jeunesse | mineur d'âge ]


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


second phase of a programme of Community action (2004-2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Daphne II [Abbr.]

seconde phase du programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque | programme Daphné II [Abbr.]


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


youth movement [ young people's movement | youth organisation | Youth organizations(ECLAS) ]

mouvement de jeunes [ mouvement de jeunesse | organisation de jeunesse ]


arrange young peoples activities | prepare young peoples activities | arrange youth activities | plan youth activities

planifier des activités pour des jeunes




youth entrepreneurship | entrepreneurship among young people | entrepreneurship by young people | youth business creation | business creation by young people

création d'entreprise par les jeunes | entrepreneuriat par les jeunes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU cooperation with Chad under the 11th EDF has two strategic objectives: firstly, to assist the country in its development by supporting the sustainable management of its natural resources and by focusing on the most vulnerable sections of the population and young people; secondly, to contribute to the consolidation of peace and the implementation of reforms in order to strengthen governance.

La coopération de l'UE avec la République du Tchad dans la cadre du 11ème Fonds européen de développement poursuit deux objectifs stratégiques: tout d'abord, accompagner le Tchad dans son développement par l'appui à la gestion durable de ses ressources naturelles, et en ciblant surtout les couches les plus vulnérables de la population et les jeunes. Deuxièmement, contribuer à la consolidation de la paix et à la mise en œuvre des réformes pour une gouvernance renforcée.


Over 5 million young people (under 25) were unemployed in the EU-28 area in the second quarter of 2014. This represents an unemployment rate of 21,7 %, while the NEET (young people not in education, employment or training) rate was 13 %.

Plus de 5 millions de jeunes (de moins de 25 ans) étaient sans emploi dans l’Union européenne-28 au cours du deuxième trimestre de 2014, ce qui correspond à un taux de chômage de 21,7 %, tandis que le taux des jeunes ne travaillant pas, ne suivant pas d’études ni de formation (NEET) était de 13 %.


Over 5 million young people (under 25) were unemployed in the EU-28 area in the second quarter of 2014. This represents an unemployment rate of 21,7 %, while NEET (young people not in education, employment or training) rate was 13 %.

Plus de 5 millions de jeunes (de moins de 25 ans) étaient sans emploi dans l’EU-28 au cours du deuxième trimestre de 2014, ce qui correspond à un taux de chômage de 21,7 %, tandis que le taux des jeunes ne travaillant pas, ne suivant pas d’études ni de formation (NEET) était de 13 %.


The mainstreaming of youth in certain key policies for young people, advocated in the White Paper for Youth as a second pillar for developing youth policies, was strongly reinforced in 2005 by the adoption of the European Youth Pact[11], giving special focus on integrating young people in professional and social life in the revised Lisbon strategy.

La prise en compte accrue de la dimension «jeunesse» dans certaines politiques essentielles concernant les jeunes, soutenue dans le Livre blanc «Un nouvel élan pour la jeunesse européenne» au titre de deuxième pilier du développement des politiques de jeunesse a été fortement renforcée, en 2005, par l’adoption du Pacte européen pour la jeunesse[11], qui a particulièrement souligné l’importance de l’intégration des jeunes dans la vie professionnelle et sociale dans le cadre de la stratégie révisée de Lisbonne.


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Provide access to high-quality ‘second chance’ schemes and other opportunities to re-engage in mainstream education for all young people who have left education prematurely, and ensure that any knowledge, skills and competences acquired by these means, including through non-formal and informal learning, are validated in line with the 2012 Council Recommendation

Faire en sorte que tous les jeunes qui ont quitté prématurément l'école puissent accéder à des solutions de la «deuxième chance» de grande qualité et à d'autres moyens de se réinsérer dans l'enseignement ordinaire et veiller à ce que les savoirs, aptitudes et compétences acquis de la sorte, y compris par un apprentissage non formel ou informel, soient validés conformément à la recommandation du Conseil de 2012


The First European Vocational Skills Week (December 2016) and the Second European Vocational Skills Week (20–24 November 2017); ErasmusPRO supported by the Erasmus+ programme to boost long duration work-placements abroad for VET learners and apprentices – 50 000 young people could benefit over the years 2018–2020; A European Framework for Quality and Effective Apprenticeships – 14 criteria for the design and implementation of successful apprenticeship programmes; The European Alliance for Apprenticeships, which ...[+++]

La première édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (décembre 2016) et la deuxième édition de la Semaine européenne des compétences professionnelles (du 20 au 24 novembre 2017); L'initiative ErasmusPRO soutenue par le programme Erasmus+, afin d'encourager les stages de longue durée à l'étranger pour les apprenants et les apprentis de l'EFP – 50 000 jeunes pourraient en bénéficier au cours de la période 2018-2020; Un cadre européen pour un apprentissage efficace et de qualité, qui définit 14 critères concernant la conception et la mise en œuvre de programmes d'apprentissage performants; L'Alliance européenne p ...[+++]


To this end, Mrs Cresson proposed the implementation of three ideas for young people: - to encourage mobility in education and training, particularly through the general recognition of academic qualifications in higher education, the development of European modules (language + subject) and master's degrees and the promotion of learning at European level; - to support integration and combat academic failure by developing "second- chance schools" for young people who have not succeeded in the t ...[+++]

A cet effet, Mme CRESSON propose de mettre en oeuvre trois idées pour la jeunesse : - stimuler la mobilité dans l'éducation et la formation, en généralisant notamment la reconnaissance académique dans l'enseignement supérieur, en développant des modules européens (langue + matière) et des masters européens, en promouvant l'apprentissage au niveau européen - soutenir l'insertion et lutter contre l'échec scolaire en développant les "écoles de la seconde chance" destinées aux jeunes qui n'ont pas réussi dans le système scolaire tradition ...[+++]


This financing was provided by the Commission under the second programme on the transition of young people from school to adulthood and working life and to honour the pledge made at the end of 1985, International Youth Year, to provide economic assistance for initiatives launched by young people to help other young people.

Cette action communautaire a été menée par la Commission dans le cadre du deuxième Programme pour le passage des jeunes de l'école à l'âge adulte et à la vie active et en application de l'intention exprimée à la fin de 1985, Année Internationale de la Jeunesse, d'aider économiquement les initiatives partant des jeunes pour aider les gens de leur même âge.


For young people exposed to the risk of exclusion, the second-chance school Proposed at the initiative of the La Floride vocational school in Marseille, the project Violence, Socialisation, Formation is aimed at the reintegration of young people excluded prematurely from the education system, thereby offering them a second chance.

Pour les jeunes exposés au risque d'exclusion, l'école de la deuxième chance Proposé à l'initiative du lycée professionnel La Floride à Marseille, le projet Violence, Socialisation, Formation envisage d'oeuvrer à la réinsertion des jeunes exclus prématurément du système éducatif et de leur offrir ainsi une deuxième chance.


This 'second chance' vocational qualification should be founded on an individual work experience and training plan, to be implemented with the full collaboration of all local services and the social partners in providing recognised linked work and training opportunities. c) The promotion of the vital importance of vocational and technical education for young people, by giving priority to cooperation between schools and industry, by widening access to further and higher education for people with vocational qualific ...[+++]

Cette qualification professionnelle "de la seconde chance" se fonderait sur une expérience professionnelle et un plan de formation individuels, à mettre en oeuvre avec l'entière collaboration de tous les services locaux et des partenaires sociaux pour créer des possibilités combinées de formation-emploi. c) Il convient de promouvoir l'importance vitale de l'enseignement professionnel et technique pour les jeunes, en donnant la priorité à la coopération entre l'école et les entreprises en élargissant l'accès à la formation continue et supérieure pour les personnes disposant de qualifications professionnelles, en modernisant et en rendant ...[+++]


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