While we have world class post-secondary educational systems in Ontario and across the country, we do in fact fall behind the OECD and our peer countries in degrees that foster innovation—education that fosters innovation like s
cience, technology, engineering, and mathematics, or what is commonly referred to as the STEM fields We are addressing this problem by getting o
ur children and our youth interested in science, technology, engineering, and math, and helping our post-secondary students and graduates who already have knowledge in
...[+++]the STEM fields, helping them to apply it to the business world and to improve its innovative capacity, not only immediately but also over the long term.Même si nous avons un système d'enseignement postsecondaire de calibre mondial, nous sommes néanmoins devancés par d'autres pays de l'OCDE en ce qui concerne les diplômes qui favorisent l'i
nnovation, comme en sciences, en technologie, en ingénierie et en mathématiques, domaines que nous désignons du sigle STIM. Nous avons pris des mesures à cet égard en intéressant nos enfants et nos adolescents aux STIM et en aidait nos étudiants au cycle postsecondaire ainsi que nos diplômés à transposer leurs connaissances en STIM et à les appliquer au monde des affaires pour améliorer la capacité d'innov
ation non seulement ...[+++]dans l'immédiat mais également à longue échéance.