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Child and youth worker
Community worker
Social outreach worker
Social worker
Socio-educational instructor
Welfare officer
Youth employment advisor
Youth exchanges and exchanges of youth workers
Youth justice worker
Youth leader
Youth offending team officer
Youth offending team worker
Youth programmes social worker
Youth project team worker
Youth resettlement officer
Youth services worker
Youth worker
Youth workers and youth leaders

Vertaling van "youth workers taking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
youth employment advisor | youth project team worker | youth programmes social worker | youth worker

chargée d'information jeunesse | chargé d'information jeunesse | chargé d'information jeunesse/chargée d'information jeunesse


community worker | social outreach worker | child and youth worker | social worker

intervenante d'action sociale | travailleur social | intervenant d'action sociale | travailleur social/travailleuse sociale


youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors | youth exchanges and exchanges of youth workers

échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs


youth services worker [ youth worker ]

travailleur des services à la jeunesse [ travailleuse des services à la jeunesse | intervenant des services à la jeunesse | intervenante des services à la jeunesse ]


socio-educational instructor | youth workers and youth leaders

animateur socioculturel | animateur socio-éducatif | éducateurs et responsables d'organisations de jeunesse


socio-educational instructor | youth leader | youth worker

animateur de jeunesse | animateur socio-éducatif


social worker [ welfare officer | youth worker ]

travailleur social [ animateur | assistant social ]


Regional Workshop for Evaluation of ESCAP's Regional Training Workshops for Youth Leaders and Youth Workers conducted during 1974 and 1975

Groupe d'études régional visant à évaluer les réunions d'études régionales de la CESAP organisées en 1974-1975 à l'intention des responsables de la formation et de l'encadrement des jeunes


child and youth worker

travailleur auprès des enfants et des jeunes [ travailleuse auprès des enfants et des jeunes ]


youth justice worker | youth offending team officer | youth offending team worker | youth resettlement officer

éducatrice de la protection judiciaire de la jeunesse | éducateur de la protection judiciaire de la jeunesse | éducateur de la protection judiciaire de la jeunesse/éducatrice de la protection judiciaire de la jeunesse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Erasmus+ funds projects which, for example, help to equip youth workers across Europe and in neighbouring regions with better skills to do their work and support the inclusion of young people: in 2015, around €28 million supported some 38,000 youth workers taking part in Erasmus+ projects.

Erasmus+ finance notamment des projets aidant à améliorer les qualifications des jeunes dans toute l'Europe et dans les régions voisines, ainsi que leur intégration: en 2015, quelque 28 millions d'euros ont permis de soutenir près de 38 000 animateurs socio-éducatifs participant à des projets Erasmus+.


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable c ...[+++]

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique («apprendre à apprendre»), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par exemple les animateurs de jeunesse, les éducateurs d'adultes et les parents) et de leur coopération fructueuse face à l'évolution de la nature de l'éducation;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable c ...[+++]

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique ("apprendre à apprendre"), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par exemple les animateurs de jeunesse, les éducateurs d'adultes et les parents) et de leur coopération fructueuse face à l'évolution de la nature de l'éducation;


Considering supporting measures such as lowering non-wage costs for low-skilled workers. Wage developments and fiscal measures should take account of each Member State's competitive position and productivity growth. Providing sufficient support to tackle youth unemployment and early school leavers.

L’évolution des salaires et les mesures budgétaires devraient tenir compte de la position concurrentielle et de la croissance de la productivité de chaque État membre; fournir un soutien suffisant aux mesures visant à résoudre le problème du chômage des jeunes et celui des jeunes quittant prématurément l’école.


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The aim of this action is to organise dialogue between the various actors in the field of youth, in particular the young people themselves, youth workers and policymakers, to support the holding of youth seminars on social, cultural and political issues in which young people are interested, to contribute to the development of policy cooperation in the youth field and to take the necessary steps and establish the networks necessary ...[+++]

Cette action vise à organiser le dialogue entre les différents acteurs du monde de la jeunesse, en particulier les jeunes, les professionnels du secteur de la jeunesse et des organismes actifs dans le domaine de la jeunesse ainsi que les responsables politiques, à appuyer des séminaires pour la jeunesse consacrés à des thèmes sociaux, culturels et politiques qui intéressent les jeunes, à contribuer au développement de la coopération politique dans le domaine de la jeunesse et à effectuer les travaux et les mises en réseau nécessaires à une meilleure connaissance du domaine de la jeunesse.


The aim of this action is to organise dialogue between the various actors in the field of youth, in particular the young people themselves, youth workers and policymakers, to contribute to the development of policy cooperation in the youth field and to take the necessary steps and establish the networks necessary to better understand youth.

Cette action vise à organiser le dialogue entre les différents acteurs du monde de la jeunesse, en particulier les jeunes, les animateurs socio-éducatifs et les responsables politiques, à contribuer au développement de la coopération politique dans le domaine de la jeunesse et à effectuer les travaux et les mises en réseau nécessaires à une meilleure connaissance du domaine de la jeunesse.


3. The Commission and the participating countries shall take appropriate measures in order to promote the recognition of non-formal and informal education for young people, in particular via the issue of a national or European-level document or certificate recognising, in particular, the experience gained by the beneficiaries and attesting to the direct participation of the young people or youth workers in an action under the programme.

3. La Commission et les pays participant au programme prennent les mesures appropriées afin de promouvoir la reconnaissance de l'éducation non formelle et informelle en faveur des jeunes notamment par la délivrance d'une attestation ou d'un certificat de niveau national ou européen reconnaissant en particulier l'expérience acquise par les bénéficiaires et sanctionnant la participation directe des jeunes ou des animateurs socio-éducatifs à une action du programme.


1. Activities designed to give further training to persons involved in youth work, particularly European voluntary service instructors, youth workers/leaders, those running European projects and youth initiative counsellors, who take part in schemes directly involving young people, of the kind described in actions 1, 2 and 3 of the programme, the aim being to ensure that such schemes are of an appropriately high quality.

1) des activités qui visent au perfectionnement des acteurs du domaine de la jeunesse - notamment les intervenants pédagogiques du service volontaire européen, les animateurs de jeunesse, les responsables de projets européens, les conseillers des initiatives jeunes - qui interviennent dans les projets qui concernent directement les jeunes, du type de ceux prévus aux actions 1, 2 et 3 du présent programme, l'objectif étant de garantir que ces projets présentent la qualité élevée requise.


1. Activities designed to give further training to persons involved in youth work, particularly European voluntary service instructors, youth workers/leaders, those running European projects and youth initiative counsellors, who take part in schemes directly involving young people, of the kind described in actions 1, 2 and 3 of the programme, the aim being to ensure that such schemes are of an appropriately high quality.

1) des activités qui visent au perfectionnement des acteurs du domaine de la jeunesse - notamment les intervenants pédagogiques du service volontaire européen, les animateurs de jeunesse, les responsables de projets européens, les conseillers des initiatives jeunes - qui interviennent dans les projets qui concernent directement les jeunes, du type de ceux prévus aux actions 1, 2 et 3 du présent programme, l'objectif étant de garantir que ces projets présentent la qualité élevée requise.


More specifically, the following priorities have been established for Youth for Europe III: - support for projects and project networks directly involving young people: this will involve continued promotion of youth exchanges, with the additional aim of stimulating initiative and creativity among young people in the Member States by supporting innovative initiatives by young people at local, regional, national or European level and projects enabling young people to take up voluntary service placements in another Member State in a wide variety of fields; - training for youth workers ...[+++]

Plus précisément, Jeunesse pour l'Europe III sera mis en oeuvre selon les cinq axes d'action suivants : - soutien de projets et réseaux de projets impliquant directement les jeunes: il s'agira de continuer à encourager les échanges de jeunes mais également à stimuler l'esprit d'initiative et de créativité des jeunes des Etats membres en soutenant des initiatives novatrices de jeunes développées tant au niveau local, régional que national ou européen et des projets permettant à des jeunes d'effectuer des stages de service volontaire dans un autre Etat membre et ce dans les domaines les plus divers; - formation des animateurs de jeunes: u ...[+++]


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