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A Meaningful Job for Each Offender
Amount of time devoted to each VET segment
Assess each stage of the creative process
Assess stages of the creative process
Assessing each stage of the creative process
At a price of ... Each
Colors that fade into each other
Colours that fade into each other
Debts of each partner
Debts of each spouse
Each for themselves
Method of installation on each make
Parents who are married to each other
Review each stage of the creative process
Thrust or power on each engine

Traduction de «€172 each » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
each for himself/herself | each for his/her part | each for themselves

chacun pour ce qui le concerne | pour ce qui les concerne


assessing each stage of the creative process | review each stage of the creative process | assess each stage of the creative process | assess stages of the creative process

évaluer chaque étape du processus créatif


debts of each spouse [ debts of each partner ]

dettes de chaque conjoint


colours that fade into each other [ colors that fade into each other ]

coloris qui se fondent


amount of time devoted to each VET segment

répartition dans le temps des parts de la formation


A Meaningful Job for Each Offender

Un emploi significatif pour chaque détenu




parents who are married to each other

parents mariés ensemble (1) | parents mariés (2)


thrust or power on each engine

puissance ou poussée de chaque moteur


method of installation on each make

méthode d'installation sur chaque marque
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
172. Each returning officer shall, not later than Saturday, the 16th day before polling day,

172. Au plus tard le samedi seizième jour précédant le jour du scrutin, le directeur du scrutin :


172. Each returning officer shall, not later than Saturday, the 16th day before polling day,

172. Au plus tard le samedi seizième jour précédant le jour du scrutin, le directeur du scrutin :


Q. whereas 78 % of all missions by Parliament statutory staff (on average, 3 172 each month) arise as a direct result of its geographic dispersion; whereas while Parliament’s buildings in Strasbourg are currently only being used 42 days per year (remaining unused for 89 % of the time), they need to be heated, staffed and maintained for the entire year;

Q. considérant que 78 % de l'ensemble des missions du personnel statutaire du Parlement (en moyenne 3 172 par mois) résultent directement de sa dispersion géographique; considérant que si les bâtiments du Parlement européen à Strasbourg ne sont actuellement utilisés que 42 jours par an (et restent inutilisés pendant 89 % du temps), ils doivent être chauffés, occupés et entretenus pendant toute l'année;


Q. whereas 78 % of all missions by Parliament statutory staff (on average, 3 172 each month) arise as a direct result of its geographic dispersion; whereas while Parliament’s buildings in Strasbourg are currently only being used 42 days per year (remaining unused for 89 % of the time), they need to be heated, staffed and maintained for the entire year;

Q. considérant que 78 % de l'ensemble des missions du personnel statutaire du Parlement (en moyenne 3 172 par mois) résultent directement de sa dispersion géographique; considérant que si les bâtiments du Parlement européen à Strasbourg ne sont actuellement utilisés que 42 jours par an (et restent inutilisés pendant 89 % du temps), ils doivent être chauffés, occupés et entretenus pendant toute l'année;


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172. Underlines that it should be a priority for the Member States, within the framework of Horizon 2020, to bring down the costs of sustainable, safe and less mature energy technologies, particularly those that contribute to the global reduction of greenhouse gas emissions and the achievement of the EU's 2030 targets; calls on both the Commission and the Member States to provide a clear legal and strategic framework as well as funding opportunities for RD initiatives and deployment projects that help the European Union achieve its climate, energy, and environmental goals and strengthen economic competitiveness; welcomes the adoption by the Commission of a revised SET-Plan; emphasises that RD and innovation should focus on system integra ...[+++]

172. souligne que les États membres devraient élever au rang de priorité, dans le cadre du programme Horizon 2020, la réduction des coûts des technologies énergétiques durables, sûres et moins matures, notamment celles qui contribuent à la réduction mondiale des émissions de gaz à effet de serre et à la réalisation des objectifs de l'Union à l'horizon 2030; invite tant la Commission que les États membres à apporter un cadre juridique et stratégique clair ainsi que des possibilités de financement en faveur des initiatives de R D et des projets de déploiement qui aident l'Union européenne à réaliser ses objectifs en matière de climat, d'énergie et d'environnement, et à renforcer sa compétitivité économique; se félicite de l'adoption par la ...[+++]


172. Stresses, finally, that the unanimity rule within the Council, by giving each Member State a veto right, reduces the incentive to move from the status quo towards a more cooperative solution; calls on the Commission not to refrain from making use, where appropriate, of Article 116 TFEU, which stipulates the following: ‘Where the Commission finds that a difference between the provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States is distorting the conditions of competition in the internal market and that the resultant distortion needs to be eliminated, it shall consult the Member States concerned.

172. souligne, enfin, que la règle de l'unanimité au sein du Conseil, qui attribue à chaque État membre un droit de veto, n'encourage pas à sortir du statu quo pour trouver une solution davantage axée sur la coopération; demande à la Commission de ne pas s'abstenir de recourir, le cas échéant, à l'article 116 du traité FUE, qui dispose ce qui suit: "Au cas où la Commission constate qu'une disparité existant entre les dispositions législatives, réglementaires ou administratives des États membres fausse les conditions de concurrence sur le marché intérieur et provoque une distorsion qui doit être éliminée, elle consulte les États membres ...[+++]


(4) If a person issues a tax adjustment note to a pension entity under subsection (2) in respect of particular employer resources consumed or used for the purpose of making an actual pension supply, a supply of each of those particular employer resources (each of which in this subsection is referred to as a “particular supply”) is deemed to have been received by the pension entity under subparagraph 172.1(6)(d)(i) and tax (in this subsection referred to as “deemed tax”) in respect of each of the particular supplies is deemed to have been paid under subparagraph 172.1(6)(d)(ii) by the pension entity, the following rules apply:

(4) Si une personne délivre une note de redressement de taxe à une entité de gestion relativement aux ressources d’employeur consommées ou utilisées en vue d’effectuer une fourniture réelle, qu’une fourniture de chacune de ces ressources (chacune de ces fournitures étant appelée « fourniture donnée » au présent paragraphe) est réputée avoir été reçue par l’entité en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(i) et que la taxe (appelée « taxe réputée » au présent paragraphe) relative à chacune de ces fournitures est réputée avoir été payée par l’entité en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(ii), les règles suivantes s’appliquent :


(b) a supply of each of those employer resources is deemed to have been received by the pension entity under subparagraph 172.1(6)(d)(i) and tax in respect of each of those supplies is deemed to have been paid under subparagraph 172.1(6)(d)(ii) by the pension entity; and

b) une fourniture de chacune de ces ressources est réputée avoir été reçue par l’entité en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(i) et la taxe relative à chacune de ces fournitures est réputée avoir été payée par elle en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(ii);


(D) if a tax adjustment note is issued to the financial institution under subsection 232.02(2) of the Act in respect of employer resources, particular supplies (as referred to in subsection 232.02(4) of the Act) of those employer resources are deemed for the purposes of section 232.02 of the Act to have been received by the financial institution under subparagraph 172.1(6)(d)(i) of the Act and tax in respect of each of the particular supplies is deemed for the purposes of section 232.02 of the Act to have been paid under subparagraph 172.1(6)(d)(ii) of the Act by the financial institution, an amount that the financial institution would b ...[+++]

(D) si une note de redressement de taxe est délivrée à l’institution financière en vertu du paragraphe 232.02(2) de la Loi relativement à des ressources d’employeur, que des fournitures données (mentionnées au paragraphe 232.02(4) de la Loi) de ces ressources sont réputées, pour l’application de l’article 232.02 de la Loi, avoir été reçues par l’institution financière en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(i) de la Loi et que la taxe relative à chacune des fournitures données est réputée, pour l’application de l’article 232.02 de la Loi, avoir été payée en vertu du sous-alinéa 172.1(6)d)(ii) de la Loi par l’institution financière, un montant ...[+++]


Did the expenditure amount to € 172 000 for each Commissioner, and what 'allowances' or travel expenses are referred to here? Please state amounts.

Le montant des dépenses est-il de 172 000 euros pour chaque commissaire, et quels sont les montants des "indemnités" et des frais de déplacement concernés?




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'€172 each' ->

Date index: 2021-10-31
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