Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aspect
Aspect of a signal
Conduct operations using train signalling equipment
Create wayside signalling interlockings
Design railway wayside signalling interlockings
Design wayside signalling interlockings
Indication of a signal
Light signalling
Lighted road sign
Operate LED panel signal boxes
Operate LED-based panel signal boxes
Operate train signalling equipment
Position of a signal
Pulsed signal therapy system
Road signs and signals
SF set
SF signaling equipment
SF signaling unit
SF signalling equipment
SF signalling unit
SF unit
Signal aspect
Signal indication
Single-frequency signaling equipment
Single-frequency signalling equipment
Traffic signs
Use LED-based panel signal boxes

Vertaling van "20 signalling " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
500/20 signaling | 500/20 signalling

500/20 Hz-signalering


SF set | SF signaling equipment | SF signaling unit | SF signalling equipment | SF signalling unit | SF unit | single-frequency signaling equipment | single-frequency signalling equipment

apparatuur voor enkelvoudige-frequentiesignalering | SF-signaling unit


carry out train signalling activities using signalling equipment | provide instructions to trains through use of signalling equipment | conduct operations using train signalling equipment | operate train signalling equipment

signaalapparatuur voor treinen bedienen | signaalapparatuur voor treinen gebruiken


execute signalling activities using LED-based panel signal boxes | operate LED panel signal boxes | operate LED-based panel signal boxes | use LED-based panel signal boxes

seinhuizen met LED-panelen bedienen


aspect | aspect of a signal | indication of a signal | position of a signal | signal aspect | signal indication

seinbeeld | signaalbeeld | stand van een sein


A rare genetic cobblestone lissencephaly disease with characteristics of the presence of a constellation of brain malformations, including cortical gyral and sulcus anomalies, white matter signal abnormalities, cerebellar dysplasia and brainstem hypo

lissencefalie type 2 zonder betrokkenheid van spieren of ogen


Pulsed signal therapy system

systeem voor pulserende signaaltherapie


An electrical conductor designed for measuring the electrical activity of and/or to provide pacing signals to the interior of the heart; some electrodes are used to provide electric (e.g., radio-frequency) energy to ablate cardiac tissue. It is usual

intracardiale elektrode


design railway wayside signalling interlockings | undertake wayside signalling interlocking design activities | create wayside signalling interlockings | design wayside signalling interlockings

interlockings voor seinhuizen langs het spoor ontwerpen


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr Grosch has already pointed out that the technology for stopping a train automatically when it passes a red signal has been in existence for more than 20 years.

De heer Grosch heeft er al op gewezen dat de technologie voor het automatisch afremmen van een trein bij het negeren van een rood signaal al ruim twintig jaar bestaat.


4. Recognises that ERTMS has been developed with the aid of the previous research framework programmes, and at present exists in a consolidated prototype form that can thus be deployed widely as of now; also notes that the deployment of GSM-R is proceeding apace and good progress is being made as regards ETCS; stresses, however, that this has not yet sufficed to create an automatic cause and effect relationship whereby, irrespective of the financial and safety aspects and the matter of boosting capacity, ERTMS will be established on the entire trans-European rail network without further intervention and the 20 different train protection and signalling systems s ...[+++]

4. erkent dat ERTMS met steun van de vorige kaderprogramma's voor onderzoek werd ontwikkeld, een geconsolideerde eerste versie beschikbaar is en een breed opgezette invoering nu mogelijk is; erkent voorts dat de invoering van GSM-R snel vorderingen maakt en dat met betrekking tot ETCS behoorlijke vooruitgang is geboekt; benadrukt echter dat het daarmee nog niet vanzelfsprekend is dat ERTMS zich onafhankelijk van financiële, veiligheids- en capaciteitsondersteunende aspecten zonder verdere steun op het gehele trans-Europese spoorwegnet handhaaft en dat na een aantal jaar de huidige bestaande twintig verschillende signaleringssystemen zu ...[+++]


A. whereas the present situation, in which there are more than 20 different national train protection and signalling systems, hampers the development of a fully interoperable European rail system capable of competing with other modes of transport,

A. overwegende dat de huidige aanwezigheid van meer dan twintig verschillende signaleringssystemen voor spoorwegen de totstandbrenging van één Europees spoorwegsysteem dat perfect interoperabel is en de concurrentie aan kan gaan met andere wijzen van transport, belemmert,


ERTMS’s ultimate aim must be for it to be universally applied, because a single European railway market cannot become competitive compared to other modes of transport if we continue to apply more than 20 different signalling systems.

De doelstelling van ERTMS moet uiteindelijk zijn dat we dit overal toegepast zien, want één Europese spoorwegmarkt kan niet competitief worden tegenover andere transportwijzen als we blijven doorwerken met meer dan twintig verschillende signalisatiesystemen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The 20 different train protection and signalling systems that still exist today should be replaced by a single system in all EU Member States in the near future.

De twintig verschillende signaleringssystemen voor spoorwegen die momenteel in gebruik zijn moeten in de nabije toekomst in alle EU-lidstaten worden vervangen door één systeem.


The long service life of signalling equipment: an obstacle to the rapid deployment of ETCS. Even if ETCS were to be systematically used on new lines and rolling stock from now on, the long service life of trackside signalling equipment and traction units, generally more than 20 years, would mean that the major part of the trans-European network would still not be equipped with ETCS ten years from now.

De lange levensduur van de seinuitrusting: een obstakel voor de snelle invoering van ETCS Zelfs indien vanaf nu alle nieuwe lijnen en voertuigen zouden worden uitgerust met ECTS, zal het grootste deel van het trans-Europese netwerk binnen tien jaar nog steeds niet met ECTS zijn uitgerust wegens de lange levensduur van enerzijds de sein- en gronduitrusting en anderzijds de voertuigen.


- 1 mV at > 20 dB signal to noise ratio (mobile)

- 1 mV bij een signaal/ruisverhouding > 20 dB (treinapparatuur)


- > 1 μV at > 20 dB signal-to-noise ratio (mobile)

- > 1 μV bij een signaal/ruisverhouding > 20 dB (treinapparatuur)


- > 1 mV at > 20 dB signal-to-noise ratio (mobile)

- > 1 mV bij een signaal/ruisverhouding > 20 dB (treinapparatuur)


- 1 μV at > 20 dB signal to noise ratio (mobile)

- 1 μV bij een signaal/ruisverhouding > 20 DB (treinapparatuur)


w