Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Able to think abstractly
Abstract of account
Abstracting
Abstracting and indexing services
Account statement
Arithmetical disorder
Daily abstract
Developmental acalculia
ESA
European accounting system
European system of accounts
European system of integrated economic accounts
European system of national and regional accounts
Gerstmann's syndrome
Index-term abstract
National accounting system of the United Nations
National standard accounting system
Skeleton abstract
Standardisation of accounts
Standardised accounting plan
Standardised accounting system
Standardized accounting system
Statement of account
Summarising
Summarizing
Summary
Synopsis
Telegraphic abstract
Telegraphic style abstract

Traduction de «Abstract account » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
This attribute is used to specify the type of inherent quality, function, disposition or process characteristic that is being observed or measured. Its values are abstract types of quality (length, odor, concentration) or abstract types of process ch

heeft kenmerk


abstract of account | account statement | statement of account | summary

rekeningsafschrift | rekening-uittreksel


account statement | daily abstract | statement of account

afrekening | rekeningafschrift


index-term abstract | skeleton abstract | telegraphic abstract | telegraphic style abstract

trefwoordenreferaat


summarising [ abstracting | summarizing | summary | synopsis | abstracting and indexing services(UNBIS) ]

samenvatting van een tekst [ opstellen van een samenvatting | referaat | samenvatting | synopsis ]




Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


Breast cancer is the most common cancer in women, accounting for 25% of all new cases of cancer. Most cases are sporadic, while 5-10% are estimated to be due to an inherited predisposition. Autosomal dominant alterations in two genes, BRCA1 and BRCA2

erfelijk borst- en ovariumkanker-syndroom


standardised accounting system [ national accounting system of the United Nations | national standard accounting system | standardisation of accounts | standardised accounting plan | standardized accounting system ]

standaardstelsel van rekeningen [ normalisatie van de rekeningen | standaardplan van rekeningen | standaardstelsel van nationale rekeningen | standaardstelsel van nationale rekeningen van de Verenigde Naties ]


European accounting system [ ESA | European system of accounts | European system of integrated economic accounts | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union ]

Europees stelsel van rekeningen [ ESR | Europees rekeningenstelsel | Europees stelsel van economische rekeningen | Europees systeem van nationale en regionale rekeningen | Europees systeem van rekeningen ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This is important as agriculture accounts for 24 % of water abstraction in Europe and, although that might not sound like much compared to the 44 % abstracted for cooling water in energy production, its impact on reserves is much greater.

Dit is niet onbelangrijk, aangezien de landbouw verantwoordelijk is voor 24% van de hoeveelheid water die aan de Europese waterlichamen wordt onttrokken. Dit lijkt misschien weinig vergeleken met de 44% die in de vorm van koelwater wordt onttrokken voor de energieproductie, maar het effect van de onttrekking voor landbouwdoeleinden is veel groter.


Specifically, account will be taken of any risks and possible effects on vulnerable resources in the Natura 2000 network and of fishing and tourism activities and the abstraction of seawater for desalination and public supply purposes.

Er wordt met name rekening gehouden met de mogelijke gevolgen voor kwetsbare hulpbronnen in het Natura 2000-netwerk en voor activiteiten op het gebied van visserij en toerisme, alsook voor de onttrekking van zeewater voor ontzilting en publieke voorzieningen.


31. Recognises that the EU policy framework has allowed the collection of less fragmented data on water as well as better monitoring; notes however the lack of reliable data on water quantity, for instance on abstraction and leakage; notes the potential for better data management based on an improvement in statistical information and on the use of data collection stations, the Water Information System for Europe (WISE) and GMES monitoring of the state of water resources and the pressures on them from economic activity; calls on the Commission, in cooperation with the European Environment Agency, to develop a new set of reliable indicators ...[+++]

31. erkent dat het beleidskader van de EU de verzameling van minder versnipperde gegevens over water en een betere bewaking mogelijk heeft gemaakt; merkt echter op dat betrouwbare gegevens over waterhoeveelheid ontbreken, bijvoorbeeld over waterwinning en –lekkage; wijst op het potentieel voor beter gegevensbeheer, op basis van verbetering van statistische informatie en het gebruik van gegevensinzamelingsstations, het waterinformatiesysteem voor Europa (WISE) en GMES voor het monitoren van de toestand van de waterreserves en de druk van economische activiteit op deze reserves; verzoekt de Commissie om, in samenwerking met het Europees ...[+++]


31. Recognises that the EU policy framework has allowed the collection of less fragmented data on water as well as better monitoring; notes however the lack of reliable data on water quantity, for instance on abstraction and leakage; notes the potential for better data management based on an improvement in statistical information and on the use of data collection stations, the Water Information System for Europe (WISE) and GMES monitoring of the state of water resources and the pressures on them from economic activity; calls on the Commission, in cooperation with the European Environment Agency, to develop a new set of reliable indicators ...[+++]

31. erkent dat het beleidskader van de EU de verzameling van minder versnipperde gegevens over water en een betere bewaking mogelijk heeft gemaakt; merkt echter op dat betrouwbare gegevens over waterhoeveelheid ontbreken, bijvoorbeeld over waterwinning en –lekkage; wijst op het potentieel voor beter gegevensbeheer, op basis van verbetering van statistische informatie en het gebruik van gegevensinzamelingsstations, het waterinformatiesysteem voor Europa (WISE) en GMES voor het monitoren van de toestand van de waterreserves en de druk van economische activiteit op deze reserves; verzoekt de Commissie om, in samenwerking met het Europees ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
93. Highlights the need to take account of the specific characteristics of SMEs and craft enterprises in the European standardisation system, particularly in terms of cutting the cost of access to standards, disseminating standards (through the publication of abstracts) and providing financial support; stresses the key role to be played by national standards bodies in promoting and boosting participation by SMEs and craft enterprises in the standardisation process, in keeping with the ‘national delegation’ principle;

93. onderstreept de noodzaak om binnen het Europese normalisatiestelsel rekening te houden met de specifieke kenmerken van kmo's en van ambachtelijke ondernemingen, met name in termen van beperking van de kosten om toegang tot de normen te krijgen, om ze bekend te maken (door publicatie van samenvattingen) en daarvoor financiële steun te verlenen; wijst met name op de essentiële rol die nationale normalisatie-instellingen moeten vervullen bij de bevordering en ondersteuning van de participatie van kmo's en ambachtelijke bedrijven in het normalisatieproces, overeenkomstig het systeem van „nationale delegaties”;


93. Highlights the need to take account of the specific characteristics of SMEs and craft enterprises in the European standardisation system, particularly in terms of cutting the cost of access to standards, disseminating standards (through the publication of abstracts) and providing financial support; stresses the key role to be played by national standards bodies in promoting and boosting participation by SMEs and craft enterprises in the standardisation process, in keeping with the ‘national delegation’ principle;

93. onderstreept de noodzaak om binnen het Europese normalisatiestelsel rekening te houden met de specifieke kenmerken van kmo's en van ambachtelijke ondernemingen, met name in termen van beperking van de kosten om toegang tot de normen te krijgen, om ze bekend te maken (door publicatie van samenvattingen) en daarvoor financiële steun te verlenen; wijst met name op de essentiële rol die nationale normalisatie-instellingen moeten vervullen bij de bevordering en ondersteuning van de participatie van kmo's en ambachtelijke bedrijven in het normalisatieproces, overeenkomstig het systeem van "nationale delegaties";


The appearance of financial goodwill can only be computed in abstract by consolidating the accounts of the target company with those of the acquiring company.

Het ontstaan van de financiële goodwill kan slechts abstract, door consolidering van de boeken van de doelonderneming met die van de verwervende onderneming, worden berekend.


Stresses, in particular, that the Union and Member States should make it possible to take greater account of the interests of SMEs and craft enterprises when drawing up standards by implementing the strategic measures contained in the ‘Small Business Act’, in accordance with its seventh principle: EU financial support, cutting the cost of access to standards, systematic publication of abstracts of European standards, and fair composition of standardisation committees;

onderstreept met name dat de Europese Unie en de lidstaten ervoor moeten zorgen dat bij de ontwikkeling van normen meer rekening kan worden gehouden met de belangen van het mkb en van ambachtelijke bedrijven, door de strategische maatregelen van de „Small Business Act” uit te voeren in overeenstemming met beginsel 7 daarvan: financiële steun van de EU, verlaging van de kosten van toegang tot de normen, systematische publicatie van samenvattingen van Europese normen, evenwichtige samenstelling van de normalisatiecomités;


Indicators of substantive quality include whether the rules are simple, clear, accessible, practical and comprehensive, take account of modern socio-economic circumstances and are not excessively abstract.

De materiële kwaliteit wordt bepaald door het feit of de regels eenvoudig, duidelijk, toegankelijk, praktisch en alomvattend zijn, rekening houden met de hedendaagse sociaal-economische omstandigheden en niet te abstract zijn.


w