15. Urges t
he Member States to carry out an in-depth analysis of the problem of ea
rly school leaving, while taking due account of data prot
ection, in order to identify the root causes at national, regional and local level, and to develop appropriate packages of measures for prevention, intervention and compensation, including specialised establishments or school support services for recogni
...[+++]sed disabilities; believes that strategies to tackle early school leaving must be based on an analysis of the specific national, regional, and local dimensions of the phenomenon and that these data should serve to focus research on the reasons for the exceptionally high drop-out rates among given categories of pupils and in the regions, localities, and schools most affected; 15. spoort de lidstaten aan om de problematiek van het voortijdig schoolverlaten grondig te onderzoeken en daarbij de beginselen inzake gegevensbescherming te eerbiedigen, teneinde de onderliggende oorzaken van dit probleem op nationaal, regionaal en lokaal niveau vast te stellen, en te werken aan de ontwikkeling van passende maatregelen ter preventie, interventie en compensatie, waaronder gespecialiseerde instellingen of schoolbegeleidingsdiensten voor personen met erkende
handicaps; is van mening dat strategieën om voortijdig schoolverlaten aan te pakken gebaseerd moeten worden op onderzoek naar de omvang van het probleem op nationaal
...[+++], regionaal en lokaal niveau en dat op basis van deze informatie onderzoek moet worden gedaan naar de redenen waarom schooluitval binnen bepaalde categorieën leerlingen en in de regio's, plaatsen en scholen die het meest door dit fenomeen getroffen worden, zo extreem hoog is;