Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AHGNS
Ad hoc Group on Nuclear Security
Ad hoc Working Group on Security Issues

Traduction de «Ad hoc Group on Nuclear Security » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ad hoc Group on Nuclear Security | AHGNS [Abbr.]

Ad-hocgroep nucleaire beveiliging


ad hoc Working Group on Security Issues

Ad-hocgroep Veiligheidsaangelegenheden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Welcomes the Commission's intention to establish an EU High Level Group on Nuclear Safety and Security with the mandate of progressively developing common understanding and, eventually, additional European rules on nuclear security and safety to support the efforts of those Member States that so choose to continue to rely on nuclear power.

· Het voornemen van de Commissie om een EU-werkgroep op hoog niveau inzake nucleaire veiligheid en beveiliging op te richten, gunstig te onthalen; deze zal belast zijn met de geleidelijke ontwikkeling van een gemeenschappelijk standpunt en, uiteindelijk, aanvullende Europese voorschriften inzake nucleaire beiligheid en beveiliging om de inspanningen van lidstaten die ervoor kiezen om blijven een beroep te doen o ...[+++]


In order to make progress on this the Commission proposes to establish an EU High Level Group on Nuclear Safety and Security with the mandate of progressively developing common understanding and, eventually, additional European rules, on nuclear security and safety.

Teneinde op dat vlak vooruitgang te boeken, stelt de Commissie voor om een EU-werkgroep op hoog niveau inzake nucleaire veiligheid en beveiliging op te richten die belast zal zijn met de geleidelijke ontwikkeling van een onderlinge overeenstemming en, uiteindelijk, aanvullende Europese voorschriften inzake nucleaire veiligheid en beveiliging.


13. Considers that there are different national approaches to assessing the effects of aircraft crashes on the safety of NPPs; notes that ‘aircraft crashes have not been considered explicitly as an initiating event in the safety assessments’, and that only their effects have been outlined in the stress test specifications; regrets, however, the fact that only four Member States have included such assessments in their stress test reports; notes, nonetheless, that the stress test specifications state that ’the assessment of consequences of loss of safety functions is relevant also if the situation is provoked by indirect initiating events for instance (...) airplane crash’; also notes that, given that this risk falls primarily within the ...[+++]

13. is van mening dat er verschillende nationale benaderingen bestaan om de effecten van vliegrampen op de veiligheid van kerncentrales te beoordelen; merkt op dat „vliegrampen in de veiligheidsbeoordelingen niet expliciet als ontstaansfeit worden beschouwd” en dat alleen de effecten van vliegrampen geschetst zijn in de specificaties van de „stresstests”; betreurt het echter dat slechts vier lidstaten zulke beoordelingen in hun „stresstest”-verslagen hebben opgenomen; merkt echter op dat er in de specificaties van de „stresstests” vermeld staat dat „de beoordeling van de gevolgen van falende veiligheidsfuncties ook relevant is als de ontstane situatie een indirect ontstaansfeit heeft, zoals (...) een vliegramp”; merkt verder op dat dit ...[+++]


12. Considers that there are different national approaches to assessing the effects of aircraft crashes on the safety of NPPs; notes that ‘aircraft crashes have not been considered explicitly as an initiating event in the safety assessments’, and that only their effects have been outlined in the stress test specifications; regrets, however, the fact that only four Member States have included such assessments in their stress test reports; notes, nonetheless, that the stress test specifications state that ‘the assessment of consequences of loss of safety functions is relevant also if the situation is provoked by indirect initiating events for instance (...) airplane crash’; also notes that, given that this risk falls primarily within the ...[+++]

12. is van mening dat er verschillende nationale benaderingen bestaan om de effecten van vliegrampen op de veiligheid van kerncentrales te beoordelen; merkt op dat "vliegrampen in de veiligheidsbeoordelingen niet expliciet als ontstaansfeit worden beschouwd" en dat alleen de effecten van vliegrampen geschetst zijn in de specificaties van de "stresstests"; betreurt het echter dat slechts vier lidstaten zulke beoordelingen in hun "stresstest"-verslagen hebben opgenomen; merkt echter op dat er in de specificaties van de "stresstests" vermeld staat dat "de beoordeling van de gevolgen van falende veiligheidsfuncties ook relevant is als de ontstane situatie een indirect ontstaansfeit heeft, zoals (...) een vliegramp"; merkt verder op dat dit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In setting up ad hoc Working Groups the Executive Director should seek input from and draw on the relevant external expertise needed to enable the Agency to have access to the most up-to-date information available regarding security challenges posed by the developing information society.

Bij het oprichten van ad-hocwerkgroepen moet de uitvoerend directeur input vragen van en gebruikmaken van de relevante externe deskundigheid die nodig is om het Agentschap in staat te stellen toegang te krijgen tot de meest actuele informatie die beschikbaar is over beveiligingsuitdagingen ten gevolge van de ontwikkelende informatiemaatschappij.


The new Nuclear Illustrative Programme focuses on recognising common reference levels for implementation in the EU. It foresees the setting up of a High Level Group on Nuclear Safety and Security with the mandate of progressively developing common understanding and, possibly, common European rules on nuclear security and safety.

In het nieuwe Ontwerpprogramma van indicatieve aard inzake kernenergie ligt de nadruk op de erkenning van gemeenschappelijke referentieniveaus in de EU. In dat verband wordt voorzien in de oprichting van een Werkgroep op hoog niveau inzake Nucleaire Veiligheid en Beveiliging met het mandaat om geleidelijk een gemeenschappelijke visie te ontwikkelen en eventueel gemeenschappelijke Europese regels betreffende nucleaire veiligheid en bevei ...[+++]


The new Nuclear Illustrative Programme focuses on recognising common reference levels for implementation in the EU. It foresees the setting up of a High Level Group on Nuclear Safety and Security with the mandate of progressively developing common understanding and, possibly, common European rules on nuclear security and safety.

In het nieuwe Ontwerpprogramma van indicatieve aard inzake kernenergie ligt de nadruk op de erkenning van gemeenschappelijke referentieniveaus in de EU. In dat verband wordt voorzien in de oprichting van een Werkgroep op hoog niveau inzake Nucleaire Veiligheid en Beveiliging met het mandaat om geleidelijk een gemeenschappelijke visie te ontwikkelen en eventueel gemeenschappelijke Europese regels betreffende nucleaire veiligheid en bevei ...[+++]


Let us establish security through effective multilateralism, that is, through international conventions such as the Non-Proliferation Treaty and the reinforcement of such international organisations as the IAEA or the UN. The May conference on review of the Non-Proliferation Treaty has to face up to extremely pressing issues of global security, such as the states in crisis regions seeking to acquire atomic weapons, the black market in nuclear materials and the terrorist groups that are trying to ...[+++]

Dat geldt in eerste instantie voor Iran en Noord-Korea, maar ook voor Pakistan, India, Israël, Europa en de VS. Dat betekent echter ook dat 2005 een cruciaal jaar zal zijn voor de basisfilosofie van de Europese veiligheidsstrategie. De vraag is namelijk of wij in staat zijn om een veilige wereld te creëren op basis van een effectief multilateralisme - dat wil zeggen door internationale verdragen zoals het Non-proliferatieverdrag - en door een grotere rol van internationale organisaties zoals de IAEA en ook de VN.


The Agency should ensure that its ad hoc Working Groups are competent and representative and that they include, as appropriate according to the specific issues, representation of the public administrations of the Member States, of the private sector including industry, of the users and of academic experts in network and information security.

Het Agentschap dient er zorg voor te dragen dat zijn ad hoc werkgroepen bekwaam en representatief zijn, en zo nodig, al naargelang de specifieke kwestie, een vertegenwoordiging omvatten van de openbare diensten van de lidstaten, van de particuliere sector, met inbegrip van het bedrijfsleven, van de gebruikers en van universitaire deskundigen op het gebied van netwerk- en informatiebeveiliging.


The ad hoc Working Groups should enable the Agency to have access to the most updated information available in order to be able to respond to the security challenges posed by the developing information society.

De ad hoc werkgroepen zouden het Agentschap toegang moeten verschaffen tot de meest actuele informatie die beschikbaar is, om te kunnen reageren op de beveiligingsproblemen die de informatiemaatschappij in ontwikkeling opwerpt.




D'autres ont cherché : Ad hoc Group on Nuclear Security     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Ad hoc Group on Nuclear Security' ->

Date index: 2024-04-18
w