Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Additional educational activities
Carry out learning activities
Complementary educational activities
Conduct activities in education
Conduct educational activities
Develop activities that are educational
Develop activities to educate
Develop educational activities
Educational activities with a European content
Functional activity education
Implement educational art activities
Mania with mood-congruent psychotic symptoms
Manic stupor
Mood-incongruent psychotic symptoms
Participate in activities related to arts education
Plan art activities that are educational
Plan art educational activities
Plan educational art activities
Plan educational events
School and education activities

Vertaling van "Additional educational activities " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
additional educational activities | complementary educational activities

aanvullend onderwijs | aanvullende vakken


develop activities that are educational | participate in activities related to arts education | develop activities to educate | develop educational activities

educatieve activiteiten ontwikkelen | educatieve activiteiten organiseren | onderwijsactiviteiten ontwikkelen | onderwijsactiviteiten organiseren


plan art activities that are educational | plan educational art activities | implement educational art activities | plan art educational activities

educatieve activiteiten rond kunst plannen | onderwijsactiviteiten rond kunst plannen


carry out learning activities | plan educational events | conduct activities in education | conduct educational activities

educatieve activiteiten organiseren | onderwijsactiviteiten organiseren


educational activities with a European content

onderwijsactiviteiten gericht op Europa


school and education activities

schoolse en pedagogische activiteiten


Definition: In addition to the clinical picture described in F30.1, delusions (usually grandiose) or hallucinations (usually of voices speaking directly to the patient) are present, or the excitement, excessive motor activity, and flight of ideas are so extreme that the subject is incomprehensible or inaccessible to ordinary communication. | Mania with:mood-congruent psychotic symptoms | mood-incongruent psychotic symptoms | Manic stupor

Omschrijving: Naast het klinische beeld beschreven onder F30.1, zijn er wanen (doorgaans van een grootheidskarakter) of hallucinaties (doorgaans van stemmen die zich direct tot de betrokkene richten) of zijn de opwinding, overmatige motorische activiteit en gedachtenvlucht zo extreem dat de betrokkene onbegrijpelijk is of ontoegankelijk voor normale communicatie. | Neventerm: | manie met | psychotische symptomen in overeenstemming met de stemming (stemmingscongruent) | manie met | psychotische symptomen niet in overeenstemming met de stemming (stemmingsincongruent) | manische stupor


Functional activity education

voorlichten over functionele activiteit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the case of a legal person, the natural person or persons in control of the legal person must not have had any agricultural activity in their own name and at their own risk or must not have had the control of a legal person exercising an agricultural activity in the five years preceding the start of the agricultural activity by the legal person; Member States may establish their own additional objective and non-discriminative eligibility criteria for this category of farmers as regards appropriate skills, experience or ...[+++]

In het geval van een rechtspersoon mag (mogen) de natuurlijke persoon (personen) die de controle over de rechtspersoon heeft (hebben), in de vijf jaar voorafgaand aan het opstarten van de landbouwactiviteit door de rechtspersoon geen landbouwactiviteit hebben verricht in eigen naam en voor eigen risico en evenmin de controle hebben gehad over een rechtspersoon die de landbouwactiviteit uitoefende; voor deze categorie van landbouwers kunnen de lidstaten hun eigen aanvullende objectieve en niet-discriminerende subsidiabiliteitscriteria vaststellen inzake passende vaardigheden, ervaring en opleiding.


In addition, the importance of engaging public opinion in support of an enhanced relationship between our two regions suggests that particular attention should be given to activities of direct relevance to a broader public (including for example activities in the field of education, culture, and the public awareness and understanding of science).

Om de publieke opinie voor een versterkte relatie tussen onze twee regio's te winnen zal daarnaast bijzondere aandacht moeten worden besteed aan activiteiten die een ruimer publiek rechtstreeks bereiken (bijvoorbeeld activiteiten op het gebied van onderwijs, cultuur en wetenschappelijk inzicht).


AF. whereas non-formal and informal learning activities are particularly relevant to young people with fewer opportunities, providing them with an additional source of learning and a possible route into formal education and training;

AF. overwegende dat niet-formele en informele leeractiviteiten in het bijzonder relevant zijn voor jongeren met minder kansen, en hun een extra bron van kennis bieden en een mogelijke route naar formeel onderwijs of een formele opleiding;


Promoting active anti-segregation policies and providing additional support for schools in disadvantaged areas or with high numbers of pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds help them to diversify their social composition and enhance their educational offer. This improves the educational achievements of pupils from socio-economically disadvantaged backgrounds and reduces their risk of early school leaving.

Het bevorderen van een actief antisegregatiebeleid en het aanvullend ondersteunen van scholen in kansarme gebieden of met een groot aantal leerlingen uit sociaaleconomisch zwakkere milieus dragen ertoe bij de sociale samenstelling van deze scholen te diversifiëren en hun onderwijsaanbod te verbeteren. Daardoor gaan de onderwijsprestaties van leerlingen uit sociaaleconomisch zwakkere milieus vooruit en neemt het risico af dat zij de school voortijdig verlaten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The JRC will implement a programme aimed at retaining knowledge, ensuring that this knowledge is readily available, properly organised and well documented; in addition, it will implement a programme encouraging the development of new scientists and engineers, designed to establish how to attract young people to research in the field of nuclear energy and to train them in this area; it will also support higher education activities in Europe. Furthermore, the JRC will contribute to the development of better communication on nuclear is ...[+++]

Het GCO zal een programma om kennis te behouden ten uitvoer leggen dat ervoor zorgt dat deze kennis ter beschikking gesteld, geordend en gedocumenteerd wordt; verder zal het GCO een programma implementeren ter bevordering van meer wetenschappers en ingenieurs, dat moet vaststellen hoe meer jongeren warm te maken voor onderzoek in kernenergie en hoe hen daarvoor te vormen; het ondersteunt ook de activiteiten in het hoger onderwijs in Europa. Bovendien zal het GCO bijdragen aan betere communicatie over kernenergie, met name in verband met de acceptatie door het grote publiek, en meer in het algemeen aan de ontwikkeling van strategieën vo ...[+++]


6. Points out that farming is very often the last remaining activity in rural areas, hence stresses the importance of the continuing provision of high-quality public services in rural areas (including in mountain and extremely remote areas) in order to combat isolation and to provide universal access to education, healthcare, transport and communications, culture and a decent life for farmers and their families; considers that incentives must therefore be introduced to encourage young farmers to set up farms, but that in ...[+++]

6. wijst erop dat landbouw vaak de laatst overblijvende activiteit in plattelandsgebieden is en dat het daarom belangrijk is goede openbare dienstverlening in stand te houden op het platteland, ook in berggebieden en ultraperifere regio's, om het isolement tegen te gaan, en universele toegang te garanderen tot het onderwijs, de gezondheidszorg, tot vervoer en communicatie, cultuur en een waardig leven voor landbouwers en hun gezinnen; meent dat het daarom nodig is stimuleringsmaatregelen in te voeren voor startende landbouwers, maar dat er niet alleen aandacht moet zijn voor de levensvatbaarheid van hun bedrijf, maar dat er ook naar ges ...[+++]


Therefore, I believe that additional funding is needed for intercultural education, cultural and artistic activities, sports events, “second-chance” education, healthcare education etc. leading to Roma integration in all European societies.

Daarom ben ik ervan overtuigd dat er extra geld nodig is voor intercultureel onderwijs, culturele en artistieke activiteiten, sportevenementen, “tweede kans”-onderwijs, voorlichting op het gebied van gezondheidszorg, etc., met als doel de integratie van Roma in alle Europese maatschappijen.


R. whereas the Community is called upon to play an active role (in connection with joint policies or in addition to the activities engaged in by the 27 Member States) in terms of campaigns to inform consumers and make them more aware of the obesity issue, to restore fruit and vegetable consumption under the Common Agricultural Policy (CAP), to fund research, educational and sports projects and to adopt new or revised legislation which has a genuine impact on European citizens' nutritional health,

R. overwegende dat de Gemeenschap wordt gevraagd een actieve rol te spelen, in het kader van gemeenschappelijk beleid of ter aanvulling van maatregelen die zijn genomen door de 27 lidstaten, voor het voeren van campagnes om de consument te informeren over en meer bewust te maken van het probleem van zwaarlijvigheid, de consumptie van groente en fruit in het kader van het gemeenschappelijk landbouwbeleid te bevorderen, onderzoeksprojecten, educatieve en sportieve projecten te financieren, en nieuwe of herziene wetgeving vast te stelle ...[+++]


In addition, the Commission will, in co-operation with the Member States and higher education institutions, actively support the 'Bologna process' in the field of Higher Education.

Op het gebied van het hoger onderwijs zal de Commissie daarnaast, in samenwerking met de lidstaten en de instellingen voor hoger onderwijs, actieve steun verlenen aan het "Bologna"-proces.


In addition to the cooperation activities provided for in the other actions of the present programme, the Community may support transnational projects and studies aimed at helping to develop innovations in one or more specific sectors of education.

Behalve aan de in de verschillende andere acties van dit programma vastgestelde samenwerkingsactiviteiten kan de Gemeenschap steun verlenen aan transnationale projecten en studies waarmee beoogd wordt in één of meer onderwijssectoren vernieuwingen tot stand te helpen brengen.


w