Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After allowance for charges
After allowance for expenses
After date bill
After deducting charges
After hours market curb
After market
After-sight bill
Alcoholic hallucinosis
Assess patients after surgery
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commodity market
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Draft with usance
Evaluate patient after surgery
Examine patient after surgery
Examine patient after surgical procedure
Jealousy
Market
Market garden worker
Monitor after sales records
Monitor an after sales record
Monitoring after sale records
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Term bill
Time bill
Watch after sales records

Traduction de «After market » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


empathise with the woman's family during & after pregnancy | express empathy with women and families during and after pregnancy | empathise with the woman's family during and after pregnancy | show empathy towards the woman's family during and after pregnancy

meeleven met de familie van vrouwen tijdens en na de zwangerschap


monitor an after sales record | monitoring after sale records | monitor after sales records | watch after sales records

gegevens na verkoop opvolgen


evaluate patient after surgery | examine patient after surgery | assess patients after surgery | examine patient after surgical procedure

patiënten beoordelen na chirurgie | patiënten beoordelen na een ingreep


after allowance for charges | after allowance for expenses | after deducting charges

naonder aftrek van alle kosten




Market garden worker

medewerker in kwekerij voor directe doorverkoop




after date bill | after-sight bill | draft with usance | term bill | time bill

datowissel


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Fiscal Incentive schemes should be introduced by Member States in a coordinated manner across the EU to avoid fragmentation of the internal market, and mainly take the form of tax differentiation, aimed at influencing consumer’s behaviour towards a well defined category of vehicles, which will be equipped with the preferred advanced safety functions and after-market installation.

De lidstaten moeten fiscale stimuleringsmaatregelen treffen, voornamelijk in de vorm belastingdifferentiatie, die door de gehele EU gecoördineerd dienen te worden om versnippering van de interne markt te voorkomen. Zij dienen het gedrag van de consument om te buigen in de richting van een duidelijk omschreven categorie voertuigen die over de gewenste veiligheidsvoorzieningen beschikt.


In order to stimulate the users’ demand for intelligent car systems, it is therefore important to establish a consistent awareness raising programme being careful not to create distortion of competition in the after-market or false expectations on systems capabilities

Om de vraag van de gebruikers naar intelligente voertuigsystemen te bevorderen, is het daarom van belang een samenhangend bewustmakingsprogramma op te zetten dat evenwel niet tot concurrentievervalsing op de vervangingsmarkt of verkeerde verwachtingen over de systeemprestaties mag leiden.


the possible effect on consumers and after-market manufacturers of the imposition under this Article of a possible authorisation requirement for parts or equipment.

de gevolgen die het uit hoofde van dit artikel opleggen van een eventuele vergunningsplicht voor voertuigdelen of uitrustingsstukken met zich meebrengt voor de consumenten en de fabrikanten op de markt voor vervangende onderdelen.


(b) the effect on consumers and manufacturers (including in the after- market) of the imposition under this Article of any additional requirements.

(b) de gevolgen voor de consumenten en fabrikanten (met inbegrip van de vervangingsmarkt) van het krachtens dit artikel opleggen van aanvullende voorschriften.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
That is because supervision is the cornerstone, the framework within which, brick by brick, week after week, product after product, market after market or actor after actor, we will be able to learn the lessons of the crisis and put in place intelligent regulation and effective supervision, so that at the end of the journey – and we are not there yet – no actor, no product, no market and no territory will escape from intelligent regulation and effective supervision.

Het toezicht is namelijk de hoeksteen, het kader waarbinnen wij – steen voor steen, week na week, product na product, markt na markt en speler na speler – lering kunnen trekken uit de crisis en een verantwoorde regelgeving en een effectief toezicht kunnen instellen, zodat aan het eind van de rit – en we zijn er nog niet – geen enkele speler, geen enkel product, geen enkele markt en geen enkel gebied nog aan een verantwoorde regelgeving en een effectief toezicht zal ontkomen.


In such situations, NRAs may allow them, after having determined that there are impediments on the retail market to market entry and expansion, to recoup their higher incremental costs compared to those of a modelled operator for a transitional period of up to four years after market entry.

In dergelijke situaties kunnen NRI’s, nadat zij hebben vastgesteld dat er belemmeringen zijn voor intrede op en uitbreiding van de kleinhandelmarkt, hen toestemming verlenen hun hogere meerkosten ten opzichte van die van een modelexploitant gedurende een overgangsperiode van maximaal vier jaar na hun toetreding tot de markt terug te verdienen.


Any such period should not exceed four years after market entry.

Deze periode mag niet langer zijn dan vier jaar na de toetreding tot de markt.


10. Draws attention to recently enacted legislative provisions concerning after-market parts that affect safety and environmental performance, and notes that the implementation of those provisions will establish a single market in such parts;

10. vestigt in het bijzonder de aandacht op de onlangs aangenomen wetgevingsbepalingen inzake after-marketonderdelen, die van invloed zijn op veiligheid en milieuprestaties, en merkt op dat deze bepalingen één markt voor dergelijke onderdelen zal doen ontstaan;


3. Paragraph 1 shall apply only in respect of visible component parts in the after market once the complex product is marketed in the primary market by the holder of the design right therein or with his consent".

3. Lid 1 geldt uitsluitend voor zichtbare onderdelen op de vervolgmarkt wanneer het samengestelde voortbrengsel door de houder van het modelrecht of met diens instemming eenmaal op de primaire markt in de handel is gebracht".


3. Paragraph 1 shall apply only in respect of visible component parts in the after market once the complex product is marketed in the primary market by the holder of the design right therein or with his consent".

3. Lid 1 geldt uitsluitend voor zichtbare onderdelen op de vervolgmarkt wanneer het samengestelde voortbrengsel door de houder van het modelrecht of met diens instemming eenmaal op de primaire markt in de handel is gebracht".


w