Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATS unit
ATSU
Aeronautics
Air service
Air traffic services unit
Air transport
Air travel
Air-service unit
Aviation
Cold-air therapy unit
Conduct air navigation services management
Environmental air sampling unit
FRL-Unit
Fix passenger service units
Install passenger service units
Manage air navigation services
Medical air terminal unit
Perform air navigation services management
Place PSUs
Put into operation PSUs
Use of air traffic services document
Using of air traffic services document

Traduction de «Air-service unit » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


air traffic services unit | ATS unit

luchtverkeersdienst


air traffic services unit | ATS unit | ATSU [Abbr.]

luchtverkeersleiding


Medical air terminal unit

afnamepunt voor medische lucht


Environmental air sampling unit

apparaat voor bemonstering van omgevingslucht




place PSUs | put into operation PSUs | fix passenger service units | install passenger service units

passagierspanelen installeren | passenger service units installeren


air transport [ aeronautics | air service | aviation | air travel(UNBIS) ]

luchtvervoer [ luchtvaartdienst | luchtvaarttechnische uitrusting ]


prevent collisions through use of air traffic services document | using of air traffic services document | ensure aviation safety through use of air traffic services document | use of air traffic services document

documenten inzake luchtverkeersdiensten gebruiken


carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

luchtvaartnavigatiediensten beheren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
air traffic services unit’ means a generic term meaning variously, air traffic control unit, flight information centre, aerodrome flight information service unit or air traffic services reporting office.

35. „eenheid voor luchtverkeersdiensten”: een algemene term waarmee een luchtverkeersleidingseenheid, een vluchtinformatiecentrum, een eenheid van de plaatselijke luchtverkeersleiding of een luchtverkeersmeldingpost wordt bedoeld.


air traffic services (ATS) unit” means a generic term meaning, variously, air traffic control unit, flight information centre, aerodrome flight information service unit or air traffic services reporting office; ’.

„eenheid voor luchtverkeersdiensten (ATS)” een algemene term waarmee een luchtverkeersleidingseenheid, een vluchtinformatiecentrum, een eenheid van de plaatselijke luchtverkeersleiding of een luchtverkeersmeldingspost wordt bedoeld; ”.


When no air traffic services unit exists at the arrival aerodrome or operating site, the arrival report, when required, shall be made as soon as practicable after landing and by the quickest means available to the nearest air traffic services unit.

Als op het luchtvaartterrein of de operatielocatie van aankomst geen eenheid voor luchtverkeersdiensten bestaat, wordt het aankomstrapport, voor zover vereist, zo snel mogelijk na de landing en met de snelst beschikbare middelen ter beschikking gesteld van de dichtstbijzijnde eenheid voor luchtverkeersdiensten.


Where air traffic services units provide both flight information service and air traffic control service, the provision of air traffic control service shall have precedence over the provision of flight information service whenever the provision of air traffic control service so requires.

Wanneer eenheden voor luchtverkeersdiensten zowel een vluchtinformatiedienst als een luchtverkeersleidingsdienst verlenen, heeft de verlening van de luchtverkeersleidingsdienst voorrang op de verlening van de vluchtinformatiedienst telkens wanneer de verlening van de luchtverkeersleidingsdienst zulks vereist.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unless exempted by the competent authority or by the appropriate air traffic services unit under conditions specified by that authority, a controlled flight shall report to the appropriate air traffic services unit, as soon as possible, the time and level of passing each designated compulsory reporting point, together with any other required information.

Tenzij vrijgesteld door de bevoegde autoriteit of door de passende eenheid voor luchtverkeersdiensten onder de door die autoriteit gespecificeerde voorwaarden, rapporteert een gecontroleerde vlucht zo snel mogelijk het tijdstip en niveau waarop hij boven elk aangewezen verplicht meldingspunt vliegt, samen met alle andere vereiste informatie, aan de passende eenheid voor luchtverkeersdiensten.


In pursuance of Article 4(1)(a) of Council Regulation (EEC) No 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air routes, the United Kingdom has imposed public service obligations (PSOs) in respect of scheduled air services operated between Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree and Glasgow-Barra (1).

Overeenkomstig artikel 4, lid 1, punt a), van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes heeft het Verenigd Koninkrijk besloten een verplichting tot openbare dienstverlening op te leggen voor de geregelde luchtdiensten op de routes Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree en Glasgow-Barra (1).


If, by 1 March 2009, no air carrier has commenced or is about to commence scheduled air services between Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree and Glasgow-Barra in accordance with the PSOs imposed and without requesting compensation, the United Kingdom has decided, in accordance with the procedure laid down in Article 4(1)(d) of the above-mentioned Regulation, to continue to limit access to these routes to a single air carrier and to offer the right to operate such services from 1 April 2009 by public tender.

Voor zover geen enkele luchtvaartmaatschappij op 1 maart 2009 geregelde luchtdiensten op de routes Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree en Glasgow-Barra exploiteert of op het punt staat te exploiteren, in overeenstemming met de verplichtingen tot openbare dienstverlening en zonder om financiële compensatie te vragen, heeft het Verenigd Koninkrijk besloten om in het kader van de procedure van artikel 4, lid 1, punt d), van diezelfde verordening de toegang tot één enkele luchtvaartmaatschappij te beperken en het recht om deze diensten met ingang van 1 april 2009 te exploiteren, bij openbare aanbesteding aan te bieden.


Introduction: In pursuance of Article 4(1)(a) of Regulation (EEC) No 2408/92 of 23.7.1992 on access for Community air carriers to intra-Community air routes, the United Kingdom has imposed public service obligations (PSOs) in respect of scheduled air services operated between the Orkney Mainland (Kirkwall) to Papa Westray, North Ronaldsay, Westray, Sanday, Stronsay and Eday.

Inleiding: Overeenkomstig lid 1, punt a), van artikel 4 van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes heeft het Verenigd Koninkrijk een verplichting tot openbare dienstverlening opgelegd voor de geregelde luchtdiensten tussen Orkney Mainland (Kirkwall) en de eilanden Papa Westray, North Ronaldsay, Westray, Sanday, Stronsay en Eday.


Insofar as by 1.3.2005 no air carrier has commenced or is about to commence scheduled air services between the Shetland Mainland and the Islands of Foula (from Tingwall), Fair Isle (from Tingwall/Sumburgh), Out Skerries (from Tingwall) and Papa Stour (from Tingwall) in accordance with the PSOs imposed and without requesting compensation, the United Kingdom has decided, in accordance with procedures laid down in Article 4(1)(d) of the above-mentioned Regulation, to continue to limit access to the routes to a single air carrier and to o ...[+++]

Voorzover geen enkele luchtvaartmaatschappij op 1 maart 2005 geregelde luchtdiensten tussen Shetland Mainland en de eilanden Foula (vanuit Tingwall), Fair Isle (vanuit Tingwall/Sumburgh), Out Skerries (vanuit Tingwall) en Papa Stour (vanuit Tingwall) exploiteert of op het punt staat te exploiteren, in overeenstemming met de verplichtingen tot openbare dienstverlening en zonder om financiële compensatie te vragen, heeft het Verenigd Koninkrijk besloten om in het kader van de procedure van artikel 4, lid 1, punt d), van diezelfde verordening de toegang tot één enkele luchtvaartmaatschappij te beperken en het recht om deze diensten met inga ...[+++]


Introduction: In pursuance of Article 4(1)(a) of Regulation (EEC) No 2408/92 of 23.7.1992 on access for Community air carriers to intra-Community air routes, the United Kingdom has imposed Public Service Obligations (PSOs) in respect of scheduled air services operated between the Shetland Mainland and the islands of Foula (from Tingwall), Fair Isle (from Tingwall/Sumburgh), Out Skerries (from Tingwall) and Papa Stour (from Tingwall).

Inleiding: Overeenkomstig lid 1, punt a), van artikel 4 van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes heeft het Verenigd Koninkrijk besloten een verplichting tot openbare dienstverlening op te leggen voor de geregelde luchtdiensten tussen Shetland Mainland en de eilanden Foula (vanuit Tingwall), Fair Isle (vanuit Tingwall/Sumburgh), Out Skerries (vanuit Tingwall) en Papa Stour (vanuit Tingwall).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Air-service unit' ->

Date index: 2022-01-30
w