If, by 1 March 2009, no air carrier has commenced or is about to commence scheduled air services between Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree and Glasgow-Barra in accordance with the PSOs imposed and without requesting compensation, the United Kingdom has decided, in accordance with the procedure laid down in Article 4(1)(d) of the above-mentioned Regulation, to continue to limit access to these routes to a single air carrier and to offer the right to operate such services from 1 April 2009 by public tender.
Voor zover geen enkele luchtvaartmaatschappij op 1 maart 2009 geregelde luchtdiensten op de routes Glasgow-Campbeltown, Glasgow-Tiree en Glasgow-Barra exploiteert of op het punt staat te exploiteren, in overeenstemming met de verplichtingen tot openbare dienstverlening en zonder om financiële compensatie te vragen, heeft het Verenigd Koninkrijk besloten om in het kader van de procedure van artikel 4, lid 1, punt d), van diezelfde verordening de toegang tot één enkele luchtvaartmaatschappij te beperken en het recht om deze diensten met ingang van 1 april 2009 te exploiteren, bij openbare aanbesteding aan te bieden.