Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allowance for bad debt
Allowance for credit losses
Allowance for doubtful accounts
Bad debt reserve
Loan loss allowance
Loan loss reserve
Loss allowance
Provision for bad and doubtful debts
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Provision for specific doubtful debts
Reserve for doubtful debts
Specific allowance for bad debts

Traduction de «Allowance for bad debt » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
allowance for bad debt | allowance for credit losses | allowance for doubtful accounts | loan loss allowance | loan loss reserve | loss allowance | provision for bad debts

voorziening voor verliezen


provision for specific doubtful debts | specific allowance for bad debts

voorziening voor bepaalde dubieuze debiteuren


bad debt reserve | provision for bad and doubtful debts | provision for bad debts | provision for doubtful debts | reserve for doubtful debts

voorziening voor dubieuze debiteuren | voorziening voor dubieuze vorderingen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Strengthening the banking system, by insisting that banks show the full extent of their indebtedness, deal with bad debts and restructure their business models so that they are able to lend to business and households in the future without the need for tax payer funded bail outs.

· versterking van het bankwezen, door te eisen dat banken volledige openheid van zaken geven over hun schuldenlast, een oplossing vinden voor dubieuze vorderingen en hun businessmodel herstructureren, zodat zij in de toekomst leningen kunnen blijven verstrekken aan bedrijven en particulieren zonder reddingsoperaties op kosten van de belastingbetaler.


Current challenges include the difficult and politically sensitive reform of the State Owned Enterprises (SOE) sector, of the financial system, especially the banking sector which has run up huge bad debts to the SOEs in particular, as well as of the social security system.

De huidige uitdagingen omvatten de moeilijke en politiek gevoelige hervorming van de sector overheidsbedrijven, het financieel stelsel en met name het bankwezen dat enorme oninvorderbare schulden in het bijzonder bij de overheidsbedrijven heeft uitstaan, en van het sociale-zekerheidsstelsel.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

In zeer slechte tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -4 % en -3 % ligt, wordt tijdelijk van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % een nulaanpassing verwacht, wat betekent dat er geen begrotingsinspanning is vereist, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


European companies lose around 2.6% of their turnover a year to bad debts.

Europese ondernemingen verliezen ongeveer 2,6 % van hun omzet per jaar als gevolg van moeilijk inbare vorderingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In very bad times, interpreted as an output gap between -4% and -3%, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60% would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60% would need to provide the annual adjustment of 0.25% of GDP.

In zeer slechte tijden, waarvoor een outputgap tussen -4 % en -3 % wordt aangenomen, wordt van alle lidstaten waarvan de schuldquote lager dan 60 % is, tijdelijk een nulaanpassing verwacht, hetgeen betekent dat er geen begrotingsinspanning geëist wordt, terwijl landen met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


Companies lose around 2.6% of their turnover a year to bad debts.

Ondernemingen verliezen ongeveer 2,6 % van hun omzet per jaar als gevolg van moeilijk inbare vorderingen.


Combined with the equal EIB contribution of € 500 million, this would allow underpinning senior debt of more than € 20 billion.

Samen met de bijdrage van de EIB voor eenzelfde bedrag – 500 miljoen euro, zou een niet-achtergestelde schuld van meer dan 20 miljard euro kunnen worden gedekt.


In the light of Finland's particular exposure to expenditure pressures related to population ageing the Council considers it essential that high government surpluses are maintained in the medium term allowing the government debt ratio to decline at a sufficient pace.

In het licht van de bijzondere kwetsbaarheid van Finland voor uit de vergrijzing van de bevolking voortvloeiende druk op de uitgaven acht de Raad het van essentieel belang dat op middellange termijn grote overheidsoverschotten worden gehandhaafd, zodat de schuldquote in een voldoende tempo kan afnemen.


Considering the debt in defining an appropriate adjustment path for the correction of excessive deficits rewards countries that have reduced debt towards prudent values, by providing more room of manoeuvre in bad times.

De schuld in aanmerking nemen bij het uitstippelen van een doelmatig aanpassingstraject om buitensporige tekorten te corrigeren, beloont landen die hun schuld tot een prudent niveau hebben afgebouwd door hen in slechte tijden meer bewegingsruimte te gunnen.


Problems caused by overhanging bad debts, lack of competition and excessive interlocking of the interests of banks and enterprises need to be addressed.

Ook problemen in verband met grote uitstaande schulden, het ontbreken van concurrentie en een al te grote koppeling van de belangen van banken en ondernemingen moeten worden aangepakt.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Allowance for bad debt' ->

Date index: 2021-10-10
w