Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse the condition of a vessel
Assess ship status
Assess the status of vessels
Assess trim of ships
Assess trim of vessels
Assess vessel status
Assess vessel trim
Evaluate the stability of vessels in static condition

Traduction de «Analyse the condition a vessel » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse the condition of a vessel | assess ship status | assess the status of vessels | assess vessel status

status van schepen beoordelen | status van vaartuigen beoordelen


assess trim of ships | assess vessel trim | assess trim of vessels | evaluate the stability of vessels in static condition

trim van schepen beoordelen | trim van vaartuigen beoordelen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Working conditions on vessels engaged in illegal activities are sometimes far below international standards or even illegal, directly affecting not only the workers concerned, but also the sector’s ability to act sustainably.

De arbeidsomstandigheden op vaartuigen die betrokken zijn bij illegale activiteiten, liggen soms ver onder de internationale normen of zijn zelfs onwettig, en zijn niet alleen rechtstreeks van invloed op de betrokken werknemers, maar ook op het vermogen van de sector om duurzaam te handelen.


Assistance part-financed by the FIFG must also help all components of the sector (fleet, processing and marketing of products, aquaculture, port facilities) to meet a number of challenges: globalisation of economies, more stringent consumer requirements as regards product quality, higher hygiene standards and better working conditions on vessels.

Bovendien moeten de door het FIOV gefinancierde maatregelen de verschillende visserijcomponenten (vloot, verwerking en afzet van de producten, visteelt, haveninstallaties) steun bieden bij een aantal problemen: mondialisering van de economie, hogere eisen van de consument aan de kwaliteit van de producten, strengere eisen aan de hygiëne, te verbeteren arbeidsvoorwaarden aan boord van de schepen.


Bearing in mind that the majority of the crew on many non-Community flagged vessels calling at European ports are Filipino, as well as the harsh and inhuman working conditions in which many of these seafarers live, calls on Member States not to allow these vessels to be received in European ports when the working conditions on board contravene the labour rights and principles enshrined in the Charter of Fundamental Rights of the European Union; urges, likewise, non-Community flagged vessels to guarantee their crews’ working condition ...[+++]

aangezien op een groot aantal schepen die niet onder EU-vlag varen en die Europese havens aandoen, de meerderheid van de bemanning van Filipijnse afkomst is, en vanwege de moeilijke en onmenselijke werkomstandigheden waarin veel van deze zeelui leven, wordt de lidstaten verzocht schepen waarop de werkomstandigheden indruisen tegen de rechten van werknemers en de beginselen die in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie zijn erkend, niet toe te laten in Europese havens; dringt er tevens bij de schepen die niet onder EU-vlag varen op aan voor hun bemanning werkomstandigheden te waarborgen in overeenstemming met de internatio ...[+++]


If a vessel benefits from an unlimited number of days as a result of its compliance with the special conditions, the vessel’s landings in the 2013 management period shall not exceed 5 tonnes of the total landings in live weight of hake and 2,5 tonnes of the total landings in live weight of Norway lobster.

Wanneer een vaartuig een onbeperkt aantal dagen geniet omdat het voldoet aan de bijzondere voorwaarden, mag de aanlanding van het vaartuig in de beheersperiode 2013 niet meer bedragen dan 5 ton van de totale aanlanding in levend gewicht van heek en 2,5 ton van de totale aanlanding in levend gewicht van langoustine.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If a vessel benefits from an unlimited number of days as a result of its compliance with the special conditions, the vessel's landings in the 2012 management period shall not exceed 5 tonnes of the total landings in live weight of hake and 2,5 tonnes of the total landings in live weight of Norway lobster.

Wanneer een vaartuig een onbeperkt aantal dagen geniet omdat het voldoet aan de bijzondere voorwaarden, mag de aanvoer van het vaartuig in de beheersperiode 2012 niet meer bedragen dan 5 ton van de totale aanvoer in levend gewicht van heek en 2,5 ton van de totale aanvoer in levend gewicht van langoustine.


If a vessel has received an unlimited number of days resulting from compliance with the special conditions, the vessel’s landings in the 2011 management period shall not exceed 5 tonnes or 3 % of the total landings in live weight of hake and 2,5 tonnes in live weight of Norway lobster’.

Indien aan een vaartuig een onbeperkt aantal dagen wordt toegewezen omdat is voldaan aan de bijzondere voorwaarden, mag de aanvoer van het vaartuig in de beheersperiode 2011 niet meer bedragen dan 5 ton of 3 % van de totale aanvoer voor heek, gemeten in levend gewicht, en 2,5 ton langoustine, gemeten in levend gewicht”.


* Environment policy: Exploring the scope for voluntary alternatives to regulation, developing a sustainable production policy and analysing the conditions for further development of eco-industries, and balancing the short-term costs and the long-term gains of enhanced environmental protection.

* het milieubeleid: er moet worden nagegaan in welke mate vrijwillig gebruik kan worden gemaakt van alternatieven voor wetgeving, er moet een duurzaam productiebeleid worden ontwikkeld, de voorwaarden voor de verdere ontwikkeling van eco-industrieën moeten worden bestudeerd en de kosten die een betere milieubescherming op korte termijn met zich meebrengt, moeten worden afgewogen tegen de voordelen op lange termijn.


Other cost elements taken into account under the action ‘en comblement de passif’ against the State include, inter alia, the costs of termination of the principal operating contracts, the costs related to the cancellation of the lease purchasing conditions of vessels and the payment of unsecured debts, which would lead to a shortfall in assets of EUR [.] million.

De andere elementen die in het kader van de vordering tot aanzuivering van de schulden jegens de staat in de berekening zijn meegenomen, bestaan onder andere uit de kosten van ontbinding van de belangrijkste exploitatiecontracten, de kosten verband houdende met de ontbinding van de leaseovereenkomsten betreffende de schepen en de aflossing van de niet-preferente schulden, hetgeen zou leiden tot een schuldenlast van [.] miljoen EUR.


Assistance co-financed by the FIFG must also help all components of the sector (fleet, processing and marketing of products, aquaculture, port facilities) to meet a number of challenges: globalisation of economies, more stringent consumer requirements as regards product quality, higher hygiene standards and better working conditions on vessels.

Bovendien moeten de door het FIOV gefinancierde maatregelen de verschillende componenten van de sector (vloot, verwerking en afzet van de producten, aquacultuur, haveninstallaties) steun bieden bij een aantal problemen: mondialisering van de economie, hogere eisen van de consument aan de kwaliteit van de producten, strengere eisen aan de hygiëne, te verbeteren arbeidsvoorwaarden aan boord van de schepen.


5.09.2. Under normal operating conditions the vessel's intrinsic noise, measured laterally at a point 25 m from the vessel's side must not exceed 75 dB(A).

5.09.2 . Bij normaal toerental der motoren mag het niveau van het door het schip voortgebrachte geluid op 25 m afstand zijdelings van de scheepswand niet meer bedragen dan 75 decibel ( A ) .




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Analyse the condition a vessel' ->

Date index: 2023-07-29
w