Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Advise supervisors
Area sown
Area supervisor
Beamhouse department manager
Cultivated area
Currency area
Currency zone
Doctoral thesis supervisor
Dollar area
Drying manager
EDPS
European Data Protection Supervisor
European Supervisor
Finishing area supervisor
Franc area
Give advice to supervisors
Giving advice to supervisors
Leather finishing operations manager
Leather wet processing department manager
Leather wet processing department supervisor
Monetary area
Planted area
Staking
Sterling area
Supervisor
Supervisor mode
Supervisor of a Ph.D.student
Supervisor state
Supervisors advising
System mode
Tanyard area supervisor
UAA
Utilised agricultural area
Utilized agricultural area

Vertaling van "Area supervisor " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


leather wet processing department supervisor | tanyard area supervisor | beamhouse department manager | leather wet processing department manager

manager natte bewerking | manager afdeling natte bewerking | manager nathuisbewerking


drying manager | finishing area supervisor | leather finishing operations manager | staking

manager lederafwerking | manager leerafwerking


giving advice to supervisors | supervisors advising | advise supervisors | give advice to supervisors

leidinggevenden adviseren | advies geven aan leidinggevenden | raad geven aan leidinggevenden


doctoral thesis supervisor | supervisor | supervisor of a Ph.D.student

promotor


currency area [ currency zone | dollar area | franc area | monetary area | sterling area ]

monetaire zone [ dollarzone | frankzone | sterlingzone ]


utilised agricultural area [ area sown | cultivated area | planted area | UAA | utilized agricultural area ]

landbouwareaal [ bebouwbare oppervlakte | bebouwde oppervlakte | beplante oppervlakte | bezaaide oppervlakte | gemeten oppervlakte ]


supervisor mode | supervisor state | system mode

supervisie-modus


European Data Protection Supervisor [ EDPS [acronym] European Supervisor ]

Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming [ EDPS [acronym] Europese Toezichthouder ]


Cap polyposis (CP) is characterised by multiple inflammatory polyps that predominantly affect the rectosigmoid area and manifest primarily as rectal bleeding with abnormal transit, constipation or diarrhoea. To date, around 67 cases have been describ

cap polyposis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Welcomes the fact that the audit brought to light no significant weaknesses in the areas covered for the European Data Protection Supervisor;

1. constateert met tevredenheid dat bij het onderzoek met betrekking tot de gecontroleerde aspecten bij de Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming geen significante tekortkomingen werden vastgesteld;


5. In the context of consolidated supervision and colleges of supervisors, in circumstances where a parent undertaking is established in a euro area Member State or in a non-euro area participating Member State, the ECB, as competent authority, shall be the consolidating supervisor and shall chair the college of supervisors.

5. Indien, in het kader van geconsolideerd toezicht en colleges van toezichthouders, een moederonderneming is gevestigd in een eurogebiedlidstaat of in een deelnemende niet-eurogebiedlidstaat, is de ECB, als bevoegde autoriteit, de consoliderende toezichthouder en zit het college van toezichthouders voor.


27. Notes that, according to the Authority, the commitment execution ratio for Title III was very low due to the decision not to start spending, nor to carry forward, the resources allocated to the information technology (IT) projects in such core areas without a clear strategic decision from the Board of Supervisors; notes, furthermore, that in October 2011, the Board of Supervisors adopted the Authority's Data Specifications Report, including the exchange of individual information for identified needs, and mandated the Information ...[+++]

27. wijst erop dat volgens de Autoriteit het uitvoeringspercentage van de vastleggingen in Titel III zeer laag was vanwege het besluit om het besteden van de middelen voor de IT-projecten op kerngebieden uit te stellen totdat er een duidelijk strategisch besluit van de Raad van toezichthouders lag; wijst er verder op dat de Raad van toezichthouders in oktober 2011 zijn goedkeuring hechtte aan het Data Specifications Report van de Autoriteit, met inbegrip van de uitwisseling van afzonderlijke informatie voor specifieke doeleinden, en het Information Technology and Data Committee (ITDC) een mandaat gaf om het Data Specifications Report ve ...[+++]


27. Notes that, according to the Authority, the commitment execution ratio for Title III was very low due to the decision not to start spending, nor to carry forward, the resources allocated to the information technology (IT) projects in such core areas without a clear strategic decision from the Board of Supervisors; notes, furthermore, that in October 2011 the Board of Supervisors adopted the Authority's Data Specifications Report, including the exchange of individual information for identified needs, and mandated the Information T ...[+++]

27. wijst erop dat volgens de Autoriteit het uitvoeringspercentage van de vastleggingen in Titel III zeer laag was vanwege het besluit om het besteden van de middelen voor de IT-projecten op kerngebieden uit te stellen totdat er een duidelijk strategisch besluit van de Raad van toezichthouders lag; wijst er verder op dat de Raad van toezichthouders in oktober 2011 zijn goedkeuring hechtte aan het Data Specifications Report van de Autoriteit, met inbegrip van de uitwisseling van afzonderlijke informatie voor specifieke doeleinden, en het Information Technology and Data Committee (ITDC) een mandaat gaf om het Data Specifications Report ve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. The Agency shall carry out its tasks in the area of information society and, in particular, of the respect for private life and the protection of personal data, without prejudice to the responsibilities of the European Data Protection Supervisor to ensure that the fundamental rights and freedoms of natural persons, and in particular their right to privacy, are respected by Union institutions and bodies in accordance with its duties and powers as provided for in Articles 46 and 47 of Regulation (EC) No 45/2001.

4. Onverminderd de opdracht van de Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming, ervoor te zorgen dat de fundamentele rechten en vrijheden van natuurlijke personen, met name het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer, door de instellingen en organen van de Unie in acht worden genomen, vervult het Bureau zijn taken op het gebied van de informatiemaatschappij, in het bijzonder de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en bescherming van persoonsgegevens, overeenkomstig de in de artikelen 46 en 47 van Verordening ...[+++]


For these reasons, the European Data Protection Supervisor (EDPS) has paid particular attention to this subject (5) and intends through this opinion to emphasise once more the need for protection of fundamental rights as a cornerstone of the Area of Freedom, Security and Justice (AFSJ) as laid out in the Stockholm programme.

Met het oog hierop heeft de Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming (EDPS) bijzondere aandacht aan dit onderwerp besteed (5) en wil hij via dit advies opnieuw nadrukkelijk wijzen op de noodzaak van de bescherming van fundamentele rechten als hoeksteen van de ruimte van vrijheid, veiligheid en recht als bedoeld in het programma van Stockholm.


Cooperation in the area of supervision of financial conglomerates between the Committee and the Committee of European Insurance and Occupational Pensions Supervisors shall be exercised in a Joint Committee on Financial Conglomerates.

De samenwerking op het gebied van toezicht op financiële conglomeraten tussen het Comité het Comité van Europese toezichthouders op verzekeringen en bedrijfspensioenen wordt uitgeoefend in een Gemengd Comité voor Financiële Conglomeraten.


15. Recalls that an integrated European financial market is essential to ensuring the smooth functioning of the EMU; dwells, therefore, on the need to complete financial market integration and to remove the remaining obstacles to financial integration in order to create an efficient financial system and improve the euro area's capability to deal with economic shocks; draws attention to the fact that financial integration may also pose a risk to financial stability if the procedures for crisis prevention, management and resolution remain segmented at national level , making area-wide responses more difficult; reasserts, therefore, in t ...[+++]

15. merkt op dat een geïntegreerde Europese financiële markt van wezenlijk belang is om te zorgen voor de goede werking van de EMU; benadrukt daarom dat het nodig is de integratie van de financiële markt te vervolledigen en de overblijvende obstakels op weg naar financiële integratie uit de weg te ruimen om een doeltreffend financieel stelsel te scheppen en de mogelijkheid van de eurozone om om te gaan met economische crises te verbeteren; vestigt de aandacht op het feit dat financiële integratie ook een risico kan betekenen voor de financiële stabiliteit indien de procedures voor de preventie, het beheer en de oplossing van crises op ...[+++]


14. Agrees with the Commission on the necessity of removing barriers for the creation of a Single European Payment Area and of taking further action to open up the fragmented retail financial services markets (savings plans, mortgages, insurance and pensions) while ensuring the protection of consumers; underlines the importance of developing a pan-European approach to financial market regulation and supervision and recalls that it is necessary to review the rules on insurance solvency (Solvency II) as well of those concerning the discretionary powers of regulators in the case of cross-border mergers to avoid conflicts be ...[+++]

14. stemt met de Commissie in over de noodzaak om belemmeringen voor de oprichting van een gemeenschappelijke eurobetaalruimte te verwijderen en verdere maatregelen te nemen om de gefragmenteerde markt van de financiële diensten aan particulieren (spaarplannen, hypotheken, verzekeringen en pensioenen) open te stellen en hierbij de bescherming van de consument te garanderen; acht het van belang dat een pan-Europese aanpak wordt ontwikkeld voor het reguleren van en toezien op de financiële markten, en herhaalt dat de regelgeving inzake de solvabiliteit van verzekeringsondernemingen (solvabiliteit II) en inzake de discretionaire bevoegdhei ...[+++]


* On which areas should securities supervisors focus their attention when considering possible cross-border ramifications of consolidation of clearing and central counterparty functions- What safeguards might be most effective in managing such risks-

* Op welke terreinen moeten de effectentoezichthouders hun aandacht concentreren bij het onderzoeken welke grensoverschrijdende risico's aan het integratieproces van clearinginstituten en centrale tegenpartijen verbonden zijn- Welke veiligheidsmaatregelen zijn het efficiëntst om deze risico's zoveel mogelijk te beperken-


w