MUTUAL RECOGNITION OF AERONAUTICAL PRODUCTS - COUNCIL CONCLUSIONS "The Council, Having regard to the Treaty and to the case law of the Court of Justice and pointing out that Regulation No 3922/91 [13] provides that each Member State has an obligation to recognize aviation products certified by another Member State
and specifies the arrangements, Whereas procedures to ensure, in accordance with Council Regulation No 3922/91 on the harmonization of the technical requirements and administrative procedures in the field of civil aviation, the acceptance of products by each of the Member States must, with due regard for national law, be simpli
...[+++]fied as far as possible in order to reduce costs to the aviation industry and airlines; Whereas such simplification ought to be possible as a result of the work under way within the JAA [14] aimed at setting up a unified technical survey for demonstrating the conformity of aviation products and taking official note of the results of such a survey; Whereas the establishment of a clear official record of the results of a unified technical survey is also a major asset in having European products accepted by non-Union countries; Whereas the studies in progress on the common certification of aviation products undertaken in accordance with the Council Resolution of 24 October 1994 [15] must be accelerated, NOTES THAT: - significant progress has been made over the past two years in the development of JAR [16] technical standards and administrative procedures to serve as a basis for mutual acceptance; - the common administrative procedures are at an advanced stage of development within the JAA, but have not yet been established for the full range of aviation products, which means that Article 6(1) of Regulation No 3922/91 cannot be fully applied; - the procedures already followed within the JAA enable the completion of a technical survey on an aviation product to be officially established by the publication of a single "type acceptance" ...WEDERZIJDSE ERKENNING VAN LUCHTVAARTPRODUKTEN - CONCLUSIES VAN DE RAAD "De Raad, gelet op het Verdrag en de jurisprudentie van het Hof en eraan herinnerd dat Verordening nr. 3922/91 [13] elke Lid-Staat ertoe verplicht de door een andere Lid-Staat gecertificeerde luchtvaartprodukten te erkennen en voorschrijft hoe d
it moet gebeuren, overwegende dat de procedures die er overeenkomstig Verordening nr. 3922/91 van de Raad inzake de harmonisatie van technische voorschriften en administratieve procedures op het gebied van de burgerluchtvaart borg voor staan dat de produkten door elk van de Lid-Staten worden erkend, met inachtneming van de nati
...[+++]onale wetgevingen zoveel mogelijk vereenvoudigd moeten worden ten einde de kosten voor de luchtvaartindustrie en de luchtvaartmaatschappijen te verlagen ; overwegende dat de besprekingen die in de JAA [14] worden gevoerd om te komen tot een eenvormig technisch onderzoek voor het aantonen van de conformiteit van luchtvaartprodukten en om het resultaat van dit onderzoek administratief te formaliseren, ervoor moeten zorgen dat deze vereenvoudiging tot stand komt ; overwegende dat een duidelijk geformaliseerde vaststelling van de resultaten van een eenvormig technisch onderzoek bovendien een belangrijke troef is om de Europese produkten bij derde Staten ingang te doen vinden ; overwegende dat er vaart moet worden gezet achter de studies die overeenkomstig de resolutie van de Raad van 24 oktober 1994 [15] ter zake van de gemeenschappelijke certificering van luchtvaartprodukten worden verricht, CONSTATEERT - dat er de voorbije twee jaren grotere vorderingen zijn gemaakt bij de uitwerking van de technische normen (JAR's) [16] en de administratieve procedures waarop de wederzijdse erkenning berust, - dat de uitwerking van de gemeenschappelijke administratieve procedures in de JAA in een gevorderd stadium is gekomen, maar nog niet voor alle luchtvaartprodukten is voltooid, zodat de volledige toepassing van artikel 6, lid 1, van Verordening ...