Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Appraise environmental plans against financial costs
Assess an environmental plan against financial costs
Assess environmental plans against financial costs
Check environmental plans against financial costs

Vertaling van "Assess an environmental plan against financial costs " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assess an environmental plan against financial costs | check environmental plans against financial costs | appraise environmental plans against financial costs | assess environmental plans against financial costs

financiële kosten van milieuplannen beoordelen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the financial costs of flexicurity should always be assessed against the budgetary benefits stemming from enhanced labour market dynamism, higher employment and productivity.

De financiële kosten van flexizekerheid moeten echter altijd worden afgemeten aan de budgettaire voordelen als gevolg van een dynamischere arbeidsmarkt, meer werkgelegenheid en een grotere productiviteit.


83. Recognises that state aid rules exist to provide legal certainty for state intervention where there is particular market failure; calls on the Commission and the Member States to make full use, for the purposes of increased energy security and the transition to a low-carbon and resource-efficient economy, of the possibilities allowed for financing energy projects through state aid, as well as the financial instruments available through the European Regional Development Fund, the Cohesion Fund, the European Fund for Strategic Investment, the Connecting Europe Facility, Horizon 2020, the European Neighbourhood Policy Instrument, and t ...[+++]

83. erkent dat er staatssteunregels zijn om rechtszekerheid te bieden voor overheidssteun wanneer er sprake is van bepaald marktfalen; verzoekt de Commissie en de lidstaten om, ten behoeve van een hogere energiezekerheid en de overgang naar een koolstofarme en energie-efficiënte economie, ten volle gebruik te maken van de mogelijkheden om energieprojecten te financieren met staatssteun, alsook van de financiële instrumenten die beschikbaar zijn in het kader van het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, het Cohesiefonds, het Europees Fonds voor Strategische Investeringen, de financieringsfaciliteit voor Europese verbindingen, Horiz ...[+++]


New infrastructure cannot solve all congestion and accessibility problems because of the high costs and the long duration of planning procedures, and in certain areas because of environmental pressure and the scarcity of space. In seeking to make optimum use of existing transport capacity, the industry’s interest in cutting costs is consonant with the public interest of ensuring financial and environmental sustainab ...[+++]

Omwille van de hoge kosten en de lange planningsprocedures, of door milieuomstandigheden en ruimtegebrek, kan nieuwe infrastructuur niet voor alle congestie- en ontsluitingsproblemen een oplossing bieden. Bij het streven naar een optimaal gebruik van de bestaande vervoerscapaciteit, gaan de belangen van de industrie om de kosten te drukken hand in hand met het algemeen belang van een duurzaam financieel en milieubeleid. Ma ...[+++]


How national courts should address pleas that municipal air quality plans do not provide for sufficiently effective measures to reach the air quality standards laid down in EU air legislation; The role of the public, notably environmental non-governmental organisations, in helping to ensure that the obligations under EU nature legislation are respected in the Member States; Assessment criteria that national courts should employ to avoid that prohibitively high l ...[+++]

de manier waarop nationale rechtbanken moeten omgaan met klachten dat maatregelen in gemeentelijke luchtkwaliteitsplannen ontoereikend zijn om te voldoen aan de normen voor luchtkwaliteit die in EU-wetgeving zijn vastgesteld; de rol van het publiek, met name van niet-gouvernementele milieuorganisaties, om ervoor te zorgen dat de verplichtingen in het kader van de EU-natuurwetgeving in de lidstaten worden nageleefd; de beoordelingscriteria die de nationale rechter moet hanteren om te voorkomen dat buitensporig hoge proceskosten burgers en verenigingen verhinderen hun rol in de handhaving van de EU-milieuwetgeving op nationaal niveau te ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Calls for the removal of unnecessary bureaucratic barriers and for investments that enable the achievement of the 10 % electricity interconnection target by 2020; underlines that increased regional cooperation can contribute to ensuring cost optimisation for integrating renewables and drive down costs for consumers; recalls the importance of wide public consultation and participation from an early stage in the planning of new energy infrastructure projects, while taking account of local conditions; recalls the importance of technic ...[+++]

pleit voor het wegnemen van onnodige bureaucratische belemmeringen en voor investeringen waarmee de doelstelling van 10 % voor interconnectie van elektriciteit uiterlijk in 2020 kan worden gehaald; onderstreept dat een intensievere regionale samenwerking kan bijdragen tot kostenoptimalisatie bij de integratie van hernieuwbare energie en tot lagere kosten voor consumenten; wijst er nogmaals op dat het grote publiek al in een vroeg stadium moet worden geraadpleegd en betrokken bij de planning van nieuwe milieuvriendelijke hernieuwbare ...[+++]


4. Notes the new strategic concept of NATO which, in addition to maintaining its role as a military alliance, aims to build up its capacity to act as a political and security community, working in partnership with the EU; notes the complementarities existing between NATO’s goals and those laid down in Article 43 TEU; warns, therefore, against the costly duplication of effort between the two organisations and the consequent waste of resources, and urges much closer and more regular political collaboration between the EU High Representative and the Secretary-General of NATO for the purposes of risk ...[+++]

4. neemt nota van het nieuwe strategische concept van de NAVO, dat inhoudt dat zij niet alleen haar rol als militaire alliantie handhaaft maar ook ernaar streeft om haar vermogen uit te breiden om als politieke en veiligheidgemeenschap op te treden, die in partnerschap met de EU functioneert; wijst erop dat de doelen van de NAVO en die welke zijn neergelegd in artikel 43 VEU complementair zijn; waarschuwt daarom tegen kostbare overlapping van inspanningen tussen beide organisaties en de daaruit voortvloeiende verspilling van middelen, en dringt erop aan dat de hoge vertegenwoordiger van de EU en de secretaris-generaal van de NAVO veel nauwer en regelmatiger politiek samenwerken op gebieden als r ...[+++]


(i) to make a comprehensive evaluation covering changes in staff as well as the development of expenditure in all services concerned by the implementation of the new Statutes (of Members and of Assistants) and to forward this to its competent committees, together with an action plan and an assessment of direct and indirect financial implications for Parliament's budget for the coming five years, including the provision to be made for possible extra office space, removal and costs for renovations/ al ...[+++]

(i) het verzoek betreffende een alomvattende beoordeling van de veranderingen op personeelsvlak, alsook van de ontwikkeling van de kosten in alle diensten die te maken krijgen met de gevolgen van de invoering van de nieuwe statuten (van de leden en de medewerkers), en het verzoek deze beoordeling, samen met een actieplan en een evaluatie van de directe en indirecte financiële gevolgen voor de begroting van het ...[+++]


Where appropriate, those criteria should be based on existing national and international standards and should encompass different aspects of the characteristics of the species, the risk and modes of introduction into the Union, the adverse social, economic and biodiversity impact of the species, the potential benefits of uses and the costs of mitigation to weigh them against the adverse impact, as well as on an assessment of the potential costs of environmental ...[+++]

Die criteria moeten, indien mogelijk, gebaseerd zijn op bestaande nationale en internationale normen en het volgende omvatten: de verschillende aspecten van de kenmerken van de soorten, het risico op en de wijze van introductie in de Unie, de nadelige sociale, economische en biodiversiteitseffecten van de soort, de potentiële voordelen van het gebruik en de kosten van beperkingen afgewogen tegen de nadelige gevolgen, evenals op een inschatting van de potentiële kosten van de sociale, economische en milieuschade om het belang voor de Unie aan te ...[+++]


The mechanisms for estimating these costs (financial costs as well as environmental and resource costs), enforcing such cost recovery and estimating the adequate contribution of different water users must be part of the River Basin Management Plans (cf. Article 13 WFD) to be established by end 2009.

De mechanismen waarmee deze kosten (financiële kosten, maar ook milieukosten en kosten van hulpbronnen) worden geraamd, waarmee de kostenterugwinning wordt gerealiseerd en waarmee de redelijke bijdrage van verschillende watergebruikers wordt geraamd, moeten deel uitmaken van de stroomgebiedsbeheersplannen (zie artikel 13 van de kaderrichtlijn) die eind 2009 moeten zijn opgesteld.


The mechanisms for estimating these costs (financial costs as well as environmental and resource costs), enforcing such cost recovery and estimating the adequate contribution of different water users must be part of the River Basin Management Plans (cf. Article 13 WFD) to be established by end 2009.

De mechanismen waarmee deze kosten (financiële kosten, maar ook milieukosten en kosten van hulpbronnen) worden geraamd, waarmee de kostenterugwinning wordt gerealiseerd en waarmee de redelijke bijdrage van verschillende watergebruikers wordt geraamd, moeten deel uitmaken van de stroomgebiedsbeheersplannen (zie artikel 13 van de kaderrichtlijn) die eind 2009 moeten zijn opgesteld.




Anderen hebben gezocht naar : Assess an environmental plan against financial costs     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Assess an environmental plan against financial costs' ->

Date index: 2024-10-03
w