This concerns their right to be informed adequately, in case of flight disruption, of their rights in general, but also of the cause of the disruption, other possible modes of transport (Article 14(4)), and access to complaint procedures and complaint forms, etc. Since air carriers are the most reliable source responsible
for providing this information (Recital 20, Article 5(2)), the rapporteur considers t
hat information and assistance to passengers can be substantially improved by an adequate presence of air carriers at airports (Art
...[+++]icle 14 (1a new).Dit heeft betrekking op hun rechten om terdege geïnformeerd te worden in geval van een vluchtverstoring over hun rechten in het algemeen, maar ook over de oorzaak van de verstoring, mogelijke andere vervoerswijzen (artikel 14, lid 4), en toegang tot klachtenprocedures en klachtenformulieren, enz. Aangezien luchtvaartmaatschappijen de meest betrouwbar
e bron zijn om deze informatie te verschaffen (overweging 20, artikel 5, lid 2), is de rapporteur van mening dat de informatie
en de bijstand aan passagiers aanzienlijk kan worden verbeter
...[+++]d door de aanwezigheid van luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven (artikel 14, lid 1 bis (nieuw)).