Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply the FUA concept
Apply the concept of Flexible Use of Airspace
Assisted conception
Assisted reproduction
BOP assistance
Balance of payments assistance
Balance of payments facility
Balance of payments support
Comprehensive Health and Medical Concept
Define concepts for city marketing
Develop a pedagogical concept
Develop concepts for city marketing
Developing city marketing concepts
EU macro-financial assistance
Ensure effective implementation of the FUA concept
Financial assistance facility
Financial assistance mechanism
Financial support mechanism
Health and medical concept for EU-led CSDP missions
IMF lending
Implement a instructional concept
Implement the concept of flexible use of airspace
MFA
Macro-financial assistance
Macro-financial assistance to non-EU countries
Macrofinancial assistance
Medium-term financial assistance
Operate a pedagogical concept
Produce a instructional concept
Special concept
Support mechanism
Write concepts for city marketing

Vertaling van "Assisted conception " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assisted conception | assisted reproduction

gebruik van kunstmatige voortplantingstechnieken | kunstmatige voortplanting | medisch begeleide voortplanting


define concepts for city marketing | developing city marketing concepts | develop concepts for city marketing | write concepts for city marketing

concepten voor stadspromotie ontwikkelen


operate a pedagogical concept | produce a instructional concept | develop a pedagogical concept | implement a instructional concept

pedagogische concepten ontwikkelen


apply the FUA concept | ensure effective implementation of the FUA concept | apply the concept of Flexible Use of Airspace | implement the concept of flexible use of airspace

het concept “flexibel gebruik van het luchtruim” toepassen


Comprehensive Health and Medical Concept | Comprehensive Health and Medical Concept for EU-led Crisis Management Missions and Operations | health and medical concept for EU-led CSDP missions

concept gezondheid en medische zorg voor door de EU geleide GBVB-missies | totaalconcept gezondheid en medische zorg | totaalconcept gezondheid en medische zorg voor door de EU geleide crisisbeheersingsmissies en -operaties


support mechanism [ financial assistance facility | financial assistance mechanism | financial support mechanism ]

steunregeling


macro-financial assistance [ EU macro-financial assistance | macrofinancial assistance | macro-financial assistance to non-EU countries | MFA | IMF lending(STW) ]

macrofinanciële bijstand [ macrofinanciële bijstand aan niet-EU-landen | macrofinanciële bijstand van de EU | macrofinanciële bijstand van de Europese Unie | MFB ]


Second Additional Protocol to the Council of Europe Convention on mutual legal assistance | Second Additional Protocol to the Council of Europe Convention on mutual legal assistance in criminal matters | Second Additional Protocol to the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters | Second Protocol to the European Convention on mutual legal assistance

Tweede Aanvullend Protocol bij het Europees Verdrag inzake wederzijdse rechtshulp in strafzaken


balance of payments assistance [ balance of payments facility | balance of payments support | BOP assistance | medium-term financial assistance ]

financiële steun [ betalingsbalanssteun | opheffing van de financiële steun | steun op middellange termijn | verlening van financiële steun | verzoek om financiële steun ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the provision of financing, financial assistance, technical advice, assistance or training relating to military activities, if it has determined that such financing, advice, assistance or training is intended solely for the support of, or use by, Amisom’s strategic partners, operating solely under the African Union Strategic Concept of 5 January 2012, and in cooperation and coordination with Amisom as stipulated in paragraph 36 of UNSCR 2093 (2013);

de verstrekking van financiering, financiële bijstand, technisch advies, bijstand of opleiding in verband met militaire activiteiten, indien zij heeft vastgesteld dat deze financiering, dit advies, deze bijstand of deze opleiding uitsluitend bestemd is ter ondersteuning van of voor gebruik door de strategische partners van AMISOM, die alleen optreden op basis van het African Union Strategic Concept van 5 januari 2012, en in samenwerking en samenspraak met AMISOM, als bepaald in punt 36 van UNSCR 2093 (2013);


emphasises the need for European regional and local pioneers in tackling the challenge of demographic ageing by applying new ICT-assisted systemic solutions and calls for innovative ICT-assisted concepts for Europe to be able to take the lead in active ageing in digitalised world;

benadrukt dat er behoefte is aan regionale en lokale actoren die in Europa het voortouw nemen bij het aanpakken van de vergrijzingsproblematiek m.b.v. nieuwe ICT-ondersteunde systeemoplossingen. Actief ouder worden in een gedigitaliseerde wereld moet worden bevorderd door in Europa innovatieve, ICT-ondersteunde concepten te ontwikkelen;


recommends that high priority be given to developing ICT-assisted concepts and methods to disseminate and implement the results of RD in relation to real-life processes.

beveelt aan om een hoge prioriteit te verlenen aan de ontwikkeling van ICT-gesteunde concepten en methoden ter verspreiding en toepassing van de resultaten van OO in het dagelijkse leven van de mensen.


14. Proposes that the EU’s focus on ‘aid effectiveness’ should be complemented by a focus on ‘development effectiveness’ (i.e. output and results of development policies and assistance), which is the preferred concept of emerging donors; takes the view that the concept of ‘development effectiveness’ might thus provide not only an opportunity for more substantial EU-BRICS dialogue but also a chance to strengthen within the EU itself the concept of policy coherence for development enshrined in Article 208 TFEU;

14. stelt voor dat de EU overweegt om niet langer uitsluitend te focussen op "doeltreffendheid van hulp", maar ook op "doeltreffendheid van ontwikkeling" (waarbij de output en de resultaten van het ontwikkelingsbeleid en van hulpmaatregelen centraal staan), zoals de nieuwe donorlanden gewoonlijk doen; is van mening dat het concept "doeltreffendheid van ontwikkeling" in dat opzicht niet alleen de kans biedt om de dialoog tussen de EU en de BRICS-landen te verdiepen, maar ook om de samenhang van het ontwikkelingsbeleid in de EU zelf, zoals neergelegd in artikel 208 van het VWEU, te versterken;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– having regard to its resolution of 18 May 2010 on the EU Coherence for Development policy and the Official Development Assistance Plus concept ,

– gezien zijn resolutie van 18 mei 2010 over de samenhang van het EU-ontwikkelingsbeleid en het concept „officiële ontwikkelingshulp plus” ,


10. Emphasises the need to provide sufficient clarity and more flexibility and ensure better-targeted assistance, particularly aimed at civil society, respect of human rights and aspirations towards democracy including at local and regional level, so as to promote a bottom-up approach; underlines the importance of guaranteeing the rapid identification and elimination of shortcomings in the future and thus increasing the quality and effectiveness of EU assistance; calls also, in the context of the ENP review, for a comprehensive efficiency analysis of ENPI in coordination with other instruments such as EIDHR, with the aim of making bett ...[+++]

10. benadrukt dat voldoende duidelijkheid en meer flexibiliteit moet worden geboden en dat voor doelgerichtere bijstand moet worden gezorgd, vooral om het maatschappelijk middenveld, de eerbiediging van de mensenrechten en het streven naar democratie te ondersteunen, ook op lokaal en regionaal niveau, teneinde een bottom-upaanpak te bevorderen; wijst erop dat tekortkomingen in de toekomst snel moeten worden onderkend en weggewerkt, om de kwaliteit en de doeltreffendheid van de EU-steun te verbeteren; dringt in het kader van de herziening van het ENB ook aan op een uitvoerige analyse van de efficiëntie van het ENPI, gecoördineerd met an ...[+++]


– The next item is the short presentation of the report by Franziska Keller, on behalf of the Committee on Development, on EU policy coherence for development and the ‘Official Development Assistance plus’ concept [2009/2218(INI)] (A7-0140/2010).

– Aan de orde is de korte presentatie van het verslag (A7-0140/2010) van Franziska Keller, namens de Commissie ontwikkelingssamenwerking, over de samenhang van het EU-ontwikkelingsbeleid en het concept "officiële ontwikkelingshulp plus" [2009/2218(INI)].


on the EU Policy Coherence for Development and the ‘Official Development Assistance plus’ concept

inzake de samenhang van het EU-ontwikkelingsbeleid en het concept "officiële ontwikkelingshulp plus"


The concept of financial assistance provided for the use of a particular service should not apply to systems of aids granted by Member States, in particular in the social field or in the cultural sector, which are covered by Community rules on competition, nor to general financial assistance not linked to the use of a particular service, for example grants or loans to students.

Het begrip financiële bijstand voor het gebruik van een bepaalde dienst dient niet van toepassing te zijn op stelsels van steunmaatregelen van de lidstaten, met name in de sociale of culturele sector, die vallen onder de communautaire mededingingsregels, of op algemene financiële bijstand die niet gebonden is aan het gebruik van een bepaalde dienst, zoals bijvoorbeeld studiebeurzen of -leningen.


Many say that while the region remains the appropriate level for the conception and management of assistance for the above reasons, designating eligible areas at the sub-regional level can artificially restrict the field of intervention of Community assistance, and is difficult to reconcile with an approach emphasising the new factors of competitiveness.

Velen stellen dat, terwijl de regio om de bovengenoemde redenen het passende niveau voor de concipiëring en het beheer van bijstandspakketten blijft, de aanwijzing van subsidiabele zones op subregionaal niveau het actieterrein van de communautaire bijstand kunstmatig kan beperken en moeilijk te verenigen valt met een aanpak die het accent legt op de nieuwe factoren van concurrentiekracht.


w