Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATEE
Association for Teacher Education in Europe

Traduction de «Association for Teacher Education in Europe » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Association for Teacher Education in Europe | ATEE [Abbr.]

Vereniging voor Lerarenopleiding in Europa | ATEE [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For example, the level of education in Europe remains inadequate (only 75% of young people aged 22 have completed some form of upper secondary level education, against a target of 85% by 2010), the level of participation in lifelong learning continues to be low (fewer than 10% of adults participate in further learning, the target being to reach 12.5% by 2010), and both failure at school (one in five pupils drop ...[+++]

Vooral het opleidingspeil van de Europeanen is nog steeds niet hoog genoeg (slechts 75% van de jongeren onder de tweeëntwintig jaar heeft een diploma van de tweede fase van het voortgezet onderwijs, terwijl het streven is om uiterlijk in 2010 een cijfer van 85% te bereiken). Levenslang leren vindt nog steeds te weinig plaats (nog geen 10% van de volwassenen blijven leren, terwijl het streven is om in 2010 een cijfer van 12,5% te bereiken). Het aantal vroegtijdige schoolverlaters is nog steeds veel te hoog (een op de vijf leerlingen verlaat de schoolbanken voortijdig, terwijl het streven is om dit aantal met de helft te verminderen).


Also concerned will be networks such as EUN - European Schoolnet [26], the thematic networks developed under Socrates, the European Parents Association, European teachers' and students' organisations and various European associations operating at different educational levels with experience in the use of information and communication technologies in education.

Dit betreft ook netwerken zoals het EUN - European Schoolnet [26], de door Socrates ontwikkelde thematische netwerken, de Europese vereniging van ouders van leerlingen, de Europese verenigingen van leerkrachten, de verenigingen van studenten en de Europese organisaties (op uiteenlopende onderwijsniveaus) die over ervaring beschikken met het gebruik voor onderwijsdoeleinden van de IC-technologieën.


Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their curren ...[+++]

De lidstaten worden verzocht: nationale plannen op te stellen om structuur, samenhang en richting te geven aan acties ter bevordering van meertaligheid (inclusief de bevordering van taalverscheidenheid in het dagelijkse leven)[24]; hun maatregelen op het gebied van de opleiding van leraren vreemde talen te herzien in het licht van de resultaten van de studie ‘European Profile for Language Teacher Education’[25]; hun maatregelen op het gebied van talen leren op jonge leeftijd te herzien in het licht van de beste praktijken in heel Europa ...[+++]


Communities of practitioners at EU level have proven to be solid solutions for exchanging good practices and for peer support, as shown by the massive engagement of teachers in the e-Twinning[16] platform, with more than 200.000 registered users, in SCIENTIX, the community for science education in Europe[17], and in Open Discovery Space[18].

Gemeenschappen op EU-niveau van mensen uit de praktijk zijn een succesvol middel gebleken voor de uitwisseling van goede praktijken en voor collegiale ondersteuning. De enorme betrokkenheid van leraren bij het e-Twinning‑platform[16], met meer dan 200 000 geregistreerde gebruikers, bij SCIENTIX, de community voor wetenschapsonderwijs in Europa[17], en bij Open Discovery Space[18] maakt dit duidelijk.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unless Member States take action to attract and retain the best teachers, we will undermine progress in advancing the quality of education in Europe.

Tenzij de lidstaten actie ondernemen om goede nieuwe leraren aan te trekken en te behouden, komt de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs in Europa in gevaar.


Adequate initial teacher education and continuous professional development for teachers and trainers improve the quality of education in Europe: a highly skilled labour force can only be realised by attracting and training the best educators.

Een hoogstaande initiële lerarenopleiding en permanente professionele ontwikkeling van leraren en opleiders verhogen de kwaliteit van het onderwijs in Europa: alleen door de beste leerkrachten aan te trekken en op te leiden, kunnen we komen tot een hooggekwalificeerd lerarenkorps.


Several countries are facing teacher shortages and have concerns over an ageing workforce ('Key Data on Education in Europe 2012', IP/12/121).

Verschillende landen hebben met een tekort aan leraren te kampen en maken zich zorgen over vergrijzing van de beroepsgroep (Key Data on Education in Europe 2012, IP/12/121).


European Commission Press Release ( IP/09/1145 , 16 July 2009): Key data on education in Europe: Longer schooling, fewer pupils and teachers

Persbericht IP/09/1145 van de Commissie van 16 juli 2009. Key data on education in Europe: Longer schooling, fewer pupils and teachers


The event will host over 400 participants, comprising teachers from across Europe, representatives from eTwinning's central and national support services, and other important stakeholders in school education.

Onder de meer dan 400 deelnemers zijn leraren uit heel Europa, vertegenwoordigers van de centrale en nationale ondersteuningsdiensten van eTwinning en andere belangrijke belanghebbenden bij het onderwijs.


The conclusions of the most advanced pilot experiments stress that technology prompts a rethink of the structure and contents of education and training programmes, making it essential to launch experimentation in order to derive pointers on what the school, university and training of tomorrow should be, associating closely teachers, trainers, learners, parents and their representative organisations, industry and the social partners.

De conclusies van de meest geavanceerde proefprojecten onderstrepen dat de technologie tot een herdefinitie van de structuur en de inhoud van de onderwijs- en opleidingsprogramma's leidt. Het is dus fundamenteel projecten uit te voeren om de gegevens te verkrijgen die het ons mogelijk maken de school, de universiteit en de opleiding van morgen uit te denken dankzij een nauwe samenwerking tussen leerkrachten, opleiders, leerlingen, ouders alsook de organisaties waarin zij vertegenwoordigd zijn, het bedrijfsleven en de sociale partners.




D'autres ont cherché : Association for Teacher Education in Europe     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Association for Teacher Education in Europe' ->

Date index: 2022-07-24
w