Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Associative learning
Auto-association auto-associative learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Confer on learning methods
Conversion hysteria
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Hetero-association
Hetero-associative learning
Hysteria hysterical psychosis
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Jealousy
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction

Traduction de «Associative learning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


hetero-association | hetero-associative learning

hetero-associatief leren


auto-association:auto-associative learning

auto-associatief leren


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

adviseren over leermethoden | advies geven over leermethoden | raad geven over leermethoden


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

montessorileermateriaal | montessorilesmateriaal


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

leerstoornissen identificeren | leerstoornissen vaststellen


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Omschrijving: Het gemeenschappelijk thema van dissociatieve stoornissen of conversiestoornissen bestaat uit een gedeeltelijk of volledig verlies van de normale integratie van herinneringen, besef van identiteit en onmiddellijke zintuiglijke gewaarwordingen en controle over de motoriek. Alle vormen van dissociatieve stoornissen vertonen de tendens minder te worden na enige weken of maanden, vooral als hun begin samenviel met een traumatische levensgebeurtenis. Meer chronische stoornissen, vooral verlammingen en anesthesieën, kunnen ontstaan indien het begin samenvalt met onoplosbare problemen of persoonlijke conflicten. Deze stoornissen z ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
37. A test of associative learning and memory should be conducted post-weaning (e.g. 25 ± 2 days) and for young adults (PND 60 and older).

37. Na het spenen (bv. 25 ± twee dagen) en bij jongvolwassen dieren (PND 60 en ouder) moet een test van het associatieve leervermogen en geheugen worden uitgevoerd.


2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people.

2. De associatie is gericht op versterking van de banden tussen jongeren in de LGO en jongeren in de Unie, onder meer door basis-, beroeps of vervolgopleiding, studie-uitwisselingen en leermobiliteit van jongeren uit de LGO te stimuleren en intercultureel leren en het wederzijds begrip tussen jongeren te bevorderen.


2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people, and by creating favourable conditions for them to develop their skills and to work and participate actively in society which is essential for sustainable economic and social development.

2. De associatie is gericht op versterking van de banden tussen jongeren in de LGO en jongeren in de Unie, onder meer door de uitwisseling in het kader van het onderwijs, en basis-, beroeps of vervolgopleiding en de mobiliteit van jongeren uit de LGO te stimuleren, het interculturele leren en wederzijds begrip tussen jongeren te bevorderen en gunstige omstandigheden voor hen te creëren om hun vaardigheden te ontwikkelen en actief te werken in en deel te nemen aan de samenleving, wat essentieel is voor een duurzame economische en sociale ontwikkeling.


2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting educational and initial, vocational or continuing training, learning exchanges and mobility of OCT youth and by fostering intercultural learning and mutual understanding between young people.

2. De associatie is gericht op versterking van de banden tussen jongeren in de LGO en jongeren in de Unie, onder meer door basis-, beroeps of vervolgopleiding, studie-uitwisselingen en leermobiliteit van jongeren uit de LGO te stimuleren en intercultureel leren en het wederzijds begrip tussen jongeren te bevorderen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The association aims at strengthening the ties between young people living in the OCTs and the Union, among others by promoting learning mobility of OCTs youth and by fostering mutual understanding between young people.

2. De associatie is gericht op versterking van de banden tussen jongeren in de LGO en jongeren in de Unie, onder meer door de leermobiliteit van jongeren uit de LGO te stimuleren en het wederzijds begrip tussen jongeren te bevorderen.


For applying ECVET to learning outcomes achieved in a non-formal and informal learning context or outside the framework of an MoU, the competent institution which is empowered to award qualifications or units or to give credit should establish procedures and mechanisms for the identification, validation and recognition of these learning outcomes through the award of the corresponding units and the associated ECVET points.

Voor de toepassing van het ECVET op in niet-formele en informele leercontexten of buiten het kader van een intentieverklaring verworven leerresultaten moet de bevoegde instelling die gemachtigd is kwalificaties of eenheden toe te kennen of studiepunten te verlenen, procedures en mechanismen voor de identificatie, validering en erkenning van deze leerresultaten ontwikkelen door de toekenning van de overeenkomstige eenheden en de bijbehorende ECVET-punten.


44. Urges coordination, cooperation, efficiency and transparency between legislative measures and the institutional frameworks, networks and partnerships of bodies or associations involved in adult learning, using local, regional, national, European (public or private) financial resources;

44. benadrukt het belang van coördinatie, samenwerking, efficiëntie en transparantie ten aanzien van wetgevingsmaatregelen en institutionele raamwerken, netwerken en partnerschappen van organen of verenigingen die betrokken zijn bij volwasseneneducatie, een en ander met gebruikmaking van plaatselijke, regionale, nationale, Europese (publieke dan wel private) financiële middelen;


These projects should develop new models for cooperation between European Higher Education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in Higher Edu ...[+++]

De projecten in dit verband moeten nieuwe modellen voor samenwerking tussen Europese instellingen voor hoger onderwijs ontwikkelen, en met name inspelen op: de bij- en nascholing en beroepsontwikkeling, alsook bij de totstandbrenging van diensten die ondersteuning bieden bij het leren en diensten voor de opleiding van onderwijsgevenden, praktijkopleiders en andere betrokkenen bij het onderwijs in het werken met e-learning; het onderzoek van kwaliteitsborgingsmethoden; de verwerving van meer inzicht in de vraag welke organisatorische veranderingen en mogelijke risico's de invoering van e-learning in het hoger onderwijs met zich meebreng ...[+++]


These projects should develop new models for cooperation between European higher education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in higher edu ...[+++]

De projecten in dit verband moeten nieuwe modellen voor samenwerking tussen Europese instellingen voor hoger onderwijs ontwikkelen, en met name inspelen op: de bij- en nascholing en beroepsontwikkeling, alsook bij de totstandbrenging van diensten die ondersteuning bieden bij het leren en diensten voor de opleiding van onderwijsgevenden, praktijkopleiders en andere betrokkenen bij het onderwijs in het werken met e-learning; het onderzoek van kwaliteitsborgingsmethoden; de verwerving van meer inzicht in de vraag welke organisatorische veranderingen en mogelijke risico's de invoering van e-learning in het hoger onderwijs met zich meebreng ...[+++]


associations working in the field of lifelong learning, including students', trainees', pupils', teachers', parents' and adult learners' associations;

verenigingen die werkzaam zijn op het gebied van een leven lang leren, met inbegrip van verenigingen van studenten, stagiairs, leerlingen, onderwijsgevenden, ouders en lerende volwassenen;


w