Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
Audiovisual commercial communication
Audiovisual communications
Audiovisual communications policy
Junk e-mail
Spam
Surreptitious advertising
Surreptitious audiovisual commercial communication
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Vertaling van "Audiovisual commercial communication " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audiovisual commercial communication

audiovisuele commerciële communicatie


surreptitious advertising | surreptitious audiovisual commercial communication

sluikreclame


unsolicited commercial communication

ongevraagde commerciële communicatie


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

ongevraagde elektronische reclame [ junkmail | ongevraagde elektronische communicatie | ongevraagde reclamemail | spam ]


audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

audiovisueel beleid [ audiovisuele communicatie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
46. Urges the Member States to continue to encourage audiovisual media service providers to develop codes of conduct with regard to inappropriate audiovisual commercial communications in children’s programmes;

46. dringt er bij de lidstaten op aan om aanbieders van audiovisuele mediadiensten te blijven aanmoedigen om gedragscodes te ontwikkelen voor ongepaste commerciële audiovisuele communicatie in kinderprogramma's;


O. whereas the expansion of the audiovisual media services markets with the development of hybrid services presents new challenges with regard to a wide range of issues, such as competition, intellectual property rights, the evolution of existing and the emergence of new forms of audiovisual commercial communications, and overlay advertising which challenges programme integrity and puts into question the adequacy and effectiveness of the AVMSD, as well as its relationship with other instruments of EU law;

O. overwegende dat de groei van de markten voor audiovisuele mediadiensten met de ontwikkeling van hybride diensten nieuwe uitdagingen oplevert met betrekking tot talrijke aangelegenheden, zoals concurrentie, intellectuele-eigendomsrechten, de ontwikkeling van bestaande en de opkomst van nieuwe vormen van audiovisuele commerciële communicatie en overlay-reclame die de integriteit van het programma onder druk zet en twijfels doet rijzen over de adequaatheid en effectiviteit van de richtlijn audiovisuele mediadiensten, alsook over de v ...[+++]


46. Urges the Member States to continue to encourage audiovisual media service providers to develop codes of conduct with regard to inappropriate audiovisual commercial communications in children’s programmes;

46. dringt er bij de lidstaten op aan om aanbieders van audiovisuele mediadiensten te blijven aanmoedigen om gedragscodes te ontwikkelen voor ongepaste commerciële audiovisuele communicatie in kinderprogramma's;


O. whereas the expansion of the audiovisual media services markets with the development of hybrid services presents new challenges with regard to a wide range of issues, such as competition, intellectual property rights, the evolution of existing and the emergence of new forms of audiovisual commercial communications, and overlay advertising which challenges programme integrity and puts into question the adequacy and effectiveness of the AVMSD, as well as its relationship with other instruments of EU law;

O. overwegende dat de groei van de markten voor audiovisuele mediadiensten met de ontwikkeling van hybride diensten nieuwe uitdagingen oplevert met betrekking tot talrijke aangelegenheden, zoals concurrentie, intellectuele-eigendomsrechten, de ontwikkeling van bestaande en de opkomst van nieuwe vormen van audiovisuele commerciële communicatie en overlay-reclame die de integriteit van het programma onder druk zet en twijfels doet rijzen over de adequaatheid en effectiviteit van de richtlijn audiovisuele mediadiensten, alsook over de ve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
According to the AMVSD, audiovisual commercial communications must not cause physical or moral harm to minors.

In de AVMD-richtlijn is vastgelegd dat commerciële audiovisuele communicatie geen fysiek of geestelijk letsel bij minderjarigen tot gevolg mag hebben.


40. Is aware of the importance of the media in informing, educating and persuading in relation to promoting a healthy and balanced diet as well as their role in the creation of stereotypes and body image; considers the voluntary approach adopted in the Audiovisual Media Services Directive on the advertising of food of poor nutritional value directed at children to be a step in the right direction, to be specifically monitored, and asks the Commission to bring forward stricter proposals if the 2011 review of the Directive declares the voluntary approach to have failed in this field; calls on Member States and the Commission to encourage media service providers to develop codes of conduct regarding inappropriate ...[+++]

40. is doordrongen van het belang van de media bij het informeren, voorlichten en overreden in verband met een gezond evenwichtig dieet, alsmede van de rol van de media bij het creëren van stereotypes en lichaamsbeelden; beschouwt de vrijwillige benadering, waarvoor wordt gekozen in het voorstel voor een richtlijn over "Audiovisuele mediadiensten zonder grenzen ", over reclame voor voedingsmiddelen met lage voedingswaarde gericht op kinderen, als stap in de goede richting, die specifiek moet worden gecontroleerd, en verzoekt de Commissie striktere voorstellen te doen indien bij de herzien van de richtlijn in 2011 blijkt dat de vrijwilli ...[+++]


The common position essentially follows the philosophy of the Commission proposal, whereby a core of 'qualitative' rules on audiovisual commercial communication (advertisement) are applied to all audiovisual media services, whilst the 'quantitative' rules, which apply only to television broadcasting, have been simplified and streamlined compared to the rules of the existing Directive, with a view to creating a regulatory environment in which the 'free-to-air' broadcasting model can continue to compete with subscription-based television channels.

Het gemeenschappelijk standpunt komt in wezen overeen met de filosofie van het Commissievoorstel: een kern van "kwalitatieve" voorschriften voor audiovisuele commerciële communicatie (reclame) wordt toegepast op alle audiovisuele mediadiensten, terwijl de "kwantitatieve" voorschriften, die enkel voor televisie-uitzendingen gelden, ten opzichte van de bestaande richtlijn vereenvoudigd en gestroomlijnd zijn, teneinde een regelgeving tot stand te brengen waarin het model van vrij te ontvangen televisie-uitzendingen kan blijven wedijveren met abonneegerichte televisiekanalen.


The questionnaire is in four sections: the first contains general questions about media literacy while the other three collect information about initiatives and projects in commercial communications, audiovisual works and the online world.

De vragenlijst bestaat uit vier delen: het eerste deel bevat algemene vragen over media-alfabetisme en in de andere drie delen wordt informatie verzameld over initiatieven en projecten voor commerciële communicatie, audiovisuele werken en de online-wereld.


IV. THE COUNCIL CALLS ON THE COMMISSION TO: 20. follow-up, as appropriate, the consultation already under way on the Green Papers "Living and working in the information society"[18] , New audiovisual services, "Copyright and related rights in the information society"[19] , "The legal protection of encrypted services"[20] and "Commercial communications in the internal market" [21] ; 21. analyze potential barriers to the development of new information society services, in particular electronic commerce; 22. analyze the impact of inform ...[+++]

DE RAAD VERZOEKT DE COMMISSIE 20. zo nodig te zorgen voor de follow-up van het reeds lopende overleg over de Groenboeken, over "Leven en werken in de informatiemaatschappij" [18] , Nieuwe audiovisuele diensten, "Auteursrecht en naburige rechten in de informatiemaatschappij" [19] , "De rechtsbescherming van geëncrypteerde diensten" [20] en "Commerciële communicatie in de interne markt" [21] ; 21. potentiële belemmeringen voor de ontwikkeling van nieuwe diensten van de informatiemaatschappij, in het bijzonder het elektronische handels- ...[+++]


Apart from the Green Paper on copyright and related rights in the Information Society, the Commission is also due to issue shortly two other Green Papers concerning the legislative framework for the Information Society, one on audiovisual encryption and the other on commercial communications.

Naast het groenboek betreffende het auteursrecht en naburige rechten in de informatiemaatschappij moet de Commissie binnenkort eveneens twee andere groenboeken publiceren inzake het regelgevend kader voor de diensten van de informatiemaatschappij; één over audiovisuele codering en een ander over commerciële communicatie.


w