13. Stresses the importance of generating the 'triangle of knowledge' (i.e. education,. research and innovation) needed for the European Research Area;
considers that in order to achieve the necessary synergy between research, education and innovation, a comprehensive knowledge transfer approach, and also the development of cross-sector human resources, are needed; calls therefore on Member States to develop strategies to improve knowledge transfer
and to address the skills shortage by increased emphasis on natural science training
...[+++]and by attracting more students into nanoscience and science-related, multidisciplinary subjects; welcomes the Commission's effort to support research training networks in nanotechnologies and calls on the Member States to create, both in isolation and in close cooperation with each other, multidisciplinary networks to combine nanotechnologies with a broad spectrum of research areas, with the aim of developing new hybrid technologies; 13. beklemtoont het belang van het genereren van de "kennisdriehoek" (onde
rwijs, onderzoek en innovatie) die nodig is voor de Europese onderzoeksruimte; is van mening dat voor het bereiken van de noodzakelijke synergie tussen onderzoek, onderwijs en innovatie een alomvattende aanpak van kennisoverdracht en de ontwikkeling van niet-sectorgebonden personeel vereist zijn; dringt er dan ook bij de lidstaten op aan strategieën te ontwikkelen ter verbetering van kennisoverdracht en het kennistekort aan te pakken door grotere nadruk te leggen op het onderwijs in de natuurwetenschappen en meer studenten voor de nanowetenschappen en de wetensch
...[+++]apsgerelateerde, multidisciplinaire vakken aan te trekken; is ingenomen met de inspanningen van de Commissie ter ondersteuning van de opleidingsnetwerken voor onderzoek naar nanotechnologieën en verzoekt de lidstaten om met het oog op de ontwikkeling van nieuwe hybride technologieën zowel zelfstandig als in nauwe onderlinge samenwerking multidisciplinaire netwerken op te zetten waarin nanotechnologieën met een diversiteit aan andere onderzoeksgebieden worden gecombineerd;