Whereas a comprehensive evaluation of Directive 70/311/EEC has shown that it is possible to improve road safety further by applying practical experience and technological development and taking into account the progress made in the Economic Commissio
n for Europe of the United Nations, notably in Regulation No 79 and supplements 1 and 2 thereto. These improvements may be obtained b
y reducing steering control effort, inserting requirements for power-assisted steering equipment using the same energy source as the braking device, introduc
...[+++]ing a steering test at higher speed for motor vehicles, introducing requirements for auxiliary steering equipment, and introducing a uniform presentation for the information document and the EEC type-approval certificate in order to facilitate computerization of storage and transmission of data by applicants and approval authorities; Overwegende dat uit een algemene evaluatie van Richtlijn 70/311/EEG is gebleken dat de verkeersveiligheid kan worden verbeterd door maatregelen, gebaseerd op aan praktijkervaring en de vooruitgang van de techniek ontleende kennis, alsmede op de vorderingen van de werkzaamheden van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties, met name reglement nr. 79 en de supplementen 1 en 2 daarvan; dat deze verbeteringen kunnen worden gerealiseerd door de besturingskrachten te verminderen, bepalingen toe te voegen voor bekrachtigde stuurinrichtingen die gebruik maken van dezelfde energiebron als de reminrichting, een besturingsproef bij hoge snelheid voor motorvoertuigen
in te voeren, voorschriften in ...[+++] te voeren voor hulpstuurinrichtingen en een standaardinlichtingenformulier en een standaard-EEG-goedkeuringscertificaat in te voeren gericht op de vergemakkelijking van de computerisering van de gegevensopslag en -transmissie door de aanvragers en de bevoegde instanties;