where G EDFW ,i = instantaneous equivalent d
iluted exhaust mass flow rate (kg/s) G EXHW ,i = instantaneous exhaust mass flow
rate (kg/s) q i = instantaneous dilution ratio G TOTW ,I = instantaneous diluted exhaust mass flow
rate through dilution tunnel (kg/s) G DILW ,i = instantaneous dilution air mass flow
rate (kg/s) f = data sampling
rate (Hz) n = number of measurements (b) where M f = particulate mass sampled over t
he cycle (mg) r s = average sample ra ...[+++]tio over the test cycle where where M SE = sampled exhaust mass over the cycle (kg) M EXHW = total exhaust mass flow over the cycle (kg) M SAM = mass of diluted exhaust gas passing the particulate collection filters (kg) M TOTW = mass of diluted exhaust gas passing the dilution tunnel (kg) NOTE: In case of the total sampling type system, M SAM and M TOTW are identical.waarin: G EDFW ,i = momentane equivalente verdunde uitlaatgasmassastroom (kg/s); G EXHW ,i = momentane uitlaatgasmassastroom (kg/s); q i = momentane verdunningsverhouding; G TOTW ,I = momentane verdunde uitlaatgasmassastroom door de verdunningstunnel (kg/s); G DILW ,i = momentane massastroom van de verdunningslucht (kg/s); f = frequentie van bemonstering (Hz); n = aantal metingen; b) waarin: Mf = massa van het tijdens de cyclus verzamelde deeltjesmonster (mg); r s = gemiddelde
bemonsteringsverhouding tijdens de cyclus; met waarin: M SE = bemonsterde uitlaatgasmassa gedurende de cyclus (kg); M EXHW = totale uitlaatgasmassastroom
...[+++] gedurende de cyclus (kg); M SAM = massa van het verdunde uitlaatgasmonster dat door het deeltjesbemonsteringsfilter wordt gevoerd (kg); M TOTW = massa van het verdunde uitlaatgas dat door de verdunningstunnel wordt gevoerd (kg). OPMERKING: Bij het systeem met totale bemonstering zijn M SAM en M TOTW identiek.