Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bank first principle
Basic animal first aid
Basic knowledge of first aid provision to animals
Basics of biological science
Biology
Educate on first aid principles
Equivalence principle
Field of biological science
First aid for animals
First law of thermodynamics
First principle of thermodynamics
First principles of biology
Principles of first aid for animals
Provide instruction on first aid principles
Teach first aid principles
Teaches first aid principles
Think small first principle

Vertaling van "Bank first principle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


equivalence principle | first law of thermodynamics | first principle of thermodynamics

eerste hoofdwet


basics of biological science | first principles of biology | biology | field of biological science

biologie




educate on first aid principles | provide instruction on first aid principles | teach first aid principles | teaches first aid principles

eerstehulpprincipes aanleren | eerstehulpprincipes doceren | eerstehulpprincipes onderwijzen


basic animal first aid | principles of first aid for animals | basic knowledge of first aid provision to animals | first aid for animals

eerste hulp voor dieren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Stresses that, because of the aggravating effect of the financial and economic crisis, many SMEs have difficulty in accessing finance, and that SMEs need to comply with new and sometimes more stringent regulatory criteria than before; stresses that banking institutions which have benefited during the crisis from state aid, as well as other implicit forms of subsidy provision such as public guarantees and liquidity support from central banks and the European Central Bank, should be subject to targets for their financing amounts and conditions for SMEs; encourages the Commission to continue its efforts in promoting national-level impl ...[+++]

3. benadrukt dat de financiële en economische crisis het voor veel kmo's nog moeilijker maakt om toegang te hebben tot financiering en dat kmo's nu aan nieuwe en soms strengere regels en criteria moeten voldoen dan voorheen; benadrukt dat aan banken, die tijdens de crisis staatssteun hebben gekregen en ook andere impliciete vormen van subsidies, zoals staatswaarborgen en liquiditeitssteun van centrale banken en de Europese Centrale Bank, doelstellingen moeten worden opgelegd inzake de bedragen en voorwaarden voor kmo-financiering; moedigt de Commissie aan haar inspanningen voort te zetten om de uitvoering op nationaal niveau te bevorderen van het „th ...[+++]


3. Stresses that, because of the aggravating effect of the financial and economic crisis, many SMEs have difficulty in accessing finance, and that SMEs need to comply with new and sometimes more stringent regulatory criteria than before; stresses that banking institutions which have benefited during the crisis from state aid, as well as other implicit forms of subsidy provision such as public guarantees and liquidity support from central banks and the European Central Bank, should be subject to targets for their financing amounts and conditions for SMEs; encourages the Commission to continue its efforts in promoting national-level impl ...[+++]

3. benadrukt dat de financiële en economische crisis het voor veel kmo's nog moeilijker maakt om toegang te hebben tot financiering en dat kmo's nu aan nieuwe en soms strengere regels en criteria moeten voldoen dan voorheen; benadrukt dat aan banken, die tijdens de crisis staatssteun hebben gekregen en ook andere impliciete vormen van subsidies, zoals staatswaarborgen en liquiditeitssteun van centrale banken en de Europese Centrale Bank, doelstellingen moeten worden opgelegd inzake de bedragen en voorwaarden voor kmo-financiering; moedigt de Commissie aan haar inspanningen voort te zetten om de uitvoering op nationaal niveau te bevorderen van het "th ...[+++]


As a consequence of that review, changes should be made in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, reflecting the steps taken by the Cypriot authorities by the first quarter of 2015, in particular with regard to: (i) continuing to closely monitor the liquidity situation of the banking sector; (ii) streamlining the regulation and supervision of insurance companies and pension funds; (iii) further measures to strengthen the banks' management of non-performing loans and ensure long-term sustainable r ...[+++]

Als gevolg van die beoordeling moeten wijzigingen worden doorgevoerd op het gebied van de hervorming van de financiële sector, het begrotingsbeleid en de structurele hervormingen waarbij rekening wordt gehouden met de stappen die de Cypriotische autoriteiten aan het einde van het eerste kwartaal van 2015 al hadden gezet; deze wijzigingen betreffen met name: i) het nauwlettend blijven monitoren van de liquiditeitspositie van de banksector; ii) het stroomlijnen van het toezicht op en de regelgeving van verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen; iii) het nemen van verdere maatregelen nemen om het beheer door ...[+++]


The FSB report of October 2011 represents the first comprehensive international endeavour to step up supervision of the shadow banking system and focuses on: a) defining principles for monitoring and regulating the shadow banking system; b) mapping and assessing systemic risks; and c) identifying the scope for regulatory measures within five workstreams (11). The European Commission meanwhile issued its green paper, focusing on the potential dangers of the shadow banking ...[+++]

Het verslag van de FSB van oktober 2011 is de eerste uitvoerige internationale poging om tot meer toezicht op schaduwbankieren te komen. Een en ander was gericht op a) omschrijving van beginselen voor follow-up en regulering, b) het in kaart brengen en beoordelen van de systeemrisico's en c) afbakening van het toepassingsgebied voor de reguleringsmaatregelen via vijf actieterreinen (11), terwijl de Commissie met een Groenboek kwam dat zich richt op de potentiële gevaren van schaduwbankieren in de EU en op de aanpak hiervan met voorsch ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Condemns the decision taken by the Israeli Government on 2 December 2012 to construct 3 000 new settlement units in the West Bank and East Jerusalem, particularly in the E1 area which, if realised, would cut the West Bank in two; stresses that this decision threatens to undermine the two-state solution; welcomes the international fact-finding mission on Israeli settlements in the occupied Palestinian territory established during the 19th UNHRC session, and looks forward to its reporting back during the 22nd session; deplores the decision by Israel to become the first state not ...[+++]

36. veroordeelt het door de Israëlische regering op 2 december 2012 genomen besluit om 3 000 nieuwe wooneenheden te bouwen op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem, met name in de zone E1, waar de bouw van wooneenheden de Westelijke Jordaanoever in tweeën zou delen; benadrukt dat dit besluit de tweestatenoplossing dreigt te ondermijnen; is verheugd over de tijdens de 19e zitting van de UNHRC ingestelde internationale onderzoeksmissie in de bezette Palestijnse gebieden en ziet uit naar het verslag van deze missie tijdens de 22e zitting; betreurt de beslissing van Israël om als eerste staat niet samen te werken met de UPR en i ...[+++]


A first Communication, adopted in October 2008, spelt out basic principles for support schemes, such as keeping support limited in time and scope, ensuring that eligibility for a support scheme was not based on nationality or avoiding that beneficiary banks unfairly attract new additional business solely as a result of the government support (see IP/08/1495).

In een eerste mededeling uit oktober 2008 worden de basisprincipes voor steunregelingen uiteengezet. Zo moet de steun qua tijd en omvang beperkt blijven en moet worden voorkomen dat een steunregeling alleen voor nationale instellingen geldt en dat de begunstigde banken nieuwe activiteiten naar zich toetrekken die zonder de overheidssteun niet mogelijk zouden zijn geweest (IP/08/1495).


The EIB is first and foremost a bank, which should operate under normal commercial and banking principles.

De EIB is in de eerste plaats een bank die moet opereren overeenkomstig normale commerciële en bancaire beginselen.


Finally, the UK authorities argue that the IAC focuses on the principle of burden-sharing, primarily with the bank taking some element of first loss.

Ten slotte voeren de autoriteiten van het Verenigd Koninkrijk aan dat de mededeling besmette activa is geconcentreerd op het beginsel van de lastenverdeling, waarbij de bank in de eerste plaats een deel first loss voor haar rekening neemt.


We can, together, deliver the biggest fiscal stimulus, the biggest cut in interest rates, the biggest reform in our international financial system, the first international principles governing banking remuneration and banking standards, the first comprehensive action around the world against tax havens and, for the first time in a world crisis, new and additional help to the poor.

We kunnen samen de grootste budgettaire stimulans geven, de grootste daling van de rentetarieven bewerkstelligen, alsook de grootste hervorming van ons internationale financiële stelsel, de eerste internationale uitgangspunten voor beloningen en normen in de banksector, de eerste veelomvattende mondiale actie tegen belastingparadijzen en, voor het eerst in een mondiale crisis, nieuwe en aanvullende hulp voor de armen.


13th Sept. 1993 Signature of Declaration of Principles, secretly negotiated in Oslo 2nd Oct. 1993 Washington Conference and pledging by international community of $ 2.4 billion for the reconstruction of the Occupied Territories (of which the Community pledges 500 MECU for 1994-98). October 1993 Commission Communication on increase in economic assistance to the Palestinians. December 1993 First World Bank Consultative Group of the West Bank and Gaza Strip, Paris.

13 september 1993 Ondertekening van de Beginselverklaring, waarover geheime onderhandelingen plaatsvonden in Oslo 2 oktober 1993 Conferentie van Washington en belofte door de internationale gemeenschap om $ 2,4 miljard te verstrekken voor de wederopbouw van de Bezette Gebieden (waarvan de Gemeenschap 500 miljoen ecu belooft voor 1994-98). oktober 1993 Mededeling van de Commissie over de uitbreiding van de economische hulp aan de Palestijnen. december 1993 Eerste Adviesgroep van de Wereldbank voor de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, Parijs.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Bank first principle' ->

Date index: 2023-01-16
w