Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by demolition charge
Base charge
Base-charge distribution
CHARGE-like syndrome
Choanal atresia with CHARGE association
Determine charges for customer services
Detonating charge
Establish charges for customer services
Malignant neoplasm of base of tongue
Resolve charges for customer services
Set up charges for customer services
Stored charge distribution

Vertaling van "Base charge " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
base charge | detonating charge

sekundaire springstof van een slagpijpje




base-charge distribution | stored charge distribution

basisladingsverdeling


Depth-charge Marine mine Mine NOS, at sea or in harbour Sea-based artillery shell Torpedo Underwater blast

artillerie op zee | dieptebom | mijn NNO, op zee of in haven | ontploffing onder water | torpedo | zeemijn


CHARGE-like syndrome

syndroom van palatoschisis, coloboom en doofheid


Accident caused by demolition charge

ongeval veroorzaakt door slooplading


Choanal atresia with CHARGE association

choanale atresie met coloboom, hartmalformatie, choanale atresie, stoornis en vertraging in groei, genitale afwijkingen en geassocieerd met oorafwijkingen


resolve charges for customer services | set up charges for customer services | determine charges for customer services | establish charges for customer services

kosten voor klantendiensten bepalen


Dorsal surface of base of tongue Fixed part of tongue NOS Posterior third of tongue

achterste derde van tong | dorsaal oppervlak van tongbasis | vastzittend deel van tong NNO


Malignant neoplasm of base of tongue

maligne neoplasma van tongbasis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the road transport sector, tolls calculated as distance-based charges for the use of infrastructure constitute a fair and efficient economic instrument to achieve a sustainable transport policy, since they relate directly to the use of infrastructure, the environmental performance of vehicles and the place and time of use of vehicles and can therefore be set at a level which reflects the cost of pollution and congestion caused by the actual use of vehicles.

In de wegvervoersector zijn tolgelden op basis van de afgelegde afstand berekende heffingen voor het gebruik van de infrastructuur en als zodanig een billijk en efficiënt economisch instrument om een duurzaam vervoersbeleid te bereiken; ze houden immers rechtstreeks verband met het gebruik van de infrastructuur, de milieuprestaties van de voertuigen en de tijd en plaats van gebruik van die voertuigen en kunnen bijgevolg worden vastgesteld op een niveau dat de daadwerkelijk door de voertuigen veroorzaakte verontreinigings- en congestiekosten weerspiegelt.


the effect of the implementation of this Directive to direct users toward the most environmentally friendly and efficient transport solutions and shall include information on the introduction of distance-based charges;

het effect dat de toepassing van deze richtlijn heeft op het gedrag van gebruikers in de richting van de meest milieuvriendelijke en efficiënte vervoersoplossingen, alsook informatie over de invoering van op de afgelegde afstand gebaseerde heffingen;


the technical and economic feasibility of gradually abolishing time-based charging systems and introducing distance-based systems and the need to maintain a derogation for Member States with external borders with third countries to continue to apply time-based charging systems to heavy goods vehicles queuing at border-crossing points; and

de technische en economische haalbaarheid van een geleidelijke afschaffing van tijdgerelateerde heffingssystemen en invoering van afstandgerelateerde systemen, en de noodzaak voor lidstaten die aan derde landen grenzen om de tijdgerelateerde heffingssystemen te handhaven voor zware vrachtwagens die aanschuiven op grensovergangen;


(d (a) the technical and economic feasibility of gradually abolishing time-based charging systems and introducing distance-based systems and the need to maintain a derogation for Member States with external borders with third countries to continue to apply time-based charging systems to heavy goods vehicles queuing at border-crossing points.

d bis) de technische en economische haalbaarheid van een geleidelijke afschaffing van tijdgerelateerde heffingssystemen en invoering van afstandgerelateerde systemen, en de noodzaak voor lidstaten die aan derde landen grenzen om de tijdgerelateerde heffingssystemen te handhaven voor zware vrachtwagens die aanschuiven op grensovergangen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A phasing out of time-based charging systems should therefore be taken into consideration.Member States with external borders with third countries should be allowed to derogate from this provision and to continue to apply time-based charging to heavy goods vehicles queuing at border-crossing points.

Daarom moet worden overwogen het op de tijd gebaseerde heffingssysteem af te schaffen. Lidstaten die aan derde landen grenzen, moeten de mogelijkheid krijgen af te wijken van deze bepaling en de op tijd gebaseerde gebruiksrechten op zware vrachtwagens die aanschuiven aan de grensovergangen te blijven toepassen.


Deletion estimated necessary in order to exclude any possibility for a parallel system: e.g. time-based charging for lighter lorries, distance based charging for heavier lorries.

Schrapping wordt noodzakelijk geacht om elke mogelijkheid voor een parallel systeem uit te sluiten; bijvoorbeeld tijdgerelateerde heffingen voor lichtere en afstandgerelateerde voor zwaardere vrachtwagens.


the technical and economic feasibility of gradually abolishing time-based charging systems and introducing distance-based systems and the need to maintain a derogation for Member States with external borders with third countries to continue to apply time-based charging systems to heavy goods vehicles queuing at border-crossing points; and

de technische en economische haalbaarheid van een geleidelijke afschaffing van tijdgerelateerde heffingssystemen en invoering van afstandgerelateerde systemen, en de noodzaak voor lidstaten die aan derde landen grenzen om de tijdgerelateerde heffingssystemen te handhaven voor zware vrachtwagens die aanschuiven op grensovergangen;


This may include economic oversight measures, such as the approval of charging systems and/or the level of charges, including incentive-based charging methods or price cap regulation.

Hiertoe kunnen maatregelen van economisch toezicht behoren, zoals de goedkeuring van systemen en/of van het niveau van luchthavengelden, met inbegrip van op financiële prikkels gebaseerde methoden of regulering inzake prijsplafonds.


Some countries have already implemented kilometre-based charging systems relying on GNSS, specifically for heavy goods vehicles on inter-urban motorways.

Sommige landen hebben, meer bepaald voor vrachtwagens op interlokale autosnelwegen, al op kilometers gebaseerde kostenaanrekeningssystemen geïmplementeerd die gebruik maken van GNSS.


Instances where advance payment will be required should be limited. In particular cases, where public authorities make available environmental information on a commercial basis, and where this is necessary in order to guarantee the continuation of collecting and publishing such information, a market-based charge is considered to be reasonable; an advance payment may be required.

In bijzondere gevallen, wanneer overheidsinstanties milieu-informatie beschikbaar stellen op commerciële basis en dit nodig is om de voortzetting van het verzamelen en publiceren van dergelijke informatie te waarborgen, wordt een op de markt afgestemde vergoeding redelijk geacht; er kan betaling vooraf verlangd worden.


w