Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
BAS
Bone plate
Brake assistance system
Brake backing plate
Brake flange
Brake plate
Braking plate
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
DBC
Dental base plate
Dynamic brake control
Dynamics of locomotive brakes
EBA
Emergency brake assist
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Keep braking system in proper condition
Keep control of braking system
Locomotive brake applications
Maintain braking system
Maintain braking systems
Multiple-disc brake
Multiple-disk brake
Multiple-plate brake
Test the braking force of trains

Traduction de «Brake plate » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
brake backing plate | brake flange | brake plate

ankerplaat | remankerplaat




multiple-disc brake | multiple-disk brake | multiple-plate brake

schijfrem


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

remsystemen onderhouden


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


BAS | Brake assistance system | DBC | Dynamic brake control | EBA | Emergency brake assist

BAS | BAS-remassistent | Brake Assist | DBC | Dynamic brake control | EBA | Elektronische noodstopbekrachtiging




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
a durable plate (150 mm in diameter) shall be fitted to the rear of trailers in category R3a, fitted with inertia brakes, indicating the maximum design speed.

aan de achterzijde van aanhangwagens van categorie R3a die zijn uitgerust met oploopremmen moet een duurzame plaat (met een diameter van 150 mm) worden aangebracht met vermelding van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid.


For testing vehicles having a maximum mass not exceeding 3,5 tonnes, a roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording of braking forces, pedal force and the air pressure in air brake systems and their display; or A plate brake tester equivalent to the roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording capability of the braking forces, pedal force and the display of air pressure in air brake systems;

voor controle van voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton, een rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten, de pedaalkracht en de luchtdruk in pneumatische remsystemen vast te leggen en weer te geven; of een platenremtestbank die gelijkwaardig is aan de rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten en de pedaalkracht vast te leggen en de luchtdruk in pneumatische remsystemen weer te geven;


3.1. Brake pedal force, Fp, applied at the centre of the brake pedal plate following a tangential arc to the brake pedal pivot;

3.1. de rempedaalkracht (Fp), uitgeoefend in het midden van de rempedaalplaat langs een tangentiële boog ten opzichte van de as van het rempedaal;


3.6. Brake pedal travel, Sp, measured at the centre of the pedal plate or at a position on the pedal mechanism where the displacement is proportional to the displacement at the centre of the pedal plate allowing simple calibration of the measurement.

3.6. de rempedaalslag (Sp), gemeten in het midden van de pedaalplaat of op een plaats op het pedaalmechanisme waar de verplaatsing evenredig is aan die in het midden van de pedaalplaat, zodat de meting makkelijk kan worden gekalibreerd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Other electrical equipment n.e.c (including electro-magnets; electro-magnetic couplings and brakes; electro-magnetic lifting heads; electrical particle accelerators; electrical signal generators and apparatus for electro-plating, electrolysis or electrophoresis)

Andere elektrische apparatuur, n.e.g (elektromagneten, elektromagnetische koppelingen en remmen; elektrische lastmagneten; elektrische deeltjesversnellers; elektrische signaalgeneratoren en apparaten en toestellen voor de galvanotechniek, voor elektrolyse of voor elektroforese daaronder begrepen)


Other electrical equipment n.e.c (including electro-magnets; electro-magnetic couplings; clutches and brakes; electro-magnetic lifting heads; electrical particle accelerators; electrical signal generators and apparatus for electro-plating, electrolysis or electrophoresis)

Andere elektrische apparatuur, n.e.g (elektromagneten, elektromagnetische koppelingen, gangwissels en remmen; elektrische lastmagneten; elektrische deeltjesversnellers; elektrische signaalgeneratoren en apparaten en toestellen voor de galvanotechniek, voor elektrolyse of voor elektroforese daaronder begrepen)


1.3.7. For drum brakes, where the requirements of 1.3.1 do not apply, the prescribed amount of water must be distributed equally on either side of the braking device (that is, on the stationary back plate and the rotating drum) from nozzles so positioned as to be two-thirds of the distance from the outer circumference of the rotating drum to the wheel hub.

1.3.7. Bij trommelremmen waarvoor de bepalingen van punt 1.3.1 niet gelden, moet de voorgeschreven hoeveelheid water gelijkelijk aan beide zijden van de reminrichting (dat wil zeggen op de remankerplaat en remtrommel zelf) worden gespoten via een spuitopening die zich ter hoogte van een punt bevindt met een afstand tot het middelpunt van de trommel ter grootte van een derde van de straal van de trommel.


1.3.8. Subject to the requirements of 1.3.7 and to the requirement that no nozzle shall be within 15° of or coincident with a ventilation or inspection port on the stationary back plate, the test equipment for drum brakes shall be so positioned as to obtain the optimum uninterrupted application of water.

1.3.8. Met inachtneming van punt 1.3.7 en van de eis dat geen enkele spuitopening zich binnen 15° of ter hoogte van een ventilatiespleet of inspectieopening op de remankerplaat mag bevinden, dient het sproeisysteem voor de remtrommels zodanig te worden aangebracht dat een zo continu mogelijke waterstraal wordt verkregen.


w