Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Attendant numerical call waiting display
CW
Call TV
Call rates
Call television
Call waiting
Call waiting indication
Check list of waiting patients
Click and talk
Communications tariff
Communications tariff system
Control veterinary practice waiting area
Control veterinary practice waiting areas
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Manage veterinary practice waiting area
Manager of waiting lists
Monitor waiting list
Monitor waiting lists
Monitor waiting-lists
Oversee veterinary practice waiting areas
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Surgical waiting list coordinator
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff
Waiting list coordinator
Waiting list manager
Web call back
Web call through

Traduction de «Call waiting » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
call waiting indication

indicator van wachtende oproepen


call waiting | CW [Abbr.]

gespreksaankondiging | melding van een binnenkomende oproep




attendant numerical call waiting display

display van de oproepen in wachtrij


surgical waiting list coordinator | waiting list manager | manager of waiting lists | waiting list coordinator

medewerker opname- en operatieplanning | spreekuurassistent | opname- en operatieplanner | wachtlijstcoördinator


check list of waiting patients | monitor waiting-lists | monitor waiting list | monitor waiting lists

wachtlijsten beheren


control veterinary practice waiting areas | oversee veterinary practice waiting areas | control veterinary practice waiting area | manage veterinary practice waiting area

wachtruimte van een dierenartsenpraktijk beheren | wachtzaal van een dierenartsenpraktijk beheren


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

communicatietarief [ gesprekstarief | tariefbepaling van communicaties | telefoontarief | transmissietarief ]




Click and talk | Web call back | Web call through

Web call back | Web call through
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Communications shall commence with a call and a reply when it is desired to establish contact, except that, when it is certain that the station called will receive the call, the calling station may transmit the message, without waiting for a reply from the station called.

Wanneer het de bedoeling is contact te maken, begint de communicatie met een oproep en een antwoord, maar wanneer het zeker is dat het opgeroepen station de oproep zal ontvangen, mag het oproepende station het bericht uitzenden zonder te wachten op een antwoord van het opgeroepen station.


This principle applies both to periods where the worker is working in response to a call, (‘ active ’ on-call time), and to periods where s/he is allowed to rest while waiting for a call, (‘ inactive ’ on-call time), provided that s/he remains at the workplace.

Het beginsel geldt zowel voor perioden wanneer de werknemer daadwerkelijk werkt na een oproep ("actieve" aanwezigheidsdienst) als voor perioden wanneer de werknemer op de werkplek mag rusten in afwachting van een oproep ("inactieve" aanwezigheidsdienst).


Waiting for a call from a public employment office

Wacht op een oproep van een openbaar arbeidsbureau


voice mail, call waiting, call forwarding, caller identification, three-way calling and other call management services;

voicemail, oproepmelding, oproepdoorschakeling, belleridentificatie, gesprek met drie personen en andere oproepbeheerdiensten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For on-call time away from the workplace, the legal position would remain as stated in SIMAP :[28] only periods spent actually responding to a call would be counted as working time, although waiting time at home could be treated more favourably under national laws or collective agreements.

Voor bereikbaarheidsdiensten buiten de werkplek zou de rechtspositie blijven zoals aangegeven in de zaak SIMAP:[28] alleen perioden waarbij daadwerkelijk op een oproep wordt gereageerd, zouden als werktijd worden aangerekend, hoewel wachttijd thuis krachtens de nationale wetgeving of collectieve overeenkomsten gunstiger zou kunnen worden behandeld.


22. Is concerned that, in many Member States, waiting times for certain urgent and non-urgent forms of treatment are too long; calls on these Member States to make targeted efforts to reduce waiting times; calls on the Member States, whenever long waiting lists exist and a comparable or equally effective treatment for patients cannot be undertaken in time domestically, to work together closely to ensure a high level of health protection and social security for all EU citizens, while duly respecting the principle of subsidiarity, the ...[+++]

22. maakt zich zorgen over het feit dat in een groot aantal lidstaten onredelijke lange wachttijden voor bepaalde urgente en niet-urgente behandelingen bestaan; roept deze lidstaten op specifieke inspanningen te verrichten om de wachttijden te reduceren; roept de lidstaten op om, daar waar lange wachtlijsten bestaan en een gelijkwaardige of even efficiënte behandeling voor de patiënt in het eigen land niet tijdig kan worden aangeboden, nauw met elkaar samen te werken, teneinde met inachtneming van het subsidiariteitsbeginsel, het evenwicht van de nationale stelsels en een financieel evenwicht een hoog niveau van gezondheidsbescherming en van sociale zekerheid voor alle EU-burger ...[+++]


22. Is concerned that, in many Member States, waiting times for certain urgent and non-urgent forms of treatment are too long; calls on these Member States to make targeted efforts to reduce waiting times; calls on the Member States, whenever long waiting lists exist and a comparable or equally effective treatment for patients cannot be undertaken in time domestically, to work together closely to ensure a high level of health protection and social security for all EU citizens, while duly respecting the principle of subsidiarity, the ...[+++]

22. maakt zich zorgen over het feit dat in een groot aantal lidstaten onredelijke lange wachttijden voor bepaalde urgente en niet-urgente behandelingen bestaan; roept deze lidstaten op specifieke inspanningen te verrichten om de wachttijden te reduceren; roept de lidstaten op om, daar waar lange wachtlijsten bestaan en een gelijkwaardige of even efficiënte behandeling voor de patiënt in het eigen land niet tijdig kan worden aangeboden, nauw met elkaar samen te werken, teneinde met inachtneming van het subsidiariteitsbeginsel, het evenwicht van de nationale stelsels en een financieel evenwicht een hoog niveau van gezondheidsbescherming en van sociale zekerheid voor alle EU-burger ...[+++]


Article 18 of the TDCA calls for further steps in the process of trade liberalisation and for a review of the trade provisions, in particular of the customs duties applicable to products in the “waiting lists” of the TDCA, i.e. products for which limited or no trade liberalisation is laid down in the Agreement.

Artikel 18 van de overeenkomst heeft betrekking op verdere stappen in het proces van handelsliberalisering en herziening van de handelsbepalingen, met name wat de douanerechten betreft die van toepassing zijn op de producten op de “wachtlijsten” van de overeenkomst, dat wil zeggen producten waarvoor in de overeenkomst een beperkte of geen handelsliberalisering is vastgelegd.


Article 18 of the TDCA calls for further steps in the process of trade liberalisation and for a review of the trade provisions, in particular of the customs duties applicable to products in the “waiting lists” of the TDCA, i.e. products for which limited or no trade liberalisation is laid down in the Agreement.

Artikel 18 van de overeenkomst heeft betrekking op verdere stappen in het proces van handelsliberalisering en herziening van de handelsbepalingen, met name wat de douanerechten betreft die van toepassing zijn op de producten op de “wachtlijsten” van de overeenkomst, dat wil zeggen producten waarvoor in de overeenkomst een beperkte of geen handelsliberalisering is vastgelegd.


- waiting time, i.e. the period during which drivers need remain at their posts only for the purpose of answering any calls to start or resume driving or to carry out other work,

- de wachttijd, dat wil zeggen de tijd gedurende welke de bestuurders slechts op de plaats van het werk behoeven te blijven om gevolg te geven aan eventuele oproepen tot begin of hervatting van de rit, of tot andere werkzaamheden;


w