Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess cleanliness of train carriages
Car and trailer train
Car driver instructor
Car driver training instructor
Car driving instructor
Car ferry
Car-train
Check carriages
Check tickets throughout carriages
Check tickets throughout train cars
Check train passenger car
Conduct checks of train carriages
Conduct train ticket inspections
Driving instructor
Ferry
Ferry-boat
Perform train ticket inspections
Road convoy
Trailer train
Train ferry
Vehicle-train

Traduction de «Car and trailer train » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
car and trailer train

combinatie van personenwagen en aanhangwagen




car driver instructor | driving instructor | car driver training instructor | car driving instructor

autorijleraar | autorijlerares | autorijinstructeur | rijschoollesgeefster auto


assess cleanliness of train carriages | conduct checks of train carriages | check carriages | check train passenger car

wagons controleren


check tickets throughout train cars | conduct train ticket inspections | check tickets throughout carriages | perform train ticket inspections

treinkaartjes in wagons controleren


Person injured in collision between railway train or railway vehicle and car, nontraffic

persoon gewond bij botsing tussen trein of spoorwegvoertuig en auto, niet-verkeersongeval


Person injured in collision between railway train or railway vehicle and car (traffic)

persoon gewond bij botsing tussen trein of spoorwegvoertuig en auto (verkeersongeval)


Car occupant injured in collision with railway train or railway vehicle

inzittende van auto gewond bij botsing met trein of spoorwegvoertuig




ferry (1) | car ferry (2) | ferry-boat (3) | train ferry (4)

veerboot
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Passenger cars that are approved nationally in small series in accordance with Article 23 of Directive 2007/46/EC of the European Parliament and of the Council of 5 September 2007 establishing a framework for the approval of motor vehicles and their trailers, and of systems, components and separate technical units intended for such vehicles (Framework Directive) or cars individually approved in accordance with Article 24 of that Directive are not taken into account for the calculation of the average specific emissions of a manufacture ...[+++]

Passagiersauto’s met nationale goedkeuring van kleine series overeenkomstig artikel 23 van Richtlijn 2007/46/EG van het Europees Parlement en de Raad van 5 september 2007 tot vaststelling van een kader voor de goedkeuring van motorvoertuigen en aanhangwagens daarvan en van systemen, onderdelen en technische eenheden die voor dergelijke voertuigen zijn bestemd (kaderrichtlijn) of auto’s met individuele goedkeuring overeenkomstig artikel 24 van die richtlijn worden niet in aanmerking genomen voor de berekening van de gemiddelde specifieke emissies van een fabrikant.


Ferry carries others forms of transport than passengers, cars, trucks or trains.

Veerboot vervoert andere vervoersvormen dan passagiers, auto’s, vrachtwagens of treinen.


Almost everything, apart from the sleeper cars and restaurant cars in international trains travelling long distances, was regulated at national level.

Vrijwel alles, behalve de slaapwagens en de restauratiewagens in internationale treinen over de lange afstanden, was nationaal geregeld.


Viewed in a historical context, it is surprising that - with such an extensive level of harmonised legislation - the Internal Market still does not have a fully integrated type-approval procedure that would allow manufacturers of all types of vehicles and trailers to take full advantage of it. While passenger cars have benefited from a single type approval for many years, this proposal firstly brings about a fu ...[+++]

Vanuit historisch oogpunt is het verwonderlijk dat de gemeenschappelijke markt – met zo veel geharmoniseerde wetgeving – nog steeds niet met een volledig geïntegreerde typegoedkeuringsprocedure is uitgerust, om de producenten van allerlei typen van voertuigen en aanhangwagens in staat te stellen ten volle de voordelen van deze markt te genieten. Terwijl voor personenwagens al vele jaren een typegoedkeuring bestaat, wordt met dit voorstel voor het eerst een volledige harmonisatie van de test-, certificerings- en goedkeuringsprocedures tot stand gebracht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Yes, we will introduce a real driving licence for the most vulnerable users of two-wheeled vehicles, namely drivers of mopeds. We will put in place an enhanced system of progressive access for driving motorcycles and heavy vehicles, redefine categories B and B+E for driving cars towing heavy trailers and, finally, introduce compulsory initial and ongoing training for examiners. This point is, in my opinion, particularly important.

Welnu, we voeren een echt rijbewijs in voor de kwetsbaarste groep tweewielergebruikers, namelijk bromfietsers; we versterken de gefaseerde toegang tot het besturen van motorfietsen en vrachtwagens; we herdefiniëren de voertuigcategorieën B en B+E voor het besturen van een auto met een zware aanhangwagen, en tenslotte voeren we - en dat lijkt me een bijzonder belangrijk punt - een verplichte opleiding en nascholing voor examinatoren in.


Restricted to category D vehicles with not more than 16 passenger seats, excluding the driver's seat (D1), attached to a trailer the maximum authorised mass of which exceeds 750 kg provided that (a) the maximum authorised mass of the vehicle train thus formed does not exceed 12 000 kg and the maximum authorised mass of the trailer does not exceed the unladen mass of the drawing vehicle and (b) the trailer is not used to carry passengers (D1E ...[+++]

Alleen voertuigen van categorie D met ten hoogste 16 zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend (D1), met een aanhangwagen waarvan de maximaal toegestane massa meer dan 750 kg bedraagt, mits a) de maximaal toegestane massa van het aldus gevormde samenstel ten hoogste 12 000 kg bedraagt en de maximaal toegestane massa van de aanhangwagen de ledige massa van het trekkende voertuig niet overschrijdt en b) de aanhangwagen niet wordt gebruikt om personen te vervoeren (D1E)


Wheels for passenger cars and their trailers ***

Wielen voor personenauto's en aanhangwagens ervan ***


In case European specifications for some interface between control-command and signalling and other subsystems are not available at the moment of installation (e.g., electromagnetic compatibility between train detection and rolling stock, climatic conditions and physical conditions in which the train can work, geometric parameters of the train like length, maximal distance of axles in the train, length of the nose of the first and of the last car of the train ...[+++]

In het geval dat er op het moment van installatie geen Europese specificaties voor een interface tussen besturing en seingeving en andere subsystemen beschikbaar zijn (bijvoorbeeld elektromagnetische compatibiliteit tussen treindetectie en rollend materieel, klimatologische en fysieke omstandigheden waarin de trein kan werken, geometrische treinparameters zoals lengte, maximale asafstanden, neuslengte van de eerste en de laatste wagon, remparameters) worden de overeenkomstige eigenschappen en de toegepaste normen aangegeven in de Regi ...[+++]


- geometric and electrical parameters of the train such as length, maximal distance of axles in the train, length of the nose of the first and of the last car of the train, maximal electrical resistance between the wheels of an axle (in context with Annex A, item 16, because of the track-circuit design arrangement),

- geometrische en elektrische treinparameters zoals lengte, maximale asafstanden, neuslengte van de eerste en de laatste wagon, maximale elektrische weerstand tussen de wielen van een as (in verband met bijlage A, punt 16, stroomlopenontwerp).


This proposal is the second stage of the recasting of Council Directive 70/156/EEC on the approximation of the laws of the Member States relating to the approval of motor vehicles and their trailers, which is the Community’s main legal instrument for implementing the single market in the automotive sector. Until now, only cars had to comply with the harmonised construction standards in the EU.

Het voorstel voor een richtlijn dat ons wordt voorgelegd vormt de tweede fase van de herschikking van richtlijn 70/156 van de Raad inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten betreffende de goedkeuring van motorvoertuigen en aanhangwagens daarvan. Deze richtlijn is het voornaamste rechtsinstrument waarover de Europese Gemeenschap beschikt om de interne markt in de automobielsector tot stand te brengen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Car and trailer train' ->

Date index: 2021-12-31
w