Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biosafety
Boat assembly safety inspector
Bus inspector
Cargo boat
Cargo inspector
Cargo ship
Cargo shipping
Cargo vessel
Dry cargo ship
Dry cargo vessel
Dry-cargo-ship
Factory inspectorate
Freighter
General cargo ship
Hazardous waste control inspector
Hazardous waste disposal inspector
Hazardous waste inspector
Health control
Health inspection
Health inspectorate
Health watch
Industrial inspectorate
Inspector of ship freight
Labour inspectorate
Marine cargo inspector
Marine freight and cargo inspector
Shippers
Shipping freight and cargo inspector
Vessel assembly inspector
Vessel assembly quality inspector
Vessel engineering compliance inspector

Vertaling van "Cargo inspector " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


marine freight and cargo inspector | shipping freight and cargo inspector | inspector of ship freight | marine cargo inspector

ILT-toezichthouder scheepvaart | inspecteur Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart | ILT-inspecteur scheepvaart | toezichthouder Inspectie Leefomgeving en Transport voor de scheepvaart


hazardous waste disposal inspector | hazardous waste tester/inspector | hazardous waste control inspector | hazardous waste inspector

inspecteur gevaarlijke afvalstoffen | veiligheidsadviseur gevaarlijke afvalstoffen


vessel assembly quality inspector | vessel engineering compliance inspector | boat assembly safety inspector | vessel assembly inspector

controleur scheepsbouw


cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

vrachtschip


labour inspectorate [ factory inspectorate | industrial inspectorate ]

arbeidsinspectie


dry cargo ship | dry cargo vessel | dry-cargo-ship

droge ladingcarrier


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

vrachtschip




health control [ biosafety | health inspection | health inspectorate | health watch ]

gezondheidsinspectie [ bioveiligheid | gezondheidspolitie | gezondheidstoezicht | sanitaire veiligheid ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The values stated in Table 1 are of an indicative nature and should be seen as a guideline for determining the category of a given deficiency in light of the specific circumstances — depending in particular on the nature of the cargo and the discretion of the inspector.

De waarden in onderstaande tabel zijn indicatief en moeten worden gezien als een richtsnoer voor het bepalen van de categorie van het gebrek in het licht van de specifieke omstandigheden (met name afhankelijk van de aard van de lading) en volgens de beslissingsbevoegdheid van de controleur.


The inspector may subject a vehicle to an inspection of the cargo securing in accordance with Annex IV. The follow-up procedures referred to in Article 14 shall also apply in case of major or dangerous deficiencies related to cargo securing .

De controleur kan een voertuig onderwerpen aan een controle van de wijze waarop lading is vastgezet overeenkomstig bijlage IV. De follow-upprocedures van artikel 14 zijn ook van toepassing op grote of gevaarlijke gebreken in de wijze waarop de lading is vastgezet .


The inspector may subject a vehicle to an inspection of the cargo securing in accordance with Annex IV. The follow-up procedures referred to in Article 14 shall also apply in case of major or dangerous deficiencies related to cargo securing.

De controleur kan een voertuig onderwerpen aan een controle van de wijze waarop lading is vastgezet overeenkomstig bijlage IV. De follow-upprocedures van artikel 14 zijn ook van toepassing op grote of gevaarlijke gebreken in de wijze waarop de lading is vastgezet.


43. Calls on national inspectorates and other national authorities to cooperate more closely in exchanging data on vessels and their cargoes, so as to reduce regulatory pressure but increase the effectiveness of inspections; calls for the rapid introduction of an integrated information management system through the use and improvement of resources already available, especially SafeSeaNet; calls on the Commission to put in place as soon as possible an EU-wide cross-border and cross-sectoral surveillance system;

43. vraagt de nationale inspecties en andere nationale instanties nauwer met elkaar samen te werken bij het uitwisselen van scheeps- en ladinggegevens, zodat de regeldruk afneemt maar de effectiviteit van de controles toeneemt; vraagt om de snelle invoering van een geïntegreerd systeem voor informatiebeheer via het gebruik en de verbetering van reeds beschikbare instrumenten, in het bijzonder SafeSeaNet; verzoekt de Commissie om snel een grens- en sectoroverschrijdend controlesysteem te ontplooien over het hele EU-grondgebied;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When a ramp inspection is performed by two or more inspectors, the main elements of the inspection — the visual inspection of the aircraft exterior, the inspection in the flight deck and the inspection of the passenger cabin and/or cargo compartments — may be divided among the inspectors.

Wanneer een platforminspectie wordt uitgevoerd door twee of meer inspecteurs, mogen de belangrijkste elementen van de inspectie (de visuele inspectie van de buitenzijde van het luchtvaartuig, de inspectie van de cockpit en de inspectie van de passagiersruimte en/of goederenruimte) onder de inspecteurs worden verdeeld.


When a ramp inspection is performed by two or more inspectors, the main elements of the inspection — the visual inspection of the aircraft exterior, the inspection in the flight deck and the inspection of the passenger cabin and/or cargo compartments — may be divided among the inspectors.

Wanneer een platforminspectie wordt uitgevoerd door twee of meer inspecteurs, mogen de belangrijkste elementen van de inspectie (de visuele inspectie van de buitenzijde van het luchtvaartuig, de inspectie van de cockpit en de inspectie van de passagiersruimte en/of goederenruimte) onder de inspecteurs worden verdeeld.


Cooperation between these two networks, in practical terms, is being stepped up through regular exchanges of alerts between the RAPEX system and the customs authorities’ ‘risk information form’ system. The latter draws border inspectors’ attention to specific, potentially dangerous, cargo.

De praktische samenwerking tussen deze twee netwerken wordt regelmatig verbeterd door de uitwisseling van waarschuwingen tussen het RAPEX-systeem en het “formulier voor risico-informatie”-systeem van de douaneautoriteiten, dat de aandacht van de grenscontroleurs vestigt op specifieke, mogelijk gevaarlijke, lading.


Inspectors must be aware that it may jeopardise the safe execution of certain on-board operations, e.g. cargo handling, if tests having a direct effect thereon are required to be carried out during such operations.

Inspecteurs dienen te beseffen dat bij bepaalde werkzaamheden aan boord, bijvoorbeeld laad- en loswerkzaamheden, de veiligheid in gevaar kan komen als er beproevingen moeten worden uitgevoerd die op die werkzaamheden een rechtstreekse invloed hebben.


However, there should be provision for making an exception when the conduct of an inspection of such ships, in particular in view of the state of the ship's cargo tanks or of operational constraints relating to loading or unloading activities, is impossible or would involve excessive risks for the safety of the ship, its crew, the inspector or the safety of the port area.

Er moet evenwel ruimte worden geschapen voor uitzonderingen wanneer een inspectie van dat soort schepen, met name vanwege de toestand waarin de ladingtanks van het schip verkeren of vanwege beperkingen opgelegd door laad- of losactiviteiten onmogelijk is, of uitzonderlijke risico's voor de veiligheid van het schip, zijn bemanning en de inspecteur of voor de veiligheid van de haven waarin het schip zich bevindt, zou meebrengen.


The construction of these vessels, the use of double hulls, their age, their control by classification companies, insurance, the creation of databases containing all relevant information, Community cooperation and coordination, the reinforcement of control by inspectors and the liability of carriers and owners of cargoes are all issues which must be tackled.

Er zal aan tal van kwesties aandacht moeten worden besteed: de bouw van dit soort schepen, de dubbele romp, hun leeftijd, het toezicht op de classificatiebureaus, de verzekeringen, het opzetten van databases met alle benodigde informatie, communautaire samenwerking en coördinatie, aanscherping van de inspecties, en de aansprakelijkheid van de vervoerders en de eigenaars van de lading.


w