Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central government borrowing requirement
GGBR
General government borrowing requirement
Government securities
PSBR
Public borrowing
Public sector borrowing requirement
Public-sector borrowing requirement

Traduction de «Central government borrowing requirement » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
central government borrowing requirement

financieringsbehoefte van het Rijk


general government borrowing requirement | public sector borrowing requirement | GGBR [Abbr.] | PSBR [Abbr.]

financieringsbehoefte van de overheid


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

overheidslening


practice of the government of the United Kingdom to fund its borrowing requirement by the sale of debt to the private sector

praktijk van de regering van het Verenigd Koninkrijk om voor de financiering van haar leningsbehoeften gebruik te maken van de verkoop van schuldbewijzen aan de particuliere sector
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
General government borrowing requirement [2A.24] is equal to the net incurrence of liabilities in currency and deposits (F.2) [2A.16], plus debt securities [2A.17 and 2A.18] (F.3), plus loans (F.4) [2A.19].

De categorie financieringsbehoefte van de overheid [2A.24] is gelijk aan de mutaties in passiva in chartaal geld en deposito's (F.2) [2A.16], plus schuldbewijzen [2A.17 en 2A.18] (F.3), plus leningen (F.4) [2A.19].


General government borrowing requirement [2A.24] is equal to the net incurrence of liabilities in currency and deposits (F.2) [2A.16], plus debt securities [2A.17 and 2A.18] (F.3), plus loans (F.4) [2A.19].

Financieringsbehoefte van de overheid [2A.24] is gelijk aan de nettotoename van passiva in chartaal geld en deposito’s (F.2) [2A.16], plus schuldbewijzen [2A.17 en 2A.18] (F.3), plus leningen (F.4) [2A.19].


Deficit (–) or surplus (+) [1A.1] is equal to net lending (+)/net borrowing (–) (B.9) of S.13, is equal to total revenue [1A.7] minus total expenditure [1A.22], and is equal to deficit (–) or surplus (+) of central government [1A.3], plus deficit (–) or surplus (+) of state government [1A.4], plus deficit (–) or surplus (+) of local government [1A.5], plus deficit (–) or surplus (+) of social security funds [1A.6].

De categorie tekort (–) of overschot (+) [1A.1] is gelijk aan vorderingenoverschot (+)/vorderingentekort (–) (B.9) van S.13, is gelijk aan totaal inkomsten [1A.7] minus totaal uitgaven [1A.22], en is gelijk aan tekort (–) of overschot (+) van centrale overheid [1A.3], plus tekort (–) of overschot (+) van deelstaatoverheid [1A.4], plus tekort (–) of overschot (+) van lagere overheid [1A.5], plus tekort (–) of overschot (+) van de socialezekerheidsfondsen [1A.6].


Deficit (–) or surplus (+) [1A.1] is equal to net lending (+)/net borrowing (–) (B.9) of S.13, is equal to total revenue [1A.7] minus total expenditure [1A.22], and is equal to deficit (–) or surplus (+) of central government [1A.3], plus deficit (–) or surplus (+) of state government [1A.4], plus deficit (–) or surplus (+) of local government [1A.5], plus deficit (–) or surplus (+) of social security funds [1A.6].

Tekort (–) of overschot (+) [1A.1] is gelijk aan vorderingenoverschot (+)/vorderingentekort (–) (B.9) van S.13, is gelijk aan totale inkomsten [1A.7] minus totale uitgaven [1A.22], en is gelijk aan tekort (–) of overschot (+) van centrale overheid [1A.3], plus tekort (–) of overschot (+) van deelstaatoverheid [1A.4], plus tekort (–) of overschot (+) van lagere overheid [1A.5], plus tekort (–) of overschot (+) van de wettelijke socialeverzekeringsinstellingen [1A.6].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (EL) You are absolutely right Mrs Rapti. Of course, Greece’s borrowing requirements would be smaller and Greece would be able to raise money more easily on the markets, had there not been such a delay, six months now, on the part of the present Greek Government.

– (EL) Dat klopt inderdaad, mevrouw Rapti, ware het niet dat Griekenland veel minder leningen nodig had gehad en veel gemakkelijker geld had kunnen vinden op de financiële markten als de huidige Griekse regering niet zo lang, zes maanden lang, had zitten treuzelen.


(fa) asset items constituting claims on central banks in the form of required minimum reserves held at those central banks, and asset items constituting claims on central governments in the form of statutory liquidity requirements held in government securities and which are denominated and funded in the national currencies of the borrowers.

(f bis) activa bestaande uit vorderingen op centrale banken in de vorm van de vereiste minimumreserve die bij de centrale bank moet worden aangehouden, en activa bestaande uit vorderingen op de centrale regering in de vorm van wettelijk vereiste liquiditeit die in schatkisteffecten worden aangehouden, en die in de nationale valuta van de leners zijn gedenomineerd en gefinancierd.


We have already come across situations where public/private partnerships are included in the government borrowing requirement, which puts them inside the Stability and Growth Pact, affecting the government borrowing requirement.

We zijn al situaties tegengekomen waarin publiek-private partnerschappen opgenomen zijn in het begrotingstekort, waardoor zij onder het Stabiliteits- en Groeipact vallen en van invloed zijn op het begrotingstekort.


96. The requirements in points 97 to 104 shall not apply for guarantees provided by institutions and central governments and central banks if the credit institution has received approval to apply the rules of Articles 78 to 83 for exposures to such entities. In this case the requirements of Articles 90 to 93 shall apply.

96. De in de punten 97 tot en met 104 gestelde eisen gelden niet voor door instellingen en centrale overheden en centrale banken verstrekte garanties, mits de kredietinstelling toestemming heeft gekregen om de regels van de artikelen 78 tot en met 83 toe te passen op vorderingen op dergelijke entiteiten. In dat geval zijn de vereisten van de artikelen 90 tot en met 93 van toepassing.


89. The competent authorities may extend the treatment provided for in Annex VI, Part 1, points 4 and 5 to exposures or parts of exposures guaranteed by the central government or central bank, where the guarantee is denominated in the domestic currency of the borrower and the exposure is funded in that currency.

89. De bevoegde autoriteiten kunnen de in bijlage VI, deel 1, punten 4 en 5, beschreven behandeling uitbreiden tot vorderingen of delen van vorderingen die door de centrale overheid of de centrale bank zijn gegarandeerd, wanneer de garantie in de nationale valuta van de leningnemer luidt en de vordering in die valuta is gefinancierd.


18". non-bank sector" shall mean all borrowers other than credit institutions as defined in points 16 and 17, central governments and central banks, regional governments and local authorities, the European Communities, the European Investment Bank (EIB) and multilateral development banks as defined in point 19;

18". niet-bancaire sector": alle andere leningnemers dan kredietinstellingen zoals deze zijn gedefinieerd in de punten 16 en 17, centrale banken, centrale, regionale en lokale overheden, de Europese Gemeenschappen, de Europese Investeringsbank en multilaterale ontwikkelingsbanken zoals gedefinieerd in punt 19;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Central government borrowing requirement' ->

Date index: 2024-06-04
w