Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CHEPS
Centre for Higher Education Policy Studies
Higher education politics teacher
Higher education social work teacher
Political science teacher
Political studies instructor
Politics lecturer
Social work lector
Social work lecturer
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "Centre for Higher Education Policy Studies " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Centre for Higher Education Policy Studies

Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijs Beleid | Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijsbeleid | CSHOB [Abbr.]


Centre for Higher Education Policy Studies | CHEPS [Abbr.]

Centre for Higher Education Policy Studies | CHEPS [Abbr.]


Convention on the Recognition of Studies, Diplomas and Degrees concerning Higher Education in the States Belonging to the Europe Region

Overeenkomst inzake de erkenning van studies aan, en diploma's of graden van instellingen van hoger onderwijs in de staten, behorende tot de Europese Regio


political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer

docente politicologie hoger onderwijs | lector politieke wetenschappen | docent politicologie hoger onderwijs | docente politieke wetenschappen hoger onderwijs


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An independent consortium will compile the ranking, led by the Centre for Higher Education (CHE) in Germany and the Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) in the Netherlands.

Een onafhankelijk consortium zal de ranking opstellen onder leiding van het Centre for Higher Education (CHE) in Duitsland en het Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) in Nederland.


The Centre for Higher Education (CHE) in Germany and the Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) in the Netherlands, will lead the initiative.

Het Centre for Higher Education (CHE) in Duitsland en het Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) in Nederland zullen de leiding op zich nemen.


[39] In 2011 the Council adopted a benchmark on learning mobility within higher education according to which at least 20% of higher education graduates should have had a period of higher education-related study or training abroad (either for a full degree or a period of at least three months) by 2020.

[39] In 2011 stelde de Raad een ijkpunt vast voor de opleidingsmobiliteit bij hoger opgeleiden. Tegen 2020 zou ten minste 20% van de hoger opgeleiden een periode van studie of stage in verband met de hogere opleiding in het buitenland moeten hebben doorgemaakt (ofwel voor een volledig diploma of voor een periode van ten minste drie maanden).


The Commission is seeking to give all young people in Europe the chance to spend part of their education in another Member State through the “Youth on the Move” initiative, by providing guidance on the rights of mobile students under EU rules and by working with Member States to achieve the target of at least 20% of those graduating from higher education having studied or trained for a period abroad by 2020.

De Commissie streeft ernaar alle jongeren in Europa de kans te geven hun opleiding deels in een andere lidstaat te volgen via het initiatief “Jeugd in beweging”, door begeleiding te bieden op het gebied van de rechten van mobiele studenten op grond van de EU-regelgeving en door samen met lidstaten ernaar te streven dat tegen 2020 minstens 20% van de afgestudeerden van het hoger onderwijs een tijd in het buitenland heeft gestudeerd ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The increased support for individual mobility of higher education professionals and the introduction of Structural and Complementary activities, coupled with dialogue and national priorities, contributed to confirm Tempus as an instrument of choice for the implementation and formulation of partner countries’ higher education policies.

Door de toekenning van een groter aantal beurzen voor individuele mobiliteit van personen die in het hoger onderwijs werkzaam zijn, de invoering van structurele en aanvullende maatregelen, het gevoerde overleg en de nationale prioriteiten is Tempus het instrument bij uitstek geworden voor de implementatie en formulering van het hogeronderwijsbeleid in de partnerlanden.


For example the 1998 'Evaluation of the Tempus Programme in the NIS and Mongolia', by FTP International stated: "So far, the Tempus programme has had no visible impact on the national higher education policies of the individual partner countries, nor on education legislation".

Zo stond bijvoorbeeld in de uit 1998 daterende "Evaluation of the Tempus Programme in the NIS and Mongolia" van FTP International te lezen dat het Tempus-programma tot nu toe geen zichtbare invloed had op het nationale beleid inzake hoger onderwijs van de afzonderlijke partnerlanden, noch op de onderwijswetgeving.


Similarly, education, research and higher education policy should be coordinated with regional development policy at national and EU level.

Bovendien zou het onderwijs-, onderzoeks- en universitair beleid zowel in iedere lidstaat als in EU-verband moeten worden afgestemd op het regionale-ontwikkelingsbeleid.


Higher education policy should be co-ordinated with regional development policy

Hoger onderwijs en het regionale-ontwikkelingsbeleid


The CoR believes that local and regional authorities should be involved in drawing up higher education policies.

Die overheden zouden moeten worden betrokken bij het uitstippelen van beleid voor het hoger onderwijs.


1.4.1 Tempus regional seminar on "The Link Between Strategic University Management and Higher Education Policy", Sarajevo, June 15-16, 2000

1.4.1 Regionaal Tempus-seminar: "Het verband tussen strategisch universitair beheer en het hogeronderwijsbeleid" (Sarajevo, 15-16 juni 2000)




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Centre for Higher Education Policy Studies' ->

Date index: 2022-03-06
w