Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COCA
Checklist Organisational Capacity Assessment

Vertaling van "Checklist Organisational Capacity Assessment " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Checklist Organisational Capacity Assessment | COCA [Abbr.]

Checklist Organisational Capacity Assessment | COCA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The assessment of the financial viability and organisational capacity of the certified sending and hosting organisations is outside the scope of the certification procedure.

De beoordeling van de financiële levensvatbaarheid en de interne capaciteit van de gecertificeerde uitzendende en ontvangende organisaties valt niet onder de certificeringsprocedure.


It is necessary to specify the appropriate expertise and capacity that monitoring organisations should have in order to determine the compliance of wood with relevant legislation in its country of harvest and to propose measures to assess the risk of placing illegal timber and products derived from such timber on the market.

Gespecificeerd moet worden over welke expertise en capaciteit de toezichthoudende organisaties moeten beschikken om vast te kunnen stellen of hout voldoet aan de betrokken wetgeving in het land waar het is gekapt en om maatregelen te kunnen voorstellen om het risico in te schatten dat illegaal gekapt hout en producten daarvan op de markt worden gebracht.


On the basis of a prior assessment of needs in third countries by sending and hosting organisations or other relevant actors, the Commission shall support actions aimed at strengthening the hosting organisations' capacity for humanitarian aid in order to enhance local preparedness and response to humanitarian crises and to ensure effective and sustainable impact of the EU Aid Volunteers' work on the ground, including:

Op grond van een vooraf door uitzendende en ontvangende organisaties en andere relevante actoren uitgevoerde behoeftenevaluatie in derde landen ondersteunt de Commissie acties gericht op capaciteitsvergroting van ontvangende organisaties voor humanitaire hulp met het oog op verbetering van de lokale paraatheid bij en respons op humanitaire crises, en op waarborging van een effectief en duurzaam resultaat van het werk van EU-vrijwilligers voor humanitaire hulp ter plaatse, waaronder:


On the basis of a prior assessment of needs in third countries by sending and hosting organisations or other relevant actors, the Commission shall support actions aimed at strengthening the hosting organisations' capacity for humanitarian aid in order to enhance local preparedness and response to humanitarian crises and to ensure effective and sustainable impact of the EU Aid Volunteers' work on the ground , including:

Op grond van een vooraf door uitzendende en ontvangende organisaties en andere relevante actoren uitgevoerde behoeftenevaluatie in derde landen ondersteunt de Commissie acties gericht op capaciteitsvergroting van ontvangende organisaties voor humanitaire hulp met het oog op verbetering van de lokale paraatheid bij en respons op humanitaire crises, en op waarborging van een effectief en duurzaam resultaat van het werk van EU-vrijwilligers voor humanitaire hulp ter plaatse, waaronder:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
150. Welcomes the fact that freedom of religion or belief is included as a subject matter in the training provided to the EU staff; strongly reiterates its call for an ambitious toolkit to advance the right to freedom of religion or belief as part of EU external policy; welcomes, in this context, the EU’s commitment to develop guidelines on freedom of religion or belief in accordance with section 23 of the EU Action Plan on Human Rights and Democracy; notes that these guidelines should be in line with EU Human Rights country strategies and include a checklist on the necessary freedoms pertaining to the right of freedom of religion or belief, in ...[+++]

150. is verheugd over het feit dat de vrijheid van godsdienst of overtuiging is geïntegreerd in trainingen voor EU-personeel; beklemtoont nogmaals uitdrukkelijk dat het noodzakelijk is een ambitieus instrumentarium te hebben waarmee vooruitgang kan worden geboekt bij het recht op vrijheid van godsdienst of overtuiging en dit instrumentarium op te nemen in het extern beleid van de EU; verwelkomt in dit verband de toezegging van de EU om richtsnoeren voor de vrijheid van godsdienst of overtuiging te ontwikkelen, overeenkomstig sectie 23 van het EU-actieplan voor mensenrechten en democratie; wijst erop dat deze richtsnoeren moeten worden afgestemd op de EU-landenstrategieën op het gebied van de mensenrechten en onder meer een ...[+++]


142. Welcomes the fact that freedom of religion or belief is included as a subject matter in the training provided to the EU staff; strongly reiterates its call for an ambitious toolkit to advance the right to freedom of religion or belief as part of EU external policy; welcomes, in this context, the EU’s commitment to develop guidelines on freedom of religion or belief in accordance with section 23 of the EU Action Plan on Human Rights and Democracy; notes that these guidelines should be in line with EU Human Rights country strategies and include a checklist on the necessary freedoms pertaining to the right of freedom of religion or belief, in ...[+++]

142. is verheugd over het feit dat de vrijheid van godsdienst of overtuiging is geïntegreerd in trainingen voor EU-personeel; beklemtoont nogmaals uitdrukkelijk dat het noodzakelijk is een ambitieus instrumentarium te hebben waarmee vooruitgang kan worden geboekt bij het recht op vrijheid van godsdienst of overtuiging en dit instrumentarium op te nemen in het extern beleid van de EU; verwelkomt in dit verband de toezegging van de EU om richtsnoeren voor de vrijheid van godsdienst of overtuiging te ontwikkelen, overeenkomstig sectie 23 van het EU-actieplan voor mensenrechten en democratie; wijst erop dat deze richtsnoeren moeten worden afgestemd op de EU-landenstrategieën op het gebied van de mensenrechten en onder meer een ...[+++]


The authorising officer responsible may, depending on a risk assessment, waive the obligation to verify the operational capacity of public bodies or international organisations.

De bevoegde ordonnateur mag, afhankelijk van een risicoanalyse, overheidsinstanties of internationale organisaties van de verplichting inzake verificatie van het financiële vermogen vrijstellen.


132. Urges the EU to develop a toolkit on the advancement of the right to freedom of religion or belief in its external policy, to regard freedom of religion or belief as fundamental, to include a checklist on the necessary freedoms pertaining to the right of freedom of religion or belief in order to assess whether they are being respected and to include mechanisms to identify infringements of freedom of religion or belief, in order to enhance the promotion of freedom of religion or belief in the work of civil servants, especially in ...[+++]

132. dringt er bij de EU op aan om een instrumentarium ter bevordering van het recht op de vrijheid van godsdienst of overtuiging in haar externe beleid te ontwikkelen, om de vrijheid van godsdienst of overtuiging als fundamenteel aan te merken, om een checklist op te stellen van de noodzakelijke vrijheden die betrekking hebben op het recht op de vrijheid van godsdienst of geloof, teneinde te kunnen evalueren of die vrijheden worden geëerbiedigd, om mechanismen in te stellen voor de opsporing van schendingen van de vrijheid van godsdienst, ten behoeve van een sterkere bevordering van de vrijheid van godsdienst of overtuiging in het kader ...[+++]


Organised crime groups have taken advantage of insufficient capacities of the state institutions in these countries to counter criminal activities, to control their borders and to cooperate with their counterparts in other countries in the region and in the EU. An Organised Crime Threat Assessment has been carried out for the Southeast European region by the South-East European Cooperative Initiative (S.E.C.I.) Regional Centre for Combating Trans-border Crime in collaboration with Europol.

Georganiseerde criminele groepen hebben misbruik gemaakt van het onvermogen van de staatsinstellingen in deze landen om criminaliteit tegen te gaan, grenscontroles uit te voeren en samen te werken met hun collega’s in andere landen in de regio en in de EU. Er is een dreigingsevaluatie van de georganiseerde criminaliteit voor Zuidoost-Europa uitgevoerd door het regionaal centrum voor de bestrijding van grensoverschrijdende criminaliteit van het Zuidoost-Europees Samenwerkingsinitiatief (SECI) in samenwerking met Europol.


The police of the organising country should use the national assessment of media policy as a basis for deciding whether individual aspects of the European Union checklist require supplementing or adjustment.

De politie van het organiserende land moet op basis van de nationale evaluatie van het mediabeleid uitmaken of onderdelen van de checklist van de Europese Unie aanvulling of bijstelling behoeven.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Checklist Organisational Capacity Assessment' ->

Date index: 2022-09-23
w