(13) In order to reflect the continuous techno
logical progress in engine and airframe technologies and the methods used to map noise contours, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission with respect to regularly updating the noise standards for aircraft referred to in this Regulation and the reference to the associated certification methods; amending the definitions of marginally compli
ant aircraft and of civil aircraft accordingl ...[+++]y, and updating the reference to the method to computing noise contours method and technical report relating to the assessment of the noise situation at an airport . It is particularly important that the Commission carry out appropriate consultations during its preparatory work, including at expert level.(13) Om uitdrukking te geven aan de permanente technologische vooruitgang op het gebied van motor -en cascotechnologie en inzake de methoden voor het in kaart brengen van de geluidscontouren van luchthavens te weerspielen , moet aan de Commissie de bevoegdheid worden overgedragen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie handelingen vast te stellen inzake de regelmatige actualisering van de in deze verordening vermelde geluidsnormen voor luchtvaartuigen en de verwijzingen naar de bijbehorende certificeringsmethoden, inzake de wijziging van de definitie v
an marginaal conforme vliegtuigen en burgerluchtva ...[+++]artuigen, en inzake de actualisering van de verwijzing naar de methode voor het berekenen van de geluidscontouren. methode en het technisch verslag met betrekking tot de beoordeling van de geluidssituatie op een luchthaven . Het is van bijzonder belang dat de Commissie bij haar voorbereidende werkzaamheden tot passende raadpleging overgaat, onder meer op deskundigenniveau.